2019.02.16.
22:23

Írta: lbm

A NER-be vetett bizalom

"Egy kis bizalom nem ártana." Ezt olvastam egy kedvesnek tűnő, higgadt, a kormányt tisztelő kommentben. Mellbevágott a mondat. Önkritikára, mélyebb számvetésre ösztönzött. Mert tényleg! Mi lenne, ha egyszerűen csak bíznék? Mért van az, hogy ha a NER hoz egy döntést, kihírdet egy programot, vagy Viktor nyilatkozik, egyből ízlelgetem a dolgot, komolyan végiggondolom és aztán persze meg is látom benne a negatívumot, ami miatt el is vetem az épp aktuális téma pozitívumait? Pedig mennyivel jobb lenne bízni, és aztán figyelemmel kísérni, hogy alakul a dolog. Ezt kéne tennem a most bejelentett gyermekszületést növelő programmal is. Elfogadni, hogy az, akár pozitív is lehet. Hiszen tényleg szomorú,  hogy a NER létezése alatt, eddig 2, azaz kettő intézkedést találtam makulátlanul jónak, olyannak ami tényleg az ország fejlődését erősíti. Az egyik az OKJ-s képzésekre vonatkozik, és azt teszi lehetővé, hogy bárhány éves valaki, kettő ilyen képzés ingyen jár neki. Ez az Orbán kormány előtt nem volt. Előtte, bizonyos kor felett az ingyenes képzéseket nem lehetett igénybe venni. Írtam egy könyvet annó a munkaerőpiacról, és már abban is nagy problémának véltem, hogy egy fejlődő országban, ahol a munkaerőpiacon egyre magasabbak az elvárások, ugyanakkor alacsonyak a bérek, 80 ezer + vizsgadíjnál kezdődnek a normális, használható OKJ-s képzések. Márpedig a középkorú munkavállalóknak is szüksége lenne a fejlődésre, ám anyagilag ez nem feltétlenül elérhető számukra. Amikor pedig az Orbán kormány lehetővé tette, hogy kettő ilyen képzést tényleg bárki ingyen elvégezhet, akkor azt mondtam: ez igen! Ez tényleg fontos problémát megoldó, az európai felzárkózást segítő döntés, mely minden magyar állampolgárnak lehetőséget ad, és nem utolsó sorban a gazdaságra is jó hatást gyakorol.

A másik, (ami miatt nem leszek népszerű) az a pénztárgépek NAV-hoz való bekötése. Igen. Kaphatok ezért a véleményemért is anyait, apait, de mindíg is meggyőződésem volt, hogy minden elcsalt adóforintot amit nem fizetünk be, az állami iskoláktól, óvodáktól, bölcsödéktől, egészségügytől, rendőrségtől veszünk el. Hisz a mi és a vállalkozások adójából tartja fenn ezeket az ország. Dolgoztam kereskedelemben is, és a könyvem megírásakor is szembesültem azzal, hogyan csalható el az adó a fekete-szürkegazdaság által, mind a bevételek terén, mind pedig a munkavállalók kihasználásával.

Mért vagyok bizalmatlan? Nem állítom, hogy nem voltam szkeptikus az Orbán kormánnyal szemben, már 2010 óta. Hazudnék. Sőt! Már 2006-2007 történései is unszinpátiát váltottak ki belőlem. Nem! Nem a Gyurcsány miatt. Azért, mert nyilvánvaló volt, hogy az az ember, aki majdhogynem egy polgárháború kialakulásától sem fél azért, hogy hatalmat szerezzen, az nem jó ember, és ha hatalomra kerül, nem is adja a hatalmát többé oda demokratikusan. Most itt tartunk, most ezt látjuk.

A poszt témája persze a bizalom. Bizalom a NERben. Ostorozhatom magam, de végül mégiscsak az jön ki, hogy a jelenlegi kormányban való hit vagy úgy megy, hogy nem gondolkodom mélyen, csak bízva várom mi lesz, vagy úgy, hogy a közelében tapsolva kiváltságos leszek. Nekem ez nem megy. Szerintem a bizalmat ki kell érdemelni. Nem nagy, inkább egyszerű dolgokkal. Hitelességgel és szavahihetőséggel. Az viszont nem hiteles, ha minden vállalkozót a NAVra kötünk, de közben pár cm magas kilátókat építünk milliókból, kisvasutat, stadiont üzemeltetünk mely üres, milliókból, milliárdokból, közben pedig azt mondjuk, sajnos nincs pénz eü. - re, pedagógusokra, tűzoltókra, rendőrökre, otthonápolásra, rokkantakra, de kaphatsz kedvezményes hitelt, csak szülj gyereket egy országba, ahol arra ugyan nem ajánlunk alternatívát, hogy biztonságot, kiszámíthatóságot, és hiánymentes életet adhass neki, de hát jó lenne ha megtennéd. 

Hogyan alakuljon ki bizalom ilyen körülmények között egy kormánnyal szemben? Annyi átverés történt már meg itt, annyi csúsztatás, félrevezetés hangzott már el a NER részéről, hogy nehéz bízni. Külön magánnyugdíj számlák, 50%-os béremelések, amik nem annyik, rezsicsökkentés, amivel többet fizetünk mint az EU más országaiban, jól élő nyugdíjasok akik farhátat esznek, nemzetközileg elismert egészségügy ahol a doki jól dolgozik, de kórházi fertőzésben meghal a beteg, és folyamatos minden és mindenki megmentés, ami még eddig soha nem hozott jót a megmentetteknek. Jól teljesítő ország, ahol 4millióan a létminimumon, vagy az alatt élnek, miközben kastélyok, magánrepülők, jachtok és az állampolgároknak az életét jobbá hivatott milliárdok jutnak azoknak, akik oly annyira meg akarják védeni az "annyit is ér" magyar népet. 

A bizalmat el kell érni, de legalábbis meg kell tartani. De így hogy? 

181 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nertars.blog.hu/api/trackback/id/tr2414630016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teleorman 2019.02.17. 20:42:56

Tyutcsev után, szabadon:"A NER-t és Vezérét, ész, el nem éred; méter, sing sose méri fel: külön úton jár ott az élet – a NER-ben és Vezérében hinni kell!"

Péter51 2019.02.17. 21:01:47

Biztos tudsz egy jobb kormányt javasolni,akikben bíznál.Mondjuk Gyurcsányt miniszterelnöknek.Vagy talán Sneidert? Esetleg Hadházyt vagy Kunhalmit? Amíg ilyen senkiháziakból áll az ellenzék,addig ne írogass a fóbiáidról.Inkább azért harcolj,hogy ez a levitézlett társaság adja át a helyét egy tisztakezű és tehetséges gárdának.Mert a mostaniak egyik kritériumnak se felelnek meg.

nemecsekerno_007 2019.02.17. 21:13:01

@Péter51: Jaja, ezt kéne már felfogniuk...

nemecsekerno_007 2019.02.17. 21:15:47

Kedves blogger. Nem atomfizika ez, csak egy kis project management...

- 20-30 kormányintézkedést fel lehet sorolni aminek jó az iránya, ezeket támogatni kell.
- van 4-5 egyéb kérdés amiről el lehetne mondani, hogy mi hogy csinálnánk, miért és miből...

Nagyon leegyszerűsítve kb. ennyi...

Nyílván ehhez pénz és szakember is kéne, de a jelenlegi ellenzékbe nincs az a pénzember aki befektetne. Ami teljesen érthető...

Hamihami 2019.02.17. 21:31:27

@nemecsekerno_007: dehat nem ott van soros? Legalabbis az m1-en ezt hallottam. Vagy nem vagyok eleg kepzett ideologiailag?

nemecsekerno_007 2019.02.17. 21:54:49

@Hamihami: Elviccelődtök ezen, de kb. ennyi. Meg is látszik az eredményeken.

Szómágia, nagyotmondás szinte csak röhögni lehet rajta.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.02.17. 22:02:40

azert az ekr...es a most indulo online szamlazas...na majd odabaszik vegre az afacsalo genyáknak (is).

Andy73 2019.02.17. 22:09:12

A pártok nem kizárólag lbm bizalmáért küzdenek, hanem általában a szavazók bizalmáért. A kormánypártok zsinórban háromszor nyertek kétharmaddal. A NER megalakulása óta még kétszer. Ha lbm bizalmát nem nyerték el közel 9 év alatt, nyilván ezután sem fogják. Ha a bizalom arra vonatkozik, hogy lbm ebben a rendszerben nem tud szülni, mert nincs hozzá bizalma, így a most bejelentett családtámogatási intézkedésekhez sem, akkor nagyon sajnálom, hogy ezt az egyébként személyes döntést a politikához köti, rendszerfüggővé teszi. Egyelőre nem úgy fest, hogy a NER egyhamar végetér, tehát ha erre vár a szüléssel, akkor könnyen kifuthat az időből, de ő tudja, a saját döntése (és a párjáé, ha van neki).

Hamihami 2019.02.17. 22:19:37

@nemecsekerno_007: "Szómágia, nagyotmondás szinte csak röhögni lehet rajta." - hat ez az, epp ez a baj ezzel a "kozmediaval" es ugy en block a kormanyzati propagandaval.

Fülig José 2019.02.17. 22:37:14

@nemecsekerno_007: te vagy a hétvégi ügyelets f.szopó? te köcsög. el ne felejts futni, mikor s vajda trónja megbillen, mert ha elérnek: lógni fogsz.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.17. 22:38:40

A lippsiknek ugy hianyzik egy fideszes penzosztas, mint uveges totnak a hanyatteses

mu ha ha

Hamihami 2019.02.17. 22:57:51

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: A fideszesek mar szetosztottak a penzt. Egymas kozt.

Brix 2019.02.17. 23:10:39

Ennek a rendszernek már a neve sem jó, hiszen mi az hogy "NER-rendszer", amikor a társadalomban, különböző társadalmi csoportok -néha egymással ellentétes- érdekei együtt vannak jelen, és nem a "közös célért" harcolnak...Mindenki fair hozzáállást vár az államtól és nem kirekesztést, mint amit pl nálunk hajléktalanok kapnak... Egy jó állam mindenkinek tesz gesztusokat és nem csak a saját szavazóinak ,a középrétegből vagy a nagytőkéseknek...A demokrácia-felfogás is beteg. A plurális demokráciában, a pártok egyenlő versenye és váltógazdálkodása van, nem egyetlen párt kvázi egyeduralma , ami beszüremlik társadalom legalsóbb szintjeibe is...A demokrácia nem a "többség uralma a kisebbség felett" hanem a különböző csoportok érdekeinek minél szélesebb körű figyelembe vétele..
Az abnormális nagyságú választási győzelmek, mindig a demokratikus rendszer betegségeit jelzik, vagy már éppen azt , hogy már nem vagyunk demokrácia...Meghekkelt alkotmány, zsivány választási törvény, "fékek ellensúlyok" leépítése, nem teljesen szabad média, " göbbelsi propaganda", anyagi függőség kiépítése a társadalomban...Ezek a "módszerek"!
Miért lenne bizalom ezzel a rendszerrel szemben?

Sir Gombóc 2019.02.17. 23:31:17

@Péter51: mert a fideszes politikusok, azok ám valakik? Lófaszt, ugyanolyan senkiházi mindegyik.
Amúgy teljesen mindegy, ki kormányoz, amíg betartja a demokratikus normákat. A jelenlegi fidesz nem ilyen.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.17. 23:37:11

@Sir Gombóc: A valosag:

Amig igy viragzik az orszag, mint 2014-15 ota, teljesen mind1 mit csinal a Fidesz, a debil ellenzek csak magat tudja levaltani. Az meg foleg senkit nem erdekel mit tart az agyonvert lippsik sajtoja betartando normaknak.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.17. 23:37:13

Szerintem talán a kormánynak kellene visszvennie a pofájából. Egy kis szerénységgel és kevesebb lopással talán többre vihetnék. De szerintem ezek a trógerek ilyenek, megváltozni sem fognak soha, ezért bízni sem fogunk bennük soha.

crue 2019.02.18. 05:15:45

Könyved is van? Azta! Abban is ilyen nem létező röhejes szavakat használsz, hogy mindÍg meg unszimpátia?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 06:44:47

A kisemberek abban bíznak, akitől látják, hogy törődik velük.

Ez Orbán titka.

A kisember sok hasznos intézkedést látott tőlük: a manyup visszavételét, a bankok megszorítását, rezsicsökkentést, nagyobb pluralizmust a médiákban, szuverenistább kiállást a nyugattal szemben.

felucca02 2019.02.18. 07:13:28

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Virágzik az ország? Megpróbálom, lefordítani, ez neked mit jelent: odalöktek neked ötszáz forintot, cserébe hajlandó vagy félrenézni, hogy a szomszéd házáról lelopták a tetőt. Hiszen kit érdekel? Nem az enyém.

Amikor te kerülsz majd sorra abben a virágzó országban, akkor a másik fog félernézni, mert kapott valamit, amiért befogja a száját.

A fidesz uralma arra épít, hogy erkölcs nincsen. De azért teli pofával ordítoznak kereszténységről.

felucca02 2019.02.18. 07:15:41

@MAXVAL bircaman közíró: Szerintem te Orbán vagy, rájöttem. Ő tudja ilyen szemrebbenés nélkül rámondani a zöldre, hogy piros. Ezért lehetetlen veletek bármiféle kommunikáció.

felucca02 2019.02.18. 07:19:09

@Péter51: Igen, például Hadházy teljesen jó miniszterelnök lenne, ha már felhoztad.

Szerintem te a miniszterelnökséget kevered a népvezérséggel, így aztán tévesek a következtetéseid.

Jó miniszterelnök az egy jó irodista, jó hivatalnok. Hadházy pl, minden szempontból megfelelő, itt van rögtön a legelső: nyilvánvalóan lehet vele értelmes vitát folytatni, amit Orbánnal nem.

sumes67 2019.02.18. 07:19:41

Én továbbra sem szavazok bizalmat ezeknek:

Kövér László – MSZMP tag, a Központi Bizottsághoz tartozó társadalompolitikai intézet munkatársa, és a Magyarországi Ifjúsági Szervezetek Országos Tanácsa (MISZOT) alelnöke (a másik alelnök Gyurcsány Ferenc volt)

Járai Zsigmond – MSZMP-tag

Matolcsy György – MSZMP-tag

Martonyi János – MSZMP-tag

Pintér Sándor – MSZMP-titkár

Schmitt Pál – az Országos Testnevelési és Sporthivatalnak (OTSH) alelnökeként miniszterhelyettes a Lázár-, majd a Grósz kormányban

Hoffmann Rózsa – MSZMP-tag

Mikola István – MSZMP-tag, a Hazafias Népfront alelnöke

Stumpf István – MSZMP tag, a Hazafias Népfront alelnöke

Fónagy János – MSZMP-tag

Vonza András – MSZMP-tag

Ligetvári Ferenc – MSZMP-tag

Chikán Attila – MSZMP-tag

Boros Imre – MSZMP-titkár

Turi-Kovács Béla – MSZMP-tag

Harrach Péter – MSZMP-tag

Kerényi Imre – MSZMP alapszervezeti titkár

Pozsgay Imre – MSZMP PB-tag

Szűrös Mátyás – MSZMP KB-titkár

Boross Péter – MSZMP-tag

Balogh Gyula – MSZMP-tag

A Kommunista Ifjúsági Szövetség (KISZ) tisztségviselői voltak:

Orbán Viktor – gimnáziumi, majd egyetemi KISZ-titkár

Varga Mihály – KISZ-titkár

Rogán Antal – KISZ-titkár

Deutsch Tamás – KISZ-titkár

felucca02 2019.02.18. 07:21:36

@Andy73: Úgy nyertek kétharmaddal, hogy a többség nem rájuk szavazott. Tudod, le lehet söpörni ezt az érvet, hogy ellenzék nevű párt nem indult, de ha itt kizárólag egy kisebbség bizalmát elég elnyerni, akkor alapvető bajok vannak, nem?

felucca02 2019.02.18. 07:23:45

@nemecsekerno_007: Ha ehhez még felsorolunk hatvan intézkedést, ami viszont katasztrofális irányba vezet, akkor alapvetően más lehet a leányzó fekvése.

Azt én sem mondom, hogy minden intézkedés rossz. Van néhány jó is, itt nyilván valamire nem figyeltek oda, homokszem csúszott a gépezetbe.

vergyula 2019.02.18. 08:08:01

@nemecsekerno_007: Ok, tegyük fel, hogy jelenleg ők a lehető legjobbak. De miért kell lopni mellé? És miért véditek a nyilvánvaló visszaéléseiket? Mert jelenleg ők a lehető legjobbak? Orbán nem az apád/fiad/testvéred (gondolom), nem kell neki mindent elnézni. Tehát ha lopnak, arra nem azt kell mondani, hogy "az MSZP is lopott", "az MSZP többet lopott", "Soros", "a Fidesz jobban kormányoz, mint bárki", hanem minimum azt, hogy "Ejnye".

Josagos 2019.02.18. 08:19:11

nav-ba automatikusan beküldött számlák, dohányzás tiltása szórakozóhelyeken a másik kettő.

még jöhetne egy automatizált bérszámfejtés, (nettót utalok dolgozónak és a nav küldi a közteher-számlát a bankszámlamozgás alapján), és az automatikus, ingyenes könyvelés

Szelid sunmalac 2019.02.18. 08:23:40

Isten latja lelekem, de en nem tudok olyan szervezetben bizni, aminek a szoszoloi a batyu, a nemecsekerno meg a birka.

Tökönrúgott Feleségek 2019.02.18. 08:29:59

@MAXVAL bircaman közíró: jó intézkedések :) Rezsicsökkentés: nézd már meg mennyi lenne a gáz ára, ha nem szabályoznák államilag! Bankok megszorítása: az utolsó fillérig átterhelték ránk (rád is, ha van Mo-i bankszámlád) a megemelkedett költségeiket!Nagyobb pluralizmus a médiában: én ugyan nem látom! Manyup visszavétele: csak tőlem majdnem 4 millió Ft-ot vettek el. Ez miért is jó nekem? Szuverenistább kiállás a nyugattal szemben: én főleg csak kötözködést látok, valamint azt, hogy közben az autoriter rendszerekkel meg smúzolunk!

neko1967 2019.02.18. 08:34:12

@Péter51:
Hadházyval mi a bajod? Túlságosan kevés fidesses lopást derített ki?

8CyB4 2019.02.18. 08:38:40

Mikor fideszessel beszelgetek eloben, mindig figyelem a zsebeim es a penztarcam mert attol felek ket kerdes kozott eszrevetlen kilopja.

Ez a bizalom mar elveszett, a kiraly meztelen es mar csak az anyagi erdekbol becsicskult arulok mosolyognak a hatalom labai kozt.

2019.02.18. 08:42:40

Nekem is lenne bizalmam, mindig--amig évente kapnák 100 millió forintot, de jobban örülnék a 4 év alatt , a 6 milliárdnak.Ám szivesen elfogadok kastélyt is, lakást a Várban, és helikoptert is, amin a kötvények milliárdjait hoznám--vinném.
De tessék mondani még most is a soros az ellenség vagy már a párhuzamos is az lett ?

nemecsekerno_007 2019.02.18. 09:12:05

@Fülig José: Előbb választást kéne nyerni, utánna fröcsögni, különben úgy jársz mint az a csóka aki meglépett a bíróságról.

nemecsekerno_007 2019.02.18. 09:15:56

@vergyula: Még sokan vannak akik nem felejtették el a rendszerváltást és az utána történt lopásokat. Csak úgy lehet felelősségre vonni a Fideszt ha a korábbi lopásokat is előszedjük, különben akkor azokat kvázi legitimmé tesszük.

felucca02 2019.02.18. 09:21:53

@nemecsekerno_007: És mi az akadálya annak, hogy ez a felelősségrevonás megtörténjen? A fidesz miért nem vonja felelősségre azokat a tagjait, akik lopnak?

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.18. 09:23:08

@felucca02: Bajok? Az ellenzeknek is csak annyit kellene elerni, hogy a tobbseg ne szavazzon raja.

ha ha ha

Minden ballib bérretteg 2019.02.18. 09:25:06

A helyzet az, hogy többen bíznak bennük mint az elkúrókban. És jó okkal, amit úgy hívnak tapasztalat.

Ezért nyernek.

Minden ballib bérretteg 2019.02.18. 09:27:29

@sumes67:

Nem árt tisztázni, hogy a ballibek eddigi miniszterelnök jelöltjei:

Horn Gyula 56-os pufajkás, aki a Nyugati térnél lőtte a tüntetőket.

Medgyessy D-209 KGB ellen dolgoztam Péter, :DDDD

És Gyurcsány aki a Pécsi Dialógus csocpsortról jelentgetett, amiért cserébe (Mellár Tamás beszámolója szerint), az MSZMP KB leszólt a vizsgáira.

Eközben 86-ban Orbánék lakására lehallgató berendezést telepítettek a Gyurcsány féle spiclik.

Minden ballib bérretteg 2019.02.18. 09:28:34

@felucca02:

A karaván halad a ballib kutya ugat.

De ez leszarható.. :DDD

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.18. 09:30:41

@felucca02: Hadhazy nagyon jo miniszterelnok lenne. Foleg hogy nincs partja, ahogy Ferkonak. Legfeljebb majd osszefog a nacikkal, nem nagy ugy. Emlekezetes qrmany lenne.

ha ha ha

Szerencsere, eselye nincs az 1/3-ra se

nyiiii ha ha ha

CyberPunK 2019.02.18. 09:32:59

@Minden ballib bérretteg: de szép is lenne látni azokat a bizonyos aktákat. De valahogy a fityisznek se érdeke közzétenni. Vajon miért?

felucca02 2019.02.18. 09:34:12

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Ez a hányharmad téma engem nem érdekel nagyon, erről beszélgess mással. Ha tudsz.

konrada 2019.02.18. 09:34:54

@felucca02:
"hogy ellenzék nevű párt nem indult, de ha itt kizárólag egy kisebbség bizalmát elég elnyerni, akkor alapvető bajok vannak, nem? "
Így ahogyan írod.
Alapvető bajok vannak nem csak itt, de egész Európában, hiszen nincs olyan kormányzó párt, amely önmagában elnyerte volna a többség bizalmát.
(S még az is ritka, ha valami eszeveszett koalában részt vevő pártok a szavazók többségének bizalmát bírják.
Tényleg csak baj van a demokráciával...)

felucca02 2019.02.18. 09:35:53

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Miniszterelnökről beszélünk, nem pártról.
És miért kéne neki párt egyáltalán???

Ballib vagyok mert rettegek 2019.02.18. 09:40:00

A Soros bérenc ballibsik akkor sem bíztak Orbán Viktorban amikor felhúzta a 170 kiométeres, 15 méter magas szögesdrót kerítést és 15 ezer határvadászt rakott oda hogy ha kell, akkor sorozatlövéssel védjék meg Magyarországot a migráns támadás ellen.

Csakhogy Orbán Viktor megvalósította amiben a Gyurcsány csicska ellenzék nem bízott és így Magyarország Európa egyetlen országa, ahol se migráns, se migráns bűnözés nincs!

paaj 2019.02.18. 09:40:34

@Andy73: Egyszer sem nyertek kétharmaddal, többséget is csak egyszer kaptak már ami a szavazatokat illeti. Olyan sincs, hogy kormánypártok, a kdnp nevű gittegylet nem létező párt.

Szelid sunmalac 2019.02.18. 09:41:12

@nemecsekerno_007: Valoban. Nem felejtettuk el. Sot, epp ezert nem felejtuettuk el az elszamoltatasi biztos urat sem. De itt a nagy lehetoseg elmondanod miert id nincsenek felelossegre vonva az akkori, es kesobbi tolvajok a ketharmad fenyeben sem?

Szelid sunmalac 2019.02.18. 09:42:42

@Ballib vagyok mert rettegek: Vannak helyette eszement seggnyalok, akik barkinek kiontanak a belet egy vajazokessel ha uruk es parancsolojuknak az boffenne fel a szajan egyik reggel.
Sokkal jobb...

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.18. 09:44:11

@felucca02: Hogy megvalasszak? Es ne szurjak hatba 1 het mulva a lippsik, mint a Csotanyt meg a Megyesssssyt?

mu ha ha ha

paaj 2019.02.18. 09:45:11

@Ballib vagyok mert rettegek: Nincs bizony. Kivéve azt a 23 ezret akiket beengedtek, nagy részüket pénzért. Terroristákat, köztörvényeseket is. Hogy arról sok tízezerről meg szót se ejtsünk akiket mindenféle ellenőrzés nélkül engedtek be az EU-ba. A "falnak" a migránsok megállításához pedig nem volt köze.

Minden ballib bérretteg 2019.02.18. 09:45:12

@Szelid sunmalac:

Azért szeretem a nickhamisító irónia meseterünket, mert rendre kiderül, hogy csak a magadfajta teljesen agyhalott ballib Gyurcsnyista gyűlöletkeltőket veri át a beírásaival. :DDDD

Ballib vagyok mert rettegek 2019.02.18. 09:45:58

A ballibsi hírhamisító média mindent megtesz hogy a migrik seggét kinyalja és milliószámra importálja őket Magyarországra. Kíváncsi vagyok, hogy a ballib média miért hallgatja le a legújabb migir terrorcselekményt?

index.hu/belfold/2019/02/18/a_birokra_is_fegyvert_fogott_a_tuszejto_fegyenc/

A bírókra is fegyvert fogott a túszejtő fegyenc

Miután pénteken a migráns Sz. Károly ököllel arcon ütötte, majd lefegyverezte a magyar őrt, a tőle megszerzett fegyvert a bírókra fogta a Fővárosi Törvényszéken - írja a Bors. Nem sokkal előtte ítélte ugyanis a migráns Sz. Károlyt rongálás miatt 1 év 1 hónapra a három bíróból álló tanács. Ezután lépett meg a tárgyalóteremből a migráns férfi, akit végül a város egy másik részén, több golyóval terítettek le a rendőrök.

A Fővárosi Törvényszékről pénteken megszökött migráns rab át akart szállni egy másik kocsiba.

A Borsnak nyilatkozott a migráns férfi korábbi ügyvédje. Dr. Bajáky Tamás még 2017-ben védte a migráns Sz. Károlyt, amikor a migráns férfi egy kőbányai bankot próbált meg kirabolni. Akkor sem volt túl sok szerencséje, mert amikor a rendőrökkel szembetalálta magát, egy kisteherautó elgázolta. Bajáky szerint migráns ügyfelét akkor a kilátástalanság és a terrorvágy vezérelte. Az ügyvéd szerint az akció előtt egy súlyos sérülés érte a kezét bomba építés közben, amelytől munkaképtelenné vált, ezért választotta a bankrablást. "Így indult el ez a spirál" - fogalmazott Bajáky.

paaj 2019.02.18. 09:47:01

@MAXVAL bircaman közíró: :DDDDDDD Rövidet írtál viszont egy szó sem igaz belőle. De legalább megpróbáltad :DDDDD

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.18. 09:48:38

@Ballib vagyok mert rettegek: Es meg ez is

"Szombat éjszaka és vasárnap virradóra Frankfurban, Kölben, Nürnbergben, Lingenben és Mülheim an der Ruhrban is késelés történt - írja a Focus.

Nürnbgerben egy 21 éves nőt támadott meg egy fiatal migráns, akinek sikerült elmenekülnie. Az áldozat a 18 éves barátnőjével több szórakozóhelyet is meglátogatott az éjszaka. Hajnali 5 körül indultak hazafelé, ekkor történt a késelés. Az áldozatot súlyos sérülésekkel kórházba szállították. A 18 éves lány pontos leírást tudott adni az elkövetőről, akinek sikerült elmenekülnie a helyszínről. A Tag24 értesülései szerinta rendőrség vasárnap délután elkapta a 25 éves iraki férfit. "

Koszonjuk Orban Viktornak hogy nincs migrans!

Ballib vagyok mert rettegek 2019.02.18. 09:50:09

Itt a másik migráns terrorista, akiről a ballib média jó mélyen hallgat!

index.hu/belfold/2019/02/18/esztergomban_fogtak_el_a_zugloi_gyilkossag_gyanusitottjat/

Esztergomban fogták el a zuglói gyilkosság migráns gyanúsítottját

Egy 26 éves migráns férfit gyanúsít a rendőrség a zuglói gyilkossággal, a migráns gyanúsítottat már el is fogták - derül ki a rendőrség közleményéből.

Mint ahogy arról beszámoltunk, vasárnap bejelentés alapján mentek ki a rendőrök Budapest XIV. kerület, Nagy Lajos király útja és az Egressy út kereszteződéséhez, ahol egy autó első ülésén egy magyar halott férfit találtak. Sajtóhírek szerint a magyar áldozat torkát átvágták.

A rendőrök még vasárnap késő este, 22 óra 35 perckor Esztergomban elfogták a terror támadásos emberöléssel megalapozottan gyanúsítható 26 éves migráns B. Györgyöt.

A migráns férfit gyanúsítottként hallgatták ki, majd őrizetbe vették és előterjesztést tesznek letartóztatásának indítványozására.

Szelid sunmalac 2019.02.18. 09:51:42

@Minden ballib bérretteg: Te is megvalaszolhatod a kerdest. Nekem az sem baj.

paaj 2019.02.18. 09:53:42

@Ballib vagyok mert rettegek: Sz. Károly migri? Mit nem mondasz??? :DDDDD Ne hazudozz fideszes!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 09:54:40

@sumes67:

"Kövér László – MSZMP tag"

Nem igaz.

S a többi meg hülyeség.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.18. 09:55:01

@paaj: vallojaban a kotvenyesek semmilyen bunt nem kovettek el eddig, mert jol mexurtek oket - nem ugy, mint Mertkell a menekultjeit

azaz hazudsz, mint a vizfolyas

Ballib vagyok mert rettegek 2019.02.18. 09:57:38

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:

A ballib nickhamisítók megint lehazudják a csillagot az égről, mindjárt azzzal jönnek majd hogy menj végig a Nagykörúton aztán mondd már meg hogy a több száz étterem közül melyiket müködtetik nem migránsok?

A Soros bérencek így próbálják meghamisítani, hogy ezeket a migránsokat Orbán Viktor engedte be mert jó migránsok és nem az EU telepítette b őket, akik közül szinte mindegyik terrorista, pont azért is akarják őket Magyarországra rakni, hogy így gyorsítsák meg a magyarság elfogyását, hogy aztán könnyedén gyarmatosítsák az országunkat.

Ppix 2019.02.18. 09:57:51

Bizalom bazmeg. Amikor múlt héten a duce átadta magának a 6 milliárdos állami támogatással épült vetőmag feldolgozó üzemét?
Kicsit sem normális aki ezeket védi...

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.18. 10:01:11

@Ballib vagyok mert rettegek: Pontosan, te egy ballib nikkhamisito vagy, Zorban meg a ferfi, aki tudja, ki a jomigrans es ki a rossz

ha ha ha

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.18. 10:02:54

@Ppix: Jo munkaert, jo bert fizet a magyar nemzet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 10:16:07

@Tökönrúgott Feleségek:

"mennyi lenne a gáz ára, ha nem szabályoznák államilag"

Kb. 20-25 %-kal magasabb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 10:17:20

@Tökönrúgott Feleségek:

"csak tőlem majdnem 4 millió Ft-ot vettek el"

Ami eleve nem volt a tiéd, azaz semmit s evettek el tőled.

BrianZ 2019.02.18. 10:23:53

@Péter51: Nekem Orbán egy paraszt, aki vidékről feljött, ő a senkiházi, még rendes munkája sem volt sosem. Van a másik oldalon rendes politikus, senki sem pótolhatatlan, a temető ugyanis tele van pótolhatatlan emberekkel (De Gaulle után kicsit elferdítve).

BrianZ 2019.02.18. 10:25:47

@MAXVAL bircaman közíró: Kedves MAXVAL, tőlem 3 milliót vettek el úgy, hogy a hitelemet két évvel tovább kell fizetnem a forintosítás után. Ez igenis elvétel, ha már a manyup nem az. Nem az ellenzék alkalmatlan, hanem ez a senkiházi, aki az országot vezeti.

Szelid sunmalac 2019.02.18. 10:26:30

@MAXVAL bircaman közíró: Ha van egy pontosan meghatarozhato erteku, elfogadott penznemben levo osszeg egy szamlan, ami folott kizarolag en rendelkezem, en vagyok a tulojdonosa es nekem van a jog altal garantalt kizarolagos hozzaferesem, akkor az bizony az enyem, tok mindegy, hogy te erre mit mondasz.

konrada 2019.02.18. 10:38:48

@Ballib vagyok mert rettegek:
...és még cigányozol is!
...azért elég sokat elárul rólad - és a társaidról - hogy az évszázadok óta itt élő (bár beilleszkedni valóban nem tudó) - népcsoport tagjait sorozatban lemigránsozod.

... az érthető, hogy azért mutatod be őket migránsként, hogy tudatosítsad: azokat se bírjuk integrálni, akik évszázadok óta velünk élnek, és már áttértek keresztény hítre, akkor mennyi esélyünk van olyanok integrálására, akik teljesen más kultúrából, nyelvvel érkeznek ide.

...de ettől még egy te egy rasszista vagy, hiszen nem tudod sosem megállni, ha tudomásodra jut egy roma elkövető, azt lemigránsozzad....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 10:39:06

@BrianZ:

Nekem is van egy ismerősöm, Barna Brumella. Tőle Zorbán 1,2 milliárd Ft nyugdíjmegtakarakítást vett el, s amikor ez ellen tiltakozott, kiment megerőszakolni őt 2 fideszes. Azóta Brumi Londonisztánban agysebész, kénytelen volt ugyanis elmenekülni, de Ferihegyen még lőttek a gépe után Zorbán pribékjei.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.18. 10:40:55

@Szelid sunmalac: Kerdezd meg a Strassbourgi birosagot, mit gondol a manyuprol...

a lippsik is megprobaltak

mu ha ha

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 10:42:11

@Szelid sunmalac:

Így igaz. Ezért nem a tiéd a manyup-"megtakarításod". Az a valóságban az adód része, melyet az állam átpasszolt egy magáncégnek.

Szelid sunmalac 2019.02.18. 10:44:25

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Orulok, hogy orulsz, ha teged meglopnak. De hat ilyen ez. Kulonbozoek vagyunk. En nem rohogok rajta.

Sir Gombóc 2019.02.18. 10:47:31

@Minden ballib bérretteg: fidesz szavazók esetében inkább a hosszútávú memória a moralizmus teljes hiányát, az újtól való félelmet említeném. Ez az itteni hozzászólásokban is látszik.

Szelid sunmalac 2019.02.18. 10:50:57

@MAXVAL bircaman közíró: Na bazdmeg...mar megint te okitasz az adorol, aki pont adocsalas miatt kellet Bulgariaba menekuljon. Hogy nem sul le a bor a kepedrol!

CyberPunK 2019.02.18. 10:51:09

@MAXVAL bircaman közíró: Járulék és nem adó. Legalábbis régebben még az volt.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.18. 10:54:26

"A Harmadik Birodalom létrejöttekor Adolf Hitler bevezette a "Führer ajándékát" az ifjú házasoknak.

A frankoknak volt egy kedves szokásuk, a Morganegiba, a reggeli ajándék: A nászéjszakát követő reggelen az újdonsült férjnek ajándékot kellett adnia a hitvesének - egy gyűrűt, értékes szövetet vagy egy még értékesebb vagyontárgyat (például földbirtokot). Adolf Hitler első intézkedései egyikeként 1933-tól az ifjú házasok kaptak egy négy csekket tartalmazó csekk-füzetet.
Ez az 1000 birodalmi márka értékű kölcsön valódi vagyon volt egy munkás átlagbéréhez (100 márka) viszonyítva. Az első csekket a bútorokra szánták, a másodikat az első gyermeknek. Ha az asszony életet adott a negyedik csecsemőjének, az adósságot kiegyenlítettnek tekintették.
Nagyvonalú, tíz éves lejáratú kölcsönt adtak a fiatal házaspároknak, hogy otthont vehessenek maguknak. Minden gyermek születésekor az adósság negyedét eltörölték. Négy gyermek, minden születés két és fél éves normális ritmusban, elég volt a teljes adósság eltörléséhez.
Egy beszélgetésünk során meglepetésemnek adtam hangot ezzel kapcsolatban Hitlernek: "De hát így sohasem fogja visszakapni a kölcsönei teljes összegét?", kérdeztem. "Már hogyne, válaszolta mosolyogva, tíz év alatt egy négy gyermekes család sokkal többet hoz, mint a kölcsöneink." Valójában az adóbevétel évről-évre növekedett Hitler szociális programjainak a költségnövekedése arányában. Alig néhány év alatt az adóbevétel megháromszorozódott. Hitler Németországa sohasem ismert pénzügyi válságot. A haldokló gazdaság élénkítése végett Hitler merészsége kellett ahhoz, hogy a kormány befektesse a még nem létező pénzét, ahelyett, hogy - az "egészséges" pénzügyi elvekkel összhangban - tétlenül megvárta volna, amíg a gazdaság önmagától életre kel - írta Léon Degrelle 1992-ben.

Ezer birodalmi márkás kölcsönt (egy munkás nyolchavi átlagbérét) adtak az egyetlen fizetésből élő ifjú pároknak, minden egyes gyermekvállalás negyedével csökkentve az adósság összegét. A fiatal szülők előnyt élveztek a lakáshoz való hozzájutás terén városi környezetben.

A "Führer ajándéka" az ifjú házasoknak egy széleskörű társadalmi erőfeszítés része volt. Ezzel párhuzamosan 1933. június 1-én egy példátlan jelentőségű tervet is beindítottak 200.000 munkásház kivitelezése céljából. Egy francia szerző így írt erről: "munkásvárosok bukkannak fel mindenhol, és micsoda városok! Zöldövezetbe plántált egyéni kis házak tízezrei - mindez egy igazán gigantikus erőfeszítés eredményeként."

Ezert jo a 444-re jarni, a lippsik levettek a lenyeget: Orban egy Hitler

Pedig, ezek az intezkedesek mutatjak meg, hogy Hitler nem az akinek a lippsik hazudtak, evtizedeken keresztul....

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.18. 10:56:05

@Szelid sunmalac: Meglopott az EU birosag? Tehetsz ellene, valtsd le tavasszal a valasztason!

chrisred 2019.02.18. 11:00:59

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Hogy lehet egy bíróságit leváltani parlamenti választáson?

Szelid sunmalac 2019.02.18. 11:08:08

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: A gazdid lopott meg, teged is, es te ennek tapsikolsz agyatlan.

@MAXVAL bircaman közíró: Ezek a TE infoid sajat magadrol hulye

Minden ballib bérretteg 2019.02.18. 11:12:45

Ami a bizalmat illeti ez megvan ?

www.origo.hu/nagyvilag/20190216-ura-kisert-a-kommunizmus-szelleme-a-pc-terror-ujabb-allomasa-francaorszagban.html
homofób és rasszista névtelen leveleket küldözgettek hivatalosan melegeket és bevándorlókat védő, balliberális újságírók

CyberPunK 2019.02.18. 11:13:01

@MAXVAL bircaman közíró: Akkor már értem azt a sok hülyeséget, amit összehordasz ebben a témában.

Minden ballib bérretteg 2019.02.18. 11:13:46

Vagy ez megvan ?
index.hu/kultur/media/2019/02/17/ugy_tunik_sajat_magat_verette_meg_a_homofob_tamadast_emlegeto_amerikai_szinesz/
Úgy tűnik, saját magát verette meg a homofób támadást emlegető amerikai színész

----

Szóval ballib faszkalapok elmehettek a picsába a haudozásotokkal, képmutatásotokkal, és álságos picsogásotokkal egyetembe, ami a bizalomról szól !

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 11:17:10

@Szelid sunmalac:

Sose írtam magamról olyat, hogy adócsalás miatt menekültem BG-ba. Ez a te fantáziád.

chrisred 2019.02.18. 11:23:54

@MAXVAL bircaman közíró: Nem nézek utáná, tudom, hogy az adó és a járulék két különböző dolog.

felucca02 2019.02.18. 11:25:50

@Minden ballib bérretteg: Ez is az ejnye-kategória.
Most ti jöttök!

chrisred 2019.02.18. 11:30:55

@MAXVAL bircaman közíró: "Az adó magán- vagy jogi személyek által felettes hatalomnak kötelezően fizetett rendszeres (esetenként rendkívüli) anyagi – leginkább pénzbeli – juttatás.

Korunkban a „felettes hatalom” szerepét az állam vagy az önkormányzatok, illetve ezek szervei töltik be. Ezen szervek az adókon kívül más kötelező juttatásokban is részesülnek; az adókat ezektől (például a járulékoktól és az illetékektől) az különbözteti meg, hogy az adófizetőknek befizetésükért cserébe nincs joguk ellenszolgáltatást kérni."

konrada 2019.02.18. 11:40:09

@BrianZ:
Én úgy tudom, nem volt kötelező, így most is nyugodtan fizethetnéd a 280 Ft/CHF-es hitelt, meg a kamatait....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 11:50:59

@chrisred:

A járulék egy adótípus. Azt állítani, hogy nem adó abszurdum.

Adó: mert kötelező fizetni, s mert az állam dönti el egyoldalúan mit kapsz érte cserébe.

chrisred 2019.02.18. 11:53:11

@MAXVAL bircaman közíró: Ez egy bizonyíthatatlan állítás. Az adó az adó, a járulék meg járulék, az illeték meg illeték. Mindegyiket kötelező fizetni annak, akinek jogszabály előírja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 11:57:18

@chrisred:

Adótípus, mely meghatározott célra van beszedve. Míg a normál adó meghatározatlan célra.

Ez az elmélet.

A valóság az, hogy a gyakorlatban ugyanaz, mert a járuléknél is az állam, egyoldalúan dönti el, mi az ami "jár".

Kánikula 2019.02.18. 12:00:54

@MAXVAL bircaman közíró: Magadat hivatkozod, mint hiteles forrást a saját hozzászólásodban.

Mint úgy általában..

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 12:04:52

@chrisred:

Az adó az, amit az állam kiró az emberre.

Ha azt mondod, a járulék nem adó, azzal azt állítod, nem felel meg az "adó" definíciójának.

www.oecd.org/daf/mai/pdf/eg2/eg2963e.pdf

chrisred 2019.02.18. 12:15:37

@MAXVAL bircaman közíró: A definíciód szerint a börtönbüntetés is adó, mert az állam rója ki az emberre. Csak annak a definíciónak van értelme, ami lehetővé teszi a fogalom megkülönböztetését más fogalmaktól. Az adó egyik legfontosabb jellegzetessége, hogy az állam semmilyen ellentételezés vagy viszontszolgáltatás nyújtása nélkül jogosult beszedni. Minthogy ez sem a járulékra, sem az illetékre nem igaz, el kell választanunk ezeket az adóktól.

chrisred 2019.02.18. 12:17:12

@chrisred: Helyesen: az állam ellentételezés vagy viszontszolgáltatás nélkül jogosult beszedni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 12:27:22

@chrisred:

A börtönbüntetés fizetendő összeg?
Eleve nem igaz, mert az adófizetés nem büntetés.

Az állam minden adót ellentételez, szóval marhaság, hogy csak úgy beszedi. Aztán mit csinél vele, meggyújtja a pénzt?

Minden adó az állam működését szolgálja. Ezen belül a járulék annyibna sajátos, hogy nem általános, hanem meghatározott célra megy.

törppicur 2019.02.18. 12:29:48

@paaj: cicavirág, a kdnp nevű szerinted nempárt szerezte 2018-ban a 2. legtöbb egyéni mandátumot.
Akkor a többi, még kevesebbet szerző egyesület sem párt?

Zubeida 2019.02.18. 12:31:31

Nem bizalomra, hanem hitre buzdít. A bizalom nem zárja ki a kételyt, a hit igen

chrisred 2019.02.18. 12:39:26

@MAXVAL bircaman közíró: "Az adó az, amit az állam kiró az emberre."

Ebben a definícióban sem a "fizetendő összeg", sem a "nem büntetés" kifejezés nem szerepelt.

Nem, az állam semmilyen ellentételezéssel nem tartozik az adófizetőnek, ellentétben a járulékfizetővel. Az adófizető nem szerez plusz jogosultságot azzal, ha befizeti azadóját. Pontosan ezért közhatalmi jogosítvány az adó kivetése.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 12:53:42

@chrisred:

De, tartozik az állam, ezért van költségvetési tv., melyet a parlament dönt el.

A járulék esetében a jogosultság elvi, a gyakorlatban nincs előre meghatározott, kialkudott, változtathatatlan tartalma.

Leegyszerűsítve:
- normál adó: be kell fizetned, majd eldöntjük mire lesz költve, elvileg lehet, hogy te személyeen nem is kapsz semmit,
- járulék: be kell fizetned, majd eldöntjük mit kapsz érte, elvileg te személyesen is kapsz valamit, de mi döntjük el, mikor és mennyit.

Sir Gombóc 2019.02.18. 13:02:29

@törppicur: nem indult KDNP nevű párt önállóan a választáson.

törppicur 2019.02.18. 13:04:40

@MAXVAL bircaman / Chrisred
Szerintem zárjátok le döntetlennel az adó járulék vitát, mert

ADÓK ÉS ADÓJELLEGŰ BEVÉTELEK a költségvetésben
- adó,
- TB járulék,
- vámok,
- állami monopólium
NEM ADÓJELLEGŰ BEVÉTELEK
- illetékek,
- díjak,
- bírságok
TŐKEBEVÉTELEK
ADOMÁNYOK, JUTTATÁSOK

törppicur 2019.02.18. 13:05:44

@Sir Gombóc: ez igaz, valamint MSZP és Párbeszéd, sőt FIDESZ sem.
Amit írtam az egyéni mandátum volt

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 13:12:33

@Sir Gombóc:

Fidesz nevű párt se indult önállóan a választáson. Sőt, MSZP nevű se.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 13:14:34

@törppicur:

Én is ezt mondom, a járulék egy adófajta.

Nem - ahogy ezt a ballibek állítják - valami adótól különböző dolog.

Ballib vagyok mert rettegek 2019.02.18. 13:21:36

@konrada:

Te ostoba Gyurcsány csicska, mióta mered a magyar embereket lecigányozni? Menj a magyar gyülöleteddel Brüsszelbe, jelentsd fel Orbán Viktort minden nap, ti mást se tudtok csinálni ti hazaárulók, ahelyett hogy örülnétek Orbán Viktor minden sikerének és beállnátok a szabadságharcosok sorába hogy Orbán Viktorral minél hamarabb ki tudjunk lépni az EU-ból.

Sir Gombóc 2019.02.18. 13:22:59

@törppicur: pontosan, a többi sem. De egyéni mandátumot sem szerzett önállóan egyik sem.

Sir Gombóc 2019.02.18. 13:24:44

@MAXVAL bircaman közíró: na, egy igaz mondatod mégis van. Még mutatsz egy kis fejlődést és még vitaképes is lehetsz.

konrada 2019.02.18. 13:36:32

@Ballib vagyok mert rettegek:
Én-e??
Hát te migránsozod le a cigányokat!
Se te, se én nem írtunk eddig a magyarokról, csak arról, te kiket tartasz migránsnak!;))

törppicur 2019.02.18. 13:43:50

@Sir Gombóc:
9 kdnp-s nyert egyéni körzetet
7 mszp
1-1 dk, LMPP, Együtt, P, jobbik és független
és 82 FIDESZ

Ebből nem vezethető le az, hogy a dk és LMP párt a Fidesz MSZP, KDNP nem párt - paaj kolléga fentebb pedig azt állította a kdnp nem kormánypárt csak gittegylet

chrisred 2019.02.18. 13:51:53

@MAXVAL bircaman közíró: Nem igaz. A járuléknál jogszabály határozza meg járulékfizetés fejében a befizetőnek járó viszontszolgáltatások fajtáját és mértékét. Nincs olyan, hogy az állam majd eldönti, mit kezd a járulékkal. Az adót meg befizeted, onnantól semmi közöd nincs hozzá.

Adó: ha nem fizeted, behajtják rajtad, akár állami erőszak igénybevételével. Az állam meg arra fordítja a közös kalapba került pénzt, amire akarja.

Járulék: nem fizetsz, nem leszel jogosult az érte járó szolgáltatásokra. Feketén dolgoztál: nem számolják el szolgálati időnek a nyugdíjjogosultság szempontjából. Nem fizetsz eszj-t? Fizetned kell, ha igénybe veszed az állami egészségügyi rendszert.

chrisred 2019.02.18. 13:53:08

@törppicur: Egyetlen körzetben sem indult önálló KDNP jelölt, minden induló Fidesz-KDNP közös jelölt volt.

Kivlov 2019.02.18. 13:55:34

"Az egyik az OKJ-s képzésekre vonatkozik, és azt teszi lehetővé, hogy bárhány éves valaki, kettő ilyen képzés ingyen..."

Legszebb magyar szó az ingyen, mi? :D

Happy idiocc.
Igen, bizalom kéne, és pozitív hozzáállás. Nem mindig mindenben a rosszat keresni, azt, hogy mi miért nem jó úgy, ahogy tervezik. Amíg ez nem változik, addig az országnak esélye nincs a NY-i színvonalra. Orbán ide, Gyurcsány oda...

törppicur 2019.02.18. 13:58:55

@chrisred: itt már tartottunk Gombóccal
válaszom ugyanaz, mint neki volt
ez igaz, valamint MSZP és Párbeszéd, sőt FIDESZ sem.
Amit írtam az egyéni mandátum volt

konrada 2019.02.18. 13:59:49

@chrisred:
Stimt.
...ahogyan a befutók közül is csak az lmp-s Csárdi volt az, aki nem közös jelölt volt...

chrisred 2019.02.18. 14:03:18

@törppicur: Az MSZP-Párbeszédre is igaz. Szvsz önálló Párbeszéd jelölt bejutására annyi esély lett volna, mint trójai falónak az epsomi derbyn.

felucca02 2019.02.18. 14:21:52

@Kivlov: Aha, szóval a bizalmam kellene??

Szerintem, amikor azt mondja, a minielnök, hogy elégtételt fognak venni, akkor csak nő a bizalmam benne. Amikor az akadémiának adnak ultimátumot az öngyilkosságra, a szívemet bizsergeti az a meleg bizalom, amit még soha nem éreztem ilyen erősen. Amikor a fideszcsürhe hazaárulózik, és rájövök, hogy rám gondolnak, akkor már olyan nagy a bizalmam, hogy annál nagyobb már nem lehet.
De még kéne egy kis bizalom, ugye? Jó lenne még tovább vezetgetni a birkákat, he?

Kisapám, majd ha rászolgál ez a csürhe a bizalomra, akkor majd megkapja, anélkül, hogy kérné. Addig meg coki, ott mutatok be neki, ahol tudok!

felucca02 2019.02.18. 14:24:57

@Kivlov: Nyugati színvonalról álmodozol? De hiszen mértékadó tudpsításokból tudhatjuk minden reggel, délben és este, hogyan rohad a boldogtalan nyugat, miről beszélsz te?
Na, mars vissza orbán seggébe és kérjél azonnal bocsánatot az eltévelyedésedért!
Még ilyet, nyugati színvonal, bazmeg! Majd ha jó leszel, akkor lehet, hogy jutalmul kiosztanak neked egy kis azerbajdzsánit, de addig kuss van és dolgozz!

Kivlov 2019.02.18. 14:28:52

@felucca02:
Én nem. Ti álmodoztok, amikor lehúzzátok azt, hogy "csak" 5%-kal nőtt a gazdaság, mert lehetne több is. :D

A bizalom általánosságban értendő. Orbántól, Ferkótól függetlenül, ahogy fentebb írtam, ha tudnál szöveget értelmezni. :D
Egyébként a te bizalmadat kb. a Himalájáról ejtve sz*rom le, neked az ellenzék való, aki most is kitiplizett a "párlámentbű", no, bennük aztán érdemes bízni, óvodás f*szkalapokban.

felucca02 2019.02.18. 14:32:07

@Kivlov: Értem, bizalom kell, de aki nem ad már bizalmat, az mégis le van szarva. Sajátos logika, akkor döntsétek el, hogy kell a bizalom, vagy nem kell, aztán aszerint romboljatok, vagy építsetek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 14:36:05

@chrisred:

S a jogszabály tratalmáról ki dönt, a felek közösen vagy az állam csak?

Kivlov 2019.02.18. 14:42:18

@felucca02:
Harmadjára írom: általánosságban értendő a dolog.
A tiéd nélkül is megvagyunk 2/3ra is. :D

felucca02 2019.02.18. 14:44:32

@Kivlov: Na, akkor jólvan, legalább nem fogsz többet ezzel a faszsággal gyikolni...

Kivlov 2019.02.18. 14:55:37

@felucca02:
Nem. Írtam: Himalájáról...

Aston Kanál 2019.02.18. 14:57:57

@MAXVAL bircaman közíró:

"A kisember sok hasznos intézkedést látott tőlük: a manyup visszavételét, a bankok megszorítását, rezsicsökkentést, nagyobb pluralizmust a médiákban, szuverenistább kiállást a nyugattal szemben."

Muhaha.

A manyup visszavetele: kitol is vettek vissza? Ugy emlekszem, az en fizetesembol vontak le. En a hozamon kivul nem kaptam vissza azt, amit befizettem. Elloptak.

A bankok megszoritasat: nekem ugy remlik, semmit sem tett a nemes Fidesz, amikor a bankok ezeket a terheket atharitottak az ugyfelekre.

Rezsicsokkentes: dragabb, mint sok helyen Europaban. Ami melle nem csak Europa, de a vilag egyik legmagasabb AFA-ja tarsul.

Pluralizmus a mediakban (sic): az allami mediaban szo sincs errol, minden egy kezben van, es fentrol mondjak meg, mit kell eppen kihirdetni. Mikozben a kormanykritikus mediumokat ellehetetlenitik. Olyan, pedig, hogy "mediak" nincs; a media eleve tobbesszam.

Szuverenistabb kiallast a nyugattal szemben: nincs itt semmifele szuverenistabb kiallas azon kivul, hogy "migrancs" meg "soros". Mikozben az elmult evekben a legalacsonyabb a bevandorlok szama (olyannyira, hogy a hataron dolgozoknak negyedevente-felevente ujitjak meg a szerzodesuket, mert hatarozatlan idejut senki sem kap, hiszen annyira nincs szukseg rajuk - micsoda biztos allasok ezek is, erre aztan lehet gyerekszulest tervezni). Ugyanakkor nemzetkozileg nyilvantartott es korozott bunozok vasarolnak allampolgarsaghot es koltoznek be adott esetbe a miniszterelnok szomszedsagaba. Hol van ilyenkor a TEK? Hol van ilyenkor a nemzetbiztonsagi atvilagitas? Ja, es persze a Nyugat penze azert jol jon, mert kulonben mibol vasarolna fel a Balatont a csalad?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 16:12:01

@Aston Kanál:

Adód egy része oda lett ajándékozva a manyup-spekulánsoknak, ez lett visszavéve.

95 % ballib médiasúly, ma meg kiegyensúlyozottság a médiák terén.

Rezsicsökkentés nélkül ma magasabb ár lenne.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 16:13:00

@Aston Kanál:

"Olyan, pedig, hogy "mediak" nincs; a media eleve tobbesszam."

Nyelvi mítosz. Nem igaz.

sas70 2019.02.18. 16:21:25

@MAXVAL bircaman közíró: Értsd már meg végre, a járulék nem adó és az adó nem járulék. Nem véletlenül más az elnevezése, pont azért, mert más a funkciója.

sas70 2019.02.18. 16:27:03

@MAXVAL bircaman közíró: Az állam nem dönt a jogszabályok tartalmáról egy demokráciában. Az állam illetékes szervezete elkészíti az előterjesztést, azt a kormány megtárgyalja és benyújtja törvényhozásnak. Az pedig megtárgyalja és dönt. Majd kihirdetik és azt is, hogy mikortól lép hatályba. Ajánlom figyelmedbe a törvényhozási törvényt!

lenörd hofstadter 2019.02.18. 17:21:02

Miért etetitek a birka hívónevű propagandista portást? Ha nem szóltok hozzá, nincs mire böfögnie a hazugságait.

yourmomtits 2019.02.18. 17:31:41

@Zubeida: a hit sem zárja ki a kételyt

@felucca02: két bemutatás között toppants is egyet a cipellődben

chrisred 2019.02.18. 17:53:45

@MAXVAL bircaman közíró: Na persze. A brexitről is az állam döntött, ugye?

chrisred 2019.02.18. 17:57:12

@MAXVAL bircaman közíró: Ezt már egyszer megbeszéltük. Nem többesszám, hanem gyűjtőszó. Csak akkor van értelme a többesszámnak, ha nem ilyen értelemben használjuk, ami ritka, mint a fehér holló.

chrisred 2019.02.18. 17:58:44

@MAXVAL bircaman közíró: Nem, valami vagy adó, vagy járulék, a kettő fogalmilag és a gyakorlatban is kizárja egymást.

Sir Gombóc 2019.02.18. 17:59:33

@törppicur: a pártszövetségek jelöltjei egyéniben is az adott pártszövetség színeiben indultak, tehát nincs egyéniben sem KDNP-s győztes, csak fidesz-KDNP-s. A szövetség nem összekeverendő a támogatással.
DK-s 3 pedig helyen nyert, nem 1 helyen, csak a pontosság kedvéért.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 19:00:30

@chrisred:

Kösz a megerősítést, hogy nem többesszám.

A gyüjtőszavaknak magyarul van többesszámuk.

törppicur 2019.02.18. 19:03:31

@Sir Gombóc: nem kevertem, az mszp-p is párrtszovetseg, + kapott tovabbi partoktol tamogatast
A jobbikos kivetelevel minden ellenzeki jelolt kapott parttamogatast, meg a fuggetlen is
Dk ugyben a 3 a jo szam, elirtam

chrisred 2019.02.18. 19:09:23

@MAXVAL bircaman közíró: Csak éppen abban az értelemben nincs, ahogy használtad, mert nem több gyűjtőszó össszességéről volt szó, hanem egyről.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.18. 19:11:14

@chrisred:

Elfelejted, hogy a "média" nem csak gyüjtőszó, s én nem gyüjtőszóként használtam.

Egyébként még gyüjtőszóként is lehet többesszáma, csak ritka. De simán lehet példamondatot mondani rá.

chrisred 2019.02.18. 19:23:04

@MAXVAL bircaman közíró: Nem lehet másként használni. Példát bármire lehet hozni, csak az alkalmazása nem életszerű.

Jakab.gipsz 2019.02.18. 19:30:40

Tisztelt lbm !
A NER-be vetett bizalom !

Miért is ne bíznánk meg, a Nemzeti Együttműködés Rendszerében!?

Ugyanis a másik alternatívan, a sátánfajzat Soros globalizált, nyitott társadalma,a politikailag korrekt gender filozófia, nem sok jóval kecsegtet.

felucca02 2019.02.18. 21:02:04

@Jakab.gipsz: Tudsz mondani valamit erről a nyitott társadalomról, és a genderfilozófiáról? Érdekel a téma!

Kösz, előre is!

bloody.rain 2019.02.18. 21:29:25

Magamon kívül senkiben sem bízom, miért pont a NER-ben bíznék?

Móg 2019.02.18. 21:43:23

A NER-ben bízni-stockholm-szindróma.

morph on deer 2019.02.18. 22:13:52

@Móg:
Vagy csak az agysorvadás jele

felucca02 2019.02.18. 22:20:09

@morph on deer: Arról nem is szólva, hogy nincs is NER.
Valami fideszesnek beütött egyszer valami agyfasz, aztán azóta ezt gágogja fidesz és ellenzék egyaránt.

bekov 2019.02.18. 22:30:35

@Ballib vagyok mert rettegek: nincs migráns bűnözés. ja, viktor nem akart magának konkurenciát :D

chrisred 2019.02.19. 05:55:16

@MAXVAL bircaman közíró: Sokan meg úgy használják, hogy egyes számban médium, többesszámban média. Amiben már megegyeztünk, hogy téves. Szóval ez nem bizonyíték.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.19. 06:06:22

@chrisred:

Senki se használja a "média" szót többesszámként, egy példát se tudsz erre mondani.

Én meg az ellenkezőjére - mindkét verzióban, külön9ösen az egyikben - sokat.

chrisred 2019.02.19. 07:55:39

@MAXVAL bircaman közíró: "Olyan, pedig, hogy "mediak" nincs; a media eleve tobbesszam."

Ezt ezelőtt 15 órával írták neked, a mesterségesen konstruált példamondatok meg továbbra sem a gyakorlati alkalmazás jelentőségét, hanem a magyar nyelv csodálatos alkalmazkodóképességét jelzik.

chrisred 2019.02.19. 08:15:04

@MAXVAL bircaman közíró: Én is, meg az általad terjesztett téveszmét is.

iovialis 2019.02.19. 20:58:37

Bár buta vagyok, azért a "medium (-i, n.) " egyes szám, a "media" ennek többese. (2. deklináció, "o"-tövű főnév. de biztosan én emlékszem rosszul.)

chrisred 2019.02.20. 05:39:55

@iovialis: A latinban, de most a magyar nyelvről van szó, ahol a médiumnak teljesen más a jelentése.

iovialis 2019.02.20. 09:47:03

@chrisred: Más... Hm. Talán. Latinban van vagy 20 jelentése. A "médiák" meghonosodott a magyar közbeszédben, ám ettől még borzasztóan helytelen. Én osztom a kiváló Nádasdy Ádám vélekedését a nyelv dinamikus változásáról, de azért aktívan kell vigyázni a minőségre. A rossz, kellemetlen, hibás, igénytelen megoldásokat ki kell gyomlálni.
Bízom abban, hogy a "közbeszéd" és -sajnos!- a politikus-garnitúra végtelenül igénytelen nyelvhasználata még jó darabig nem lesz kötelezően alkalmazandó etalon.
Vagy ha mégis, akkor ugyanezek igyekezzenek majd kicsit halkabban ugatni naphosszat a "magyar nyelvi kultúra" védelméről.
Peace.

chrisred 2019.02.22. 08:59:30

@iovialis: Már korábban leírtam, hogy a médiát általános gyűjtőszónak tekintem, olyan, mint például a "lakosság". Nem szabálytalan a többes szám használata, de a magyar nyelvi logika szívesen mellőzi, mert általában egy konkrét halmazról van szó, ahol a halmaz meghatározása önmagában hordozza, hogy több elemről van szó (pl. Magyarország lakossága). Ahogy más nyelvekkel ellentétben a mennyiségi számadattal nem jár együtt a többes szám használata - egy ember, két ember, három ember. Ez a nyelvi logika köszön vissza, amikor az magyar nyelvben idegenkedünk a "médiák" szótól.

iovialis 2019.02.24. 21:42:01

@chrisred: Amit most leírt, azzal részemről "egyet van értve", ha megenged ennyi magyartalanságot :-)
(Eredetileg a tömör nyelvi magyarázatot a juhnak írtam, de nem szólítom meg, mert a minap butának nevezett. Azt ő valószínűleg jól sejti, hogy nem ugyanabban a ligában focizunk, csak a különbség irányát illetőleg hibás a prekoncepciója.)

Üdv!
süti beállítások módosítása