2018.01.01.
11:14

Írta: lbm

2018. Kire voksoljak?

Eljött 2018. Túl vagyunk a halászlés-bejglis-lencsés-virslis kajakómán, mindezt leöblítettük az újévi pezsgővel, Áder szavait is figyelmesen végighallgattuk; úgyhogy rákoncentrálhatunk az új év adta lehetőségekre. Ezen a ponton pedig nem feledhetjük el, hogy áprilisban választások lesznek.

Őszintén megmondom, hogy négy éve hatalmas izgalommal vártam , hogy mit dönt a nép. Csalódtam. A rendszeres NER-társ blog olvasó /egy kellemesen népes tábor volt az akkorra már/ a továbbiakban nem nagyon olvashatott új posztokat itt. Gyakorlatilag feladtam. Elveszett számomra a motiváció. Szégyen, vagy nem, de ez volt. Megtehettem, szabad bloggerként, akit hiába kerestek fel reklámozó cégek, vagy bárkik. Elutasítottam minden üzleti felkérést, pont azért, hogy önmagam legyek, hogy arról írjak ami engem foglalkoztat, és ne egy teljesítményorientált oldalkám legyen. /Pedig Isten látja lelkem, eü. fizetés, beteg férj, tanuló gyerek mellé, de sokszor jól jött volna egy kis zsé... / Aztán még ezt is feladtam.

Iszonyú fáradtság lett úrrá rajtam, amikor kiderült, hogy hiába a pöttyös fenekű félázsiai, unortodox kormányzás, élén a bohócügyi államtitkárral, az embereknek mégis ez kell. Hogy miért? Négy éve az emberek a következőeket valló kormányra adta a voksát:

stadionok; 47000ft-ból meg lehet élni; a nők szüljenek gyereket és akkor majd nem veri őket az uruk; a gyerekek neve jövőbeni adófizető, avagy érnek annyit mint egy tehén; a magyar munkavállalók igényesek, lusták és nem akarnak dolgozni, amúgy pedig szedjenek gombát és neveljenek kecskét; a hajléktalant üldözzük, büntessük; a rokkantak csalók; az oktatásban még van kréta, úgyhogy kuss minden tanárnak; a kórházigazgatók, csak államilag jóváhagyott nyilatkozatokat tehetnek; napraforgó blog; azeri baltás; megvédtük a nyugdíjakat, de nem tudjuk hol van a manyup pénz; Marika ápolónő boldog; közmunka-program amivel aki csak tehette visszaélt; elrabolt földek; dohánybiznisz, stb.stb.

Több tucat ilyen, és ehhez hasonló történet uralta 2010-2014-et, és mégis ugyanez a kormány nyert. A következő négy év pedig már olyan magabiztosságot adott nekik, hogy már arra sem vették a fáradtságot, hogy bármit is leplezzenek. Elfelejtették még azt a határt is amit még réges-régen maguk állítottak fel szabálynak, hogy aszongya`: ne mi kapjuk a legtöbbet...

Szóval NER-társak arra szeretnék kilyukadni, hogy szégyenteljes módon, 2018. áprilisában már nem bízom a változásban. Ez pedig az ellenzék bűne is. Oda fajult a politika, és ezzel az ország sorsa is, hogy reálisan nézve, az aki nem hívőként éli meg az ország sorsát, fogalma sincs kire szavazzon 2018 áprilisában. Mert kire NER-társak? Ki az aki olyan programot, erőt sugároz, amely elzavarhatja ezt a mélyen primitív, egoista, mindent és mindenkit eltaposó kormányt? Sehol nincs olyan összefogás amely legyőzhetné akarnok ÖRDESZ-éket, Viktort és slepjét, kiknek frusztrációitól és komplexusaitól, kivagyiságától egy nemzet szenved. Nem szeretnék kimaradni a szavazásból, mert minden nem leadott voks a jelenlegi kormányt segíti győzelemre. De most tényleg szavazzak a Kétfarkú Kutyapártra?

Blog-életem során talán soha nem vágytam annyira a kommentjeitekre mint most. Kire szavazzak, és miért?

A segítségeteket előre is köszönöm: Tisztelettel:  Marianna /mert ez az igazi nevem/

251 komment

Címkék: NERlemény

A bejegyzés trackback címe:

https://nertars.blog.hu/api/trackback/id/tr10013537715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andy73 2018.01.02. 13:06:07

"Szóval NER-társak arra szeretnék kijukadni, hogy szégyenteljes módon, 2018. áprilisában már nem bízom a változásban."

Akkor ne szavazz. Ne is foglalkozz a politikával, előtte inkább tanulj meg helyesen írni. Ezt az egyszerűbb szövegek olvasásával szokták gyakoroltatni, utána jöhetnek majd a nehezebbek, így a politika is.

egyjózsi 2018.01.02. 13:06:26

@selek: Gémesi korrekt. Reálpolitikus, tisztességéhez nem fér kétség. Nem véletlen, de nem sok helyen láttam "gyurcsányozni". De ha nem ő indul Gödöllőn, akkor az is megy a levesbe... Valószínűleg a Fideszé lesz. De nyilván Gyurcsány miatt... Majd ezt fogjátok kommunikálni...

selek 2018.01.02. 13:08:38

@egyjózsi: Aki Gyurcsánnyal összebútorozik az ELEVE KUDARCRA ÍTÉLI MAGÁT. Majd leolvashatod a fidesz plakátokról. A szavazóknak kell összefogni EGYBEN, nem a vállalhatatlan pártoknak (dk-mszp komcsi csontok)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.02. 13:13:59

@chrisred:

Talán tisztában vagy azzal, hogy egy dolog fogyasztási cikket importálni és más dolog termelő beruházást. Bár úgy látom, nem vegy tisztában ezzel, csak kötözködsz. Lelked rajta.

Mellesleg tévedsz, egy csepp alkoholt sem fogyasztottam az elmúlt egy hétben. Mondjuk előtte sem, azóta sem. Nem iszom, nem dohányzom és drogokat sem fogyasztok. Sajnálom, hogy ezzel csalódást okoztam neked :(

egyjózsi 2018.01.02. 13:16:37

@ami szabad: "két tetű a sleppel" -írod. Jogod van így érezni, de gondolj arra, hogy amit írsz, az nem a reális gondolkodás terméke, hanem a gyűlölet és kirekesztés szinonimája. Persze, ez is belefér abba, "ami szabad"... Változás így nem lesz, csak az "árokásók" többségi táborának váltógazdasága. Ha a kétszer nyolc év sok volt az életedből, rossz hírem van: ezzel a gondolkodással további elpazarolt évek várnak rád...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.02. 13:17:45

@ami szabad:

"nyolc éve lecserélve. Neked, még nem tűnt fel? Engem az emút nyóc év- emút nyóc év elvesztegetett lehetőségei eléggé zavarnak."

És ezeket a korábbi elkúrókkal akarod bepótolni? Vagy a hasadványaikkal? A sötétzöld elempével? A Fidesz fészkéből kibújt, a Nagykörúton belül kétségtelen népszerűséggel bíró Momentummal? Hát akkor sok sikert kívánok!

selek 2018.01.02. 13:18:03

@egyjózsi: Bármely összefogás csak az utolsó napon derüljön ki, hogy fidesz ne tudjon reagálni. Addig bármely szó az összefogásról terrorizmus.

chrisred 2018.01.02. 13:21:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ennyire nem érdekelnek a magánéleti szokásaid, de ha már kitárulkoztál, elárulom, akkor ugyanakkora mennyiséget fogyaszthattunk alkoholból az ünnepek alatt.

Nem, nem látom az érdemi különbséget egy fogyasztási cikk importálása, vagy ugyanazt a fogyasztási cikket előállító üzem importálása között.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.02. 13:25:23

@chrisred:

"Nem, nem látom az érdemi különbséget egy fogyasztási cikk importálása, vagy ugyanazt a fogyasztási cikket előállító üzem importálása között."

Sajnálom. :(

vki77 2018.01.02. 13:31:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Látod már megint egyetértek veled valamiben :-) Igazad van, az ellenzék csúfos vereséget fog szenvedni.
Csak én ennek nem tudok örülni úgy mint te, mivel ez nem a fidesz rátermettségét, csak az "ellenzék" töketlenségét fogja bizonyítani.
Viktor és sleppje közben pedig egy új, a kádári rendszerre nagyon hasonló valamit épít ki, ami a Kádár korszakhoz hasonlóan csak saját életképtelensége okán tud majd összeomlani valamikor, amikor már mindenkinek nagyon rossz lesz.

inteligencs elenzeki 2018.01.02. 13:41:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Nem erről van szó. Ha van választásom, hogy az országot majdnem csődbe vivő tolvajra szavazzak (ne feledd, a szoclib korszak mélyrepülése jóval a világválság előtt elkezdődött itthon) vagy a gazdaságot fellendítő tolvajra, akkor az utóbbira szavazok. "

Ennyi !
Nem nehéz a döntés.

Aki pedig emocionális indíttatásból szavaz az ellenzékre, tegye.
Úgy gondolom azonban, hogy a józanabbik fele a hosszabbításra szavaz, vagy ha szégyenli "párttársai" előtt a dolgot, hogy a gyűlölt felcsútira szavazna, és nem szeret hazudni, akkor nem megy el, aztán meg van oldva a helyzet. (Ahogy szerintem 14-ben is történt).

inteligencs elenzeki 2018.01.02. 13:43:05

Persze nem mindha olyan nagy lenne a választék az ellenzéki oldalon.

NBarbieReloaded 2018.01.02. 13:44:25

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
"A Jobbikra azonban nem szavazok, mert komolytalanok: hetente változik a programjuk"

A sajat magad nyugtatasara kitalalt hazugsagokat legalabb ne hirdesd.
Semmiben nem valtozott a programjuk evek ota, ugyanazon az irany menten haladnak.
Mondj par peldat erre a heti program valtozasra.
Biztos vagyok benne, hogy nem valaszolsz erre, mert nyilvan te is tudod, hogy mar maga a felvetes is kamu.
Esetleg arra gondolhatsz, hogy azt hiszem hetente jelentenek be 1-1 vallalast ha kormanyra kerulnek.
Erre gondoltal?
Ha igen, akkor ki kell abranditsalak: egy normalis orszagban igy mukodik egy komoly part.
nem ugy, mint viktorodek, hogy "folytatjuk", azt` ennyi a kormanyprogram.
Mondjuk ertheto, hiszen egy darab kormanyprogramot se tudtak megvalositani, mikor meg raszantak az idot. Emlekszunk a ket het alatt rendet teszunk, 1 millio uj munkahely, alamadossag (mar nem emlekszem pontosan mekkora) csokkentes stb.
Egyetlen egy se jott be. Mosmar meg mar nem is farasztjak magukat ilyenekkel, tudjak, hogy a sok agyatlan droid anelkul is rajuk szavaz, csak lokni kell egy kis alamizsnat, bozsi utalvanyt valasztasok elott es kesz.

lbm · http://nertars.blog.hu 2018.01.02. 13:50:29

@nemecsekerno_007: Már megkapták azt a plusz négy évet, és nem éltek, csak visszaéltek vele. A kísérletezésnek is vannak határai...

inteligencs elenzeki 2018.01.02. 13:55:07

@NBarbieReloaded:

"Semmiben nem valtozott a programjuk evek ota, ugyanazon az irany menten haladnak."

Ezt most komolyan mondtad ? Erősen elmozdultak a szélsőjobb irányából, ami persze nem hiba, a baj csak az, hogy ők egy erősen antiszemita attitűdökkel felvértezett szélsőjobb párt volt, annak megfelelő társadalmi kapcsolatokkal.
Te komolyan elhiszed, hogy hiteles tud lenni egy olyan párt, ahol jelentős személyi változás nem történt, mégis gyökeresen megváltozik a retorika ?
Sőt, a liberális formációkkal kötendő koalíció lehetősége is felmerül ?

selek 2018.01.02. 13:58:11

@NBarbieReloaded: Segítek, 1 millió munkahely(ugye, nem külföldön), 50% (ugye, nem 78), 4 kerék 3 gyerek(ugye, nem minden második migráncs magyarnál születik külföldön, hogy

selek 2018.01.02. 14:00:42

@selek: idegen állampolgár legyen, 3 szoba(ugye, nem stadionokban összenyitva)

inteligencs elenzeki 2018.01.02. 14:01:09

@NBarbieReloaded:

"Mondjuk ertheto, hiszen egy darab kormanyprogramot se tudtak megvalositani, mikor meg raszantak az idot. "

Az elmúlt 7 éves kormányzati időszak volt a nemzetgazdasági, és költségvetési szempontból a legsikeresebb egybefüggő időszak a rendszerváltás óta. (Kormányprogramok ide, igéretek oda.) Különösen, ha annak tükrében értelmezzük, hogy a 2010-es év minden szempontból nehéz évünk volt, köszönhetően az előző 8 év felelőtlen kormányzásának.

selek 2018.01.02. 14:12:36

@Comte de Gippaud: tehát, 1 millió munkahely, külföldön; 4 kerék, szlovák rendszámmal trafikmaffiózóknàl; 3 gyerek, minden második magyar migráncstól születik idegen állampolgárnak; 3 szoba, focistadionban összenyitva: FIDESZ KORMÁNY SZEMÉTRE VELED !

konrada 2018.01.02. 14:20:13

@chrisred: Tényleg nem látsz különbséget a gyártó üzem es a kész termék importja között???

Ezzel most engem is megdöbbentettél... :OOoo

kunzoo 2018.01.02. 14:25:07

@zFuly:
Majd ha itt is úgy fúj a szél ahogy ott akkor követhetjük a példájukat. Vízierőművet megakadályozták a zöldek. Szénerőmű szennyez nagyon. Akkor mégis mi marad?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.02. 14:27:32

@konrada:

Vigyázz, csak az alkoholra mondta, hogy annyit fogyasztott, mint én (azaz semmit). Drogokról nem szólt. :D

chrisred 2018.01.02. 14:42:03

@konrada: Ha figyeltél volna, nem gyártó üzemről volt szó. Arról, hogy valaki a fogyasztási cikket importálja, vagy a fogyasztási cikk előállítását. Már többször jeleztem, a különbség olyan, mint ha valaki, akinek tejre van szüksége, megveszi a tehenet.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.02. 14:42:15

@NBarbieReloaded:

Nem kell nyugtatnom magamat, szilárd és koherens elveim vannak.

A "folytatjuk" világos program volt 2014-ben, hiszen azt jelentette, folytatják a 2010-2014 közti kormányzati elképzeléseket.

A Fidesz szavazói táborában zöme a pártonkívüli, semleges emberek, akik egyszerűen a Fideszben látják a legnagyobb biztosítékot a ballib országrontás megismétlésére, ennyi az egész. A ballibek pont azért nem képesek erősödni, mert ezt képtelenek felismerni, helyette bebeszélik maguknak, hogy aki a Fideszre szavaz, az elmebeteg, bunkó, megvett nyugger, agyatlan droid, trafiktulajdonos, stb.

chrisred 2018.01.02. 14:45:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Értem, nálad olyan spéci dolog, ha valaki egy hétig nem nyúl drogokhoz, hogy külön be kell jelenteni. :)

lbm · http://nertars.blog.hu 2018.01.02. 14:46:23

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
"bebeszélik maguknak, hogy aki a Fideszre szavaz, az elmebeteg, bunkó, megvett nyugger, agyatlan droid, trafiktulajdonos, stb."
Nem hiszem ezt, pont ezért nem értem...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.02. 14:50:29

@NBarbieReloaded:

A Jobbik elvei talán a LEGNAGYOBB mértékben változtak az összes magyar párt közül, ráadásul kb. úgy, mint a kommunista pártokról szóló viccben.

Van egy régi komcsi vicc. Három kommunista ül a kávéházban, az egyik kimegy a vécére, s mire visszatér, kiderül, hogy megváltozott a pártvonal, így őt azonnal ki is zárják, mert még a fél órával korábbi vonalat hirdeti.

Még a Fidesz változása a korai ultraliberális pozícióról a maiig is kisebb, pedig az 20 év alatt ment végbe. A Jobbiknál viszont nem lehet tudni, hogy most éppen zsidózunk és holokamuzunk vagy már meghajtuk fejünket a zsidó holokauszt előtt, pogány sámánisták vagyunk vagy keresztények, imádjuk vagy utáljuk az iszlámot, ki akarunk lépni az EU-ból vagy éljenezzük Brüsszelt, bocskayban ökörködünk és gárdát alapítunk vagy öltönyben szolídan macskát simogatunk, s még kb. 20 hasonló eset.

rasztaszív 2018.01.02. 14:59:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nem erről van szó. Ha van választásom, hogy az országot majdnem csődbe vivő tolvajra szavazzak (ne feledd, a szoclib korszak mélyrepülése jóval a világválság előtt elkezdődött itthon) vagy a gazdaságot fellendítő tolvajra, akkor az utóbbira szavazok. "

az vitte csődbe az országot,aki autópályákat épített,vagy az,aki előtte elszabotálta ugyanezt,és a másikra tolta,utána a hasznát élvezi,és stadiont épít...?és közben megint szabotál : most az egészségügyben,és az oktatásban...?
a szocik voltak a gazdaságot fellendítő tolvajok,ti csak feléltek mindent.egy dologhoz értetek jobban : a propagandához.

NBarbieReloaded 2018.01.02. 15:02:32

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ahogy gondoltam, csak a rizsa es semmi konkretum, hogy annak ellenere, hogy azert nem szavazol a tolvaj fidesz helyett a Jobbikra, mert "komolytalan, hetente valtoztataja a programjat", egyetlen peldat sem tudsz mondani.
igy sajat magad bizonyitod, hogy csak onmentegetesre hasznalod a hazugsagaid.
Mint mar mondtam, nincs ra mentseg, senkinek, hogy tolvajokra szavazzon.
Az se mentseg, hogy nehogy visszajojjon a ballib.
Ez egy szanalmas mentegetozes, onfelmentes.

A folytatjuk meg barhogy is probalkozol, nem program. Egy nalunk csak egy fokkal kevesbe banan-koztarsasag jellegu orszagban a tobbseg sikitva rohogne egy ilyen parton, ami annyival se tiszteli meg a valasztokat, hogy nagyjabol megprobalja felvazolni az elkepzeleseit.
A folytatjuk, az nem az. Folytatjuk, mit is? A lopast, a haveroknak milliardokat kijatszast, a korrupcio legalizalasat torvenyekkel? Mert egyebkent mit? 2014-ben sem tudtak semmi ertekelheto gazdasagi eredmenyt felmutatni, ami csak egy kicsit is kirivoan jo lett volna a regioban. Sot.
Ertekelheto kormanyzati teljesitmeny nem volt mogotte, igy valoban a megvett,a valos tenyeknek, adatoknak utana nezni nem tudo/nem akaro, az alaptalan kormany-sikerpropagandat csont nelkul benyalo idiotak szavaztak a fideszre. Akkor is, meg most is.
Ja, meg mielott jonnel a kovetkezo szokasos tolvajfidesz mentegetessel: az nem teljesitmeny, hogy egy tehetsegtelen, nulla ballib kormanynal eppcsak egy fokkal jobbak. De ugy verik a melluket a fideszes tolvaj politikusok, mintha a vilag a Magyar gazdasagi csoda receptjeert konyorogne.
Nem konyorognek, mert semmi rendkivuli nincs benne. Az eg vilagon semmi.
Szoval aki a tolvaj fideszre szavaz, az mentegetheti magat akarmivel, akkor is csak egy agyatlan idiota marad, ahogy azt viktorka el is varja.

nemecsekerno_007 2018.01.02. 15:04:37

@lbm: Szerinted az egészségügy meg a nyugdíjrendszer olyan, hogy hipp-hopp 4 év alatt át lehet alakítani?

Maximum úgy ahogy az MSZP-SZDSZ kormány próbálta. Vizitdíj, kórházi széf.

Láttuk mi lett belőle.

NBarbieReloaded 2018.01.02. 15:06:41

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
"A Jobbik elvei talán a LEGNAGYOBB mértékben változtak az összes magyar párt közül, ráadásul kb. úgy, mint a kommunista pártokról szóló viccben."

Gondolom, mar rajottel, hogy en nem egy gondolkodasbol felmentett fidesznyik vagyok, akinek ha elmondja az M1, hogy MO. jobban teljesit, akkor azt szentirasnak veszi.
Mas szoval, nem erdekel a rizsa, konkretumokat irj, vagy akkor ismerd be, hogy hazudtal.

Az idezett mondat meg kulonosen vicces (inkabb szanalmas) egy olyan part tamogatojatol, akik konkretan (nem izzadtsagszagu belemagyarazasokkal) szelsoliberalisbol mara (szavakban) szelsojobba valtak. :)

chrisred 2018.01.02. 15:20:10

@nemecsekerno_007: Emlékeim szerint egy népszavazás, ahol ezek a tervek a hamvukba holtak. De ettől még a nagy ellátórendszerek 8 év ner után siralmasabb helyzetben vanbak, mint bármikor, a hasító nemzetgazdaság ellenére. Vagy talán pont azért.

Glázser Bozsó 2018.01.02. 15:28:08

Kedves Marianna, ezzel a cikkel mindösszesen annyit értél el hogy ismét felhergelted a "libákat" és a "birkákat" ... de amúgy jókat nevetek rajta, persze kínomban is mert az ország lakossága fejben megosztott lett, ami érthető is, részben az emberi cinizmus és butaság miatt ... részben pedig abban hogy még hisznek a jelenlegi politikai elitnek ...

NBarbieReloaded 2018.01.02. 15:36:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ha van választásom, hogy az országot majdnem csődbe vivő tolvajra szavazzak (ne feledd, a szoclib korszak mélyrepülése jóval a világválság előtt elkezdődött itthon) vagy a gazdaságot fellendítő tolvajra, akkor az utóbbira szavazok"

Kar, hogy ezt tenyek, nem a fideszesek altal hamisitott, kozmetikazott statisztikai adatok nem tamasztjak ala.
A mondat elso fele igaz, a masodik egy oriasi onamitas. "gazdasagot fellendito tolvajok".
Konyorgom, mondj mar par olyan statisztikai adatot, ami tenyleg kirivo, amire valoban buszkenek lehet lenni. Amikre azt lehet mondani, hogy ez igen, a szomszedaink, a regio, a fasorba sincs hozzank kepest.
Itt nem a propaganda anyagokra gondolok, hanem konkret, mondjuk Eurostat adatokra.
Villants mar akkor parat erre a nagy gazdasagi fellenditesre.

Mondjuk ilyen mondat utan, hogy a migransokra koltott Euro szazmilliardok lenditik a GDP-t nem csodalom, hogy az alaptalan fideszes sikerpropagandanak is bedolsz. :)

vergyula 2018.01.02. 15:39:02

Először talán tudni kéne, hogy kik lesznek a szavazólapon...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.02. 15:44:29

@NBarbieReloaded:

A legfontosabb az ország gazdasági szuverenitásának növelése, ezt kell tenni.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.02. 15:45:50

@NBarbieReloaded:

Ott távedsz, hogy én nem pártot támogatok, hanem elveket.

Minél nyugatellenesebb, annál jobb, ez az alapelvem.

NBarbieReloaded 2018.01.02. 16:02:24

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ertem, tehat kb. 3-adjara terelsz. Akkor elismerned vegre, hogy hazudtal?

"A legfontosabb az ország gazdasági szuverenitásának növelése, ezt kell tenni"

valoban, ez LENNE a legfontosabb. De ennek iranyaba a kedvencid sem tettek semmit. Ugyanugy a nyugathoz kepest olcso munkareju osszeszerelouzemek orszaga vagyunk, mint eddig.
Az import/export aranyban nincs lenyegi valtozas 8 ev alatt sem, addig meg felesleges gazdasagi szuverenitasrol beszelni.

selek 2018.01.02. 16:33:41

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: 1 millió munkahely, külföldön; 50% államadósság helyett tartósan 80% körül, hiába alaptörvénybe betonozva; 4 kerék, szlovák rendszámmal trafikmaffiózóknàl; 3 gyerek, minden második magyar migráncstól születik idegen állampolgárnak; 3 szoba, focistadionban összenyitva: FIDESZ KORMÁNY SZEMÉTRE VELED !

egyjózsi 2018.01.02. 16:45:19

@selek: dk-mszp komcsi csontok - ja. S szerinted hány szavazóra igazak ezek a szavak? Elárulom: legalább másfél millió! Ez a tábor. S ezt akarjátok kirekeszteni, mert úgy gondoljátok, hogy a ti vezetőitek jobbak, mint az övék. Ha a szavazók annyira akarnák az LMP-t, mint te, akkor már ott lenne nálatok a sok, általad "kövületnek" nevezett szavazó. Nincs ott. Győzzétek meg őket, hogy nekik is a Detti kelljen, s ne a Gyurcsány! Vagy fogadjátok el, hogy ők is vannak, ti is vagytok, s a Fidesz is létezik. Sőt Jobbik is van! De hozzájuk sem fűlik a fogatok! Mert ti vagytok az igazság letéteményesei. Ilyeneket is ismertünk nem egyet a múltból. Nos, ezen a "hadszíntéren" kell okosnak lenni annak, aki nem akarja Orbánt...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.02. 16:47:10

@NBarbieReloaded:

Mégis vannak tervek, s egyes apró lépések, pl. a manyupok likvidálása, a bankadó, a rezsicsökkentés. Igazad van, hogy ez kevés, de 2010 előtt már ezek az apró lépések is elképzelhetetlenek lettek volna.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.02. 16:54:30

@selek:

Adataid egy része hamis, más része nem más, mint ami korábban volt.

Most európai jelentőságű a magyar választás. Nem szabad megengedni, hogy Soros nyerjen.

Szavazz tehát bárkire, csak ne Soros ballibáira! Ha utálod a Fideszt, szavazz az LMP-re vagy a Jobbikra.

selek 2018.01.02. 16:56:27

@egyjózsi: a csontok nem a szavazók hanem a vezetők. A szavazó tudja, hogy nem majomfogott, tudja, hogy nem megszokásból szavazunk, hanem jelen valós közössęgi igényeinket az LMP-ben találjuk meg. LMP adópolitikája többkulcsos, balos;nemzetpolitikája polgári; környezetpolitikàja liberális

selek 2018.01.02. 17:04:24

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: téged már legyőzött a sorossal való rettegtetés, gondolkodásod vegetatív

nemecsekerno_007 2018.01.02. 17:13:00

@chrisred: "Emlékeim szerint egy népszavazás, ahol ezek a tervek a hamvukba holtak..."

Lehet a múltba révedni, de sok értelme nincs.

1. A tervek már az elején hamvába holtak, a népszavazás csak kegyelemdöfés volt.
2. az akkori kormánynak nem volt ekkora támogatottsága, az akkori ellenzéket se lehet egy lapon említeni a mostanival.
3. Az eü. reform meg amúgy is egy eléggé felvizezett valami volt, társadalmi támogatottság nélkül.

8 év NER
1. jaja, 8 év NER, egy gazdasági válság, egy hitelekből fenntartott operett gazdaság. az a csoda, hogy nem volt államcsőd.
2. neki lehetett volna esni a 8 év alatt az eü-nak, nyugdíjrendszernek, de akkor kb. a görög szituáció alakult volna ki, állandó sztrájkokkal, tüntetésekkel. Az ellenzék meg tolta volna a szociális demagógiát... zavaros helyzet, nem igazán jó.
3. egyébként az eü rendszer meg kb. olyan mint amit az ország finanszírozni képes. Arról egyébként miért nem beszélsz, hogy a külföldön dolgozók befizetései kiesnek a rendszerből??? Mert nyílván lehet ekézni a kormányt, meg a politikusokat, de nem miattuk nem fizet kb. 300 ezer ember járulékott Mo.-on. Persze ezt is rájuk lehet fogni, hogy dehát miattuk van itt ilyen légkör. Aha. Csak vannak akik ennek ellenére itthon dolgoznak és itt fizetnek. Nekik milyen jogaik vannak?
4. A gazdaság nem hasít, csak stabilizálódott részben az EU-s pénzek miatt. A következő lépés egy versenyképesebb, k+f alapú gazdaság kialakítása. Ez mindenkinek érdeke lenne és inkább ezzel kéne foglalkozni. Utána lehet tovább csökkenteni a versenyképességet kinyíró adókat, járulékokat.
5. ettől függetlenül az eü. és a nyugdíjrendszer átalakítása szükségszerű és fájdalmas lesz/lehet mert az alapfilozófiája az, hogy a mostani járulékból finanszírozzuk. Ezt kellene áttolni az öngondoskodó felé, szóval egy generációt be kell áldozni. A kérdés az, hogy mennyire tudjuk tompítani a fájdalmas intézkedések hatását. Ennyi.

Lényeg, hogy az eü és a nyugdíjrendszer nem becsületkassza szerűen működjön. Mert az emberek nem fizetnek ha nem muszáj. Mindenhol így van, nem csak itt.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.02. 17:31:18

@selek:

Én mindig saját elveim alapján döntök szavazási kérdésekben.

NBarbieReloaded 2018.01.02. 17:40:45

@nemecsekerno_007: Milyen konnyu is igy "vitazni", hogy amikor az erdeke egy kivanja a fidesznyiknek, akkor 8 ev utan meg mindig elmutnyocevezik.
Picit nem kinos mar?
2050-ben is elmutnyolcevezni fog a fidesz? Remeljuk addigra mondjuk teljes vagyonelkobzassal toltik megerdemelt bortoneveiket, nem a parlamentbe poffeszkednek.

Felreertes ne essek, az elmutnyocevezesnek van alapja.
De az egy igazi gyava feregseg, hogy amikor 8 evvel a masik 8 ev utan szamonkeri valaki, hogy na hol anagy fejlodes, akkor mindig mutogatunk, hogy hat meg jovunk vissza a ballib 8 ev majdnem allamcsodjebol.
Amit el is hinnek, ha latvanyberuhazasokra, viktor hobbijaira nem mennenek szazmilliardok. Marpedig mennek, akkor meg ne huzzuk mar elo allandoan ezt a kartyat, mikor bunbakot kell keresni.
Ha nincsenek ilyen semmirevalo penztemetok, es ugy nem fejlodik az oktatas, EU, akarmi, akkor alairom, nincs ra penz.
De ha szazmilliardok vannak viki hobbijaira, a valoban surgosen rendbe rakando teruletekre meg nincs, akkor eleg a ballib 8 evvel takarozasbol.

NBarbieReloaded 2018.01.02. 17:41:26

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Matol neved legyen maxval bircaman, a hazug gyava :DD

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.02. 17:49:39

@NBarbieReloaded:

Nagyon ritkám szoktam hazudni. Gyáva meg csak okkal vagyok, valós veszély esetében.

nemecsekerno_007 2018.01.02. 17:50:04

@NBarbieReloaded: "Ha nincsenek ilyen semmirevalo penztemetok, es ugy nem fejlodik az oktatas, EU, akarmi, akkor alairom, nincs ra penz..."

- Nem vagy tisztában a nagyságrendekkel. Stadionokra kb. 240 Mrd költöttek el 3 év alatt.

- Csak a szociális kiadások 5000 Mrd évente.

De mindegy, sikerült mondandóm tartalmi részét teljesen figyelmen kívül hagyni. Gratula :)

nemecsekerno_007 2018.01.02. 17:51:17

@NBarbieReloaded:

Nagyon örülök, hogy nem kell veled együtt dolgoznom.

Főleg, hogy nem tűzszerészként. Őszintén örülök.

NBarbieReloaded 2018.01.02. 18:11:01

@nemecsekerno_007: Mi is volt a mondandod tartalmi resze? Jaa, a fidesz mentegetese, hogy miert is ne fogjanak hozza 8 ev utan se a nagyobb rendszerek rendberakasanak. Mert az sok penz, annyi nincs, ami meg van, akkor inkabb verjuk el focira meg kisvasutra.
Ez mind tartalmi resz volt, vagy meg mindig irod? :DD

vajdasagi 2018.01.02. 18:14:10

@Brix: Azt írod: "Ha valaki a felső 25%-ban van, akkor a legjobb opció a Fidesz, hiszen az egykulcsos adó, és a családpolitika egyértelműen a jómódú rétegeknek kedvez."

Tévedés. Én a felső 25%-ban vagyok jövedelem és vagyon tekintetében. De pontosan emiatt megengedhetem magamnak, hogy ne a saját zsebem rövidtávú érdekei szerint szavazzak. Nekem az a pért kell, amelyik az oktatást tartja első számú céljának. Mármint nem az oktatás lerontását, amit a fityisz célnak tart, hanem annak a fejlesztését.

Nekem az a párt kell, amely biztosítja, hogy nemcsak a gyerekeim, hanem az unokáim is itt éljenek, és nem az EU egy másik országában. Tehát megintcsak nem a fityisz kell nekem. Akár az LMP akár a Jobbik jobb választás.

Javaslom, mások se a zsebük rövid távú érdekei szerint szavazzanak. Próbáljatok előre tekinteni.

vajdasagi 2018.01.02. 18:23:47

@nemecsekerno_007: Szép dolog a stadionokra költött 240 milliárd forintot a teljes szociális kiadásokhoz arányítani. Csak sokkal korrektebb azt mondani, hogy a stadinokra költött pénzt ha egyenletese szétosztjuk MINDEN állampolgár között, akkor az fejenként 24 ezer forint. Egy négytagú családra ez 96.000 forint.
Tudod Te, hogy mennyi éhezést lehetett volna ezzel megakadályozni? És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy csak a lakosság kb. fele él igazi szegénységben. Ha a hozzánk hasonló (jómódúaknak) nem adnak ebből, akkor a szegényeknek fejenként 48.000 forint jutna. Ezt a vezér kontkéretan kilopta a népe szájából. Nincs erre jobb kifejezés.

vajdasagi 2018.01.02. 18:35:24

@NBarbieReloaded: A mi kettőnk világnézete sok mindenben eltér. De ezzel nincs gond. Sokszor más véleményen voltunk, és vitáztunk. Szerintem ezzel sincs gond.

Most teljesen azonos a véleményünk: a mostani bűnbandát le kell váltani, és nem megengedni a régi bűnbanda (mszp, dk) visszatérését sem. Mondjuk, ez nem is fenyeget :-)

Marad tehát az LMP és a Jobbik. Én arra szavazok, aki ezek közül esélyesebbnek tűnik majd. Egyéni jelöltben dettó ugyanez, de ott talán koordinálnak majd ők is. Nem kétséges, változtatnunk kell. Még ha kockázat árán is. Remélem NBarbie, hogy ebben egyetértünk.

Aki pedig a rövid távú haszna mentén szavaz, az mihaszna. Az unokáimnak legyen majd jó ez az ország 20 év múlva. Én majd kibírom, akárhogy is lesz rövid távon. Aki oktatást akar felfuttatni, arra szavazzunk! Az jelenleg leginkább az LMP. Aki meg lerongyolja azt, azt kergessük el: ez a fityisz.

nemecsekerno_007 2018.01.02. 18:44:01

@vajdasagi: ezt ugye valami viccnek szántad??? :D

3 év alatt 240 Mrd. Túl sok a nulla mi?! :)

Mo. lakossága 10 millió. (számoljunk így, egyszerűbb)

- 24 000 Ft/fő/3 év
- ez évente: 8 000 Ft/fő
- ez havonta 3 éven keresztül: 670 Ft fejenként.

Azért számolok 3 évvel, mert ezt a pénzt elő is kell állítani valakinek és ha nincs rá 3 éve akkor azt csak adóemeléssel v. máshonnan történő átcsoportosítással lehet.

Szóval 3 éven keresztül minden magyar ember havi 670 Ft-kal kapna többet. Kurvára ki lennénk segítve :D És csak 3 évig, utána ennyi se jönne.

Ha csak 3 milliónak adnánk akkor az durván havi 2000 Ft. Hát azzal is kurvára ki lennének segítve, főleg, hogy 3 év után az se jönne :D

Hogy élő klasszikust idézzek.

"Ha számolni köll, akkor elfogy a tudomány..."

Gy.F. Öszödi beszéd. :D

vajdasagi 2018.01.02. 18:57:27

@nemecsekerno_007: Nem viccnek szántam. A három évnyi stadionámokfutás valóban fejenként 24.000 forint. Persze kimutathatod ezt havi bontásban is, és akkor havi 670 forint. De mondhatnál akár napi 20 forintot is - szíved joga. Ez mégsem változtat azon a tényen, hogy:

1. ez fejenként 24.000 forint, és ez sok éhezést valamelyest enyhített volna
2. Te meg én valóban nem érdemeljünk ezt meg, mert jobban élünk. Épp azért adjuk oda csupán a lakosság szegényebb felének, és akkor kétszer akkora az összeg. És elhiheted nekem, az a havi 1340 forint már sokaknak nem elenyésző.

Nem viccelek: a stadionok építése éhinséget okoz sok helyen. Örülj, hogy nálad nem ez a helyzet. Éljen a Jobbik és/vagy az LMP!

Jazo 2018.01.02. 19:49:35

@vajdasagi: Attól, hogy az országnak nincs ideje várni még 4 évet, még nem jutunk közelebb a megoldáshoz.

Sajnos ha ki is hullik pár kisebb párt a parlamentből várhatóan a következő választásokra újra előkerül pár új, Meg kellene emelni a bejutási küszöböt a parlamentbe 10 vagy 15%-ra 5%-ról és az induláshoz szükséges kopogtatócédulák számát is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.02. 19:58:15

@NBarbieReloaded:

"mondj mar par olyan statisztikai adatot, ami tenyleg kirivo, amire valoban buszkenek lehet lenni. Amikre azt lehet mondani, hogy ez igen, a szomszedaink, a regio, a fasorba sincs hozzank kepest."

Nem szükséges mérföldekkel megelőzni a szomszédokat. Az elkúróknál már akkor is jobb vagy, ha nem viszed csődközelbe az országot, ha nem maradsz le annyira a szomszédok mögött, mint az elkúrók idején.

Vicces vagy, hogy a mostani kormánytól kiemelkedő sikereket vársz el az elismerésért, az elkúróktól elfogadtad a majdnem-csődöt is.

Tudod, erről a vicc jut eszembe a protekciós és a nem protekciós diákról:

Hány áldozata volt a 2. világháborúnak?

Protekciós: Úgy pármillió.
Vizsgáztató: Kiváló, csillagos ötös.

Kicsit protekciós: 45 millió.
Vizsgáztató: Helyes, ötös.

Nem protekciós: 45 millió 348 ezer 321.
Vizsgáztató: Név szerint?

1ghost 2018.01.02. 20:26:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne:@nemecsekerno_007:

Már megint egész nap itt bérhazudtál egy tucat nicken, nem sül le a bőr a retkes fideszes képedről. Azért az már iszonyatosan beteges, hogy a szilvesztert is a gazdád seggébe töltötted, nyomorult egy élet jutott neked.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.02. 21:00:39

@1ghost:

Én is sikerekben gazdag boldog új évet kívánok neked. :)

Épüljön stadion a CEU helyére 2018.01.03. 02:14:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az nem csak majdnem allamcsod volt, hanem tenyleges ALLAMCSOD volt, amibol 21 milliard dollar kulfoldi hitelel tudtuk kimaszni.
5 eve folyik az atomeromu 10 milliardos hitele koruli visitas, de nem emlekszem, hogy a SEMMIRE felvett 21 milliard dollart barki is megkerdezte volna hogy megis kellett e, mire kellett ?

chrisred 2018.01.03. 03:23:20

@nemecsekerno_007: Jó, beszéljünk a külföldön dolgozókról. Őket miért nem próbáltuk meg itthon tartani. Hiányzik a szakképzettség, miért kellett a munkavállalói szférát túladóztatni egy évtizeden keresztül? Máshol a gazdasági válságra reagálva a kormányok nem a középosztály megsarcolásába kezdtek, hanem keresletélénkítő, megoldásokkal próbálták megállítani a mnkavállalói szféra életszínvonalának zuhanását.

A görög példa nem vonatkoztatható a magyar helyzetre, ott az állami szférában dolgozók olyan életszínvonalon éltek, amire Magyarországon soha nem volt példa.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.03. 04:10:56

@chrisred:

Még mindig nem tértél magadhoz a szilveszteri kábítószerezésből. :( Nem kéne mindenféle szar cuccot tolnod, mert fennáll a veszélye annak, hogy végleges agyi károsodást okoz. A mai és tegnapi szereplésed alapján ez már be is következhetett. :(

Ha körülnézel, azt látod, hogy Csehország kivételével a volt szoc. országokból népességarányosan sokkal többen (Szlovákiából ugyanannyian) mentek Nyugatra dolgozni, mint Magyarországról. Ezek ugye mind Orbán hibás gazdaságpolitikája miatt, mi?

Nagyon bírom, amikor tájékozatlanságból vagy rosszindulatból (mert ezt a tényt te is tudod, tehát itt nem a tudatlanságod játszik közre) olyanért is Orbánt szidod, amiben jobbak vagyunk a környező volt szoc. országoknál. :DD

chrisred 2018.01.03. 04:47:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nagyon rá vagy görcsölve erre a drogproblémára, láthatóan az életed központi témája lehet. Ha küzdesz a függőség ellen, hidd el, kívülállóként drukkolok neked, attól függetlenül, hogy az emberek többségéhez hasonlóan engem még csak marginálisan sem érint.

De a szövegértelmezésben láthatóan súlyos gondokat okoz nálad az anyag - vagy a hiánya. (Nem értek hozzá annyira, mint te.) Egy felvetésre reagáltam, Orbán neve szóba sem került. Oké, ez soha nem akadályozott meg abban, hogy elsüssél egy klisét, amit a politikai gyorstalpalón mostak az agyadba.Csak annyit reagálj saját erőből: ha a környező országok politikusai a kútba dobálják a lakosokat, akkor te Orbán egy csettintésére üdvözült mossollyal veted át maagad a kútkáván?

chrisred 2018.01.03. 05:54:54

@vajdasagi: "Én a felső 25%-ban vagyok jövedelem és vagyon tekintetében. De pontosan emiatt megengedhetem magamnak, hogy ne a saját zsebem rövidtávú érdekei szerint szavazzak."

Pontosan. Az elit tagjai rövid távon előnyhöz jutnak az alacsony keresetűek fokozott sarcolásából. Azonban közép- és hosszú távon a hátrányok már rájuk is kihatással lesznek. A legelső problémák már most is éreztetik a hatásukat: a vállalkozásaik nem jutnak megfelelő színvonalú munkaerőhöz, az előállított termékeikre/szolgáltatásaikra nincs fizetőképes kereslet a belső piacon, ezért nemzetközi szinten sem tudnak versenyképesek lenni.

nemecsekerno_007 2018.01.03. 10:30:34

@chrisred: "Hiányzik a szakképzettség, miért kellett a munkavállalói szférát túladóztatni egy évtizeden keresztül?"

Egy évtizeden keresztül? Kb. a rendszerváltás óta túladóztatják és pedig azért mert fizetni kell a nyugdíjakat, a tandíjmentes oktatást a szociális rendszereket.
Mert az összes nagy elosztórendszer úgy működik, hogy a jelenlegi járulékokból tartjuk fent.
Erről kéne társadalmi párbeszéd, mert a politikusok csak azt teszik amit nagyjából a választók akarnak.
Nálunk meg a választók szeretnének ingyen utazni, tandíjmentesen tanulni és úgy külföldre menni, hogy itthon ne kelljen járulékot fizetni.

Ezt mindenkinek először a saját családjában kéne megbeszélni, utána lehet valami változás. De ez a becsületkassza jellegű közteherviselés elég vicces.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.03. 10:32:34

@chrisred:

Értem én, hogy hárítasz, ez tipikus a pszichés problémákkal küzdő embereknél, ezt még az egyetemen tanultuk pszichológiából. Bizonyára ezért vetíted ki a saját problémáidat (drog, alkohol, esetleg ezek okozta impotencia, látens homoszexualitás, pedig ma már a nyíltat sem kell szégyellni, esetleg családon belüli gyermekkori szexuális molesztálások áldozata voltál: gyorsan #metoo-zz egyet!) másokra, mert nem vagy képes szembenézni velük, ahogy Magyarország sem képes évtizedek óta szembenézni a 2. világháborúban elkövetett, a németekét messze meghaladó bűneivel.

"Ha küzdesz a függőség ellen, hidd el, kívülállóként drukkolok neked"

Nem küzdök a függőséged ellen, nincs hozzá közöm. Ezt a harcot csak te magad vívhatod meg a szer ellen. A nagykönyv szerint erős jellem, akaraterő, elszántság kell hozzá - mindez megvan benned? Légy kemény, mert a drog is az.

"hogy elsüssél egy klisét"

Kliséket te sütögetsz el azzal, hogy Orbánra fogod azt, hogy az ország a szoclib kormányzás alatt gyalázatosan lemaradt a többi volt szoc. országhoz képest. Azzal is te sütögetsz el kliséket, hogy agyatlanult mantrázod, miszerint Orbán miatt mennek külföldre dolgozni a magyarok. Persze, Lengyelországból,Bulgáriából, Szlovákiából, sőt Csehországból is Orbán miatt. Nyilván... Orbán keze még Sorosénál is messzebb ér. Persze.

"üdvözült mossollyal veted át maagad a kútkáván?"

Bocs, de a szuicid hajlamaidat, késztetésedet ne velem, hanem a pszichiátereddel beszéld meg. Biztos vagyok abban, hogy a telefonodon gyorsgombra van kitéve. :D

Ha nem haragszol, etikátlannak tartanám, ha további tanácsokat adnék neked itt a neten, ezért a tocábbi válaszaidra nem reagálok. De annyit látok, hogy a helyzeted súlyos. Kérj professzionális segítséget minél hamarabb.

vajdasagi 2018.01.03. 13:09:11

@nemecsekerno_007: Sikeres vagyok a szakmámban, a vállakozásom is sikeres és amúgy 160-as IQ-t mértek nálam annó. Nagyon igyekszem, hogy ne csak önző módon magamnak segítsek, hanem embertársaimnak is, ahol lehet. Azt hiszem, jó és becsületes embernek tartanak.

De azért biztosan Neked van igazad, és én nem értem.

NBarbieReloaded 2018.01.03. 16:27:44

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
"Nagyon ritkám szoktam hazudni. Gyáva meg csak okkal vagyok, valós veszély esetében."

Akkor most en rajtakaptalak egy hazugsagodon. Es bizony gyava vagy, mert uriember elnezest ker ilyenkor, nem terel, nem menekul.

NBarbieReloaded 2018.01.03. 16:59:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Nem szükséges mérföldekkel megelőzni a szomszédokat. Az elkúróknál már akkor is jobb vagy, ha nem viszed csődközelbe az országot, ha nem maradsz le annyira a szomszédok mögött, mint az elkúrók idején. "

Mint mar irtam, az nem teljesitmeny, hogy tehetsegtelen nullajancsiknal epp csak 1 fokkal jobbak. Ennek ellenere ugy adjak elo magukat melldongetve, mintha a vilag vezeto nagyhatalmai terden allva konyorognenek a Magyar sikerek receptjeert.

"Vicces vagy, hogy a mostani kormánytól kiemelkedő sikereket vársz el az elismerésért, az elkúróktól elfogadtad a majdnem-csődöt is. "

Forditva ulsz a lovon. Nem en varok el kiemelkedo teljesitmenyt, hanem ok hangoztatjak magukrol ezt. Evek ota nyomatjak az alaptalan sikerpropagandat. A fideszes mediabol mas se omlik, mint mennyire erosodik az orszag, ilyen sikerek, olyan sikerek, micsoda kemelkedo gazdasagi eredmenyek stb stb.
Akkor ujra kerdezem, pontosan mirefel is?
Mert egy darab adatot nem sikerult ra irni. Na nem azert, nem csodalkozom rajta, merthogy nincs ilyen.

NBarbieReloaded 2018.01.03. 17:08:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Ha körülnézel, azt látod, hogy Csehország kivételével a volt szoc. országokból népességarányosan sokkal többen (Szlovákiából ugyanannyian) mentek Nyugatra dolgozni, mint Magyarországról. Ezek ugye mind Orbán hibás gazdaságpolitikája miatt, mi?

Nagyon bírom, amikor tájékozatlanságból vagy rosszindulatból (mert ezt a tényt te is tudod, tehát itt nem a tudatlanságod játszik közre) olyanért is Orbánt szidod, amiben jobbak vagyunk a környező volt szoc. országoknál. :DD"

Mar megint terelsz.
Senki nem szidja vikit olyanert, ami mashol is jellemzo.
Azert szidja, mert nem tesz a folyamat ellen semmit. Ja de, megis, csuklobol letagadja az egesz problemat. Nem felejtem el az ominpozus, par evvel ezelotti parlamenti valaszat, mikor egy Jobbik-os kerdezte, hogy mit kivan tenni a kormany a tomeges kulfoldre vandorlas ellen, akkor viktorod szepen felallt, majd a szokasos nagykepu, ki ha en nem stilusaban, a szinten szokasos, a kerdezovel szembeni szemelyeskedes utan elmondta, hogy egyreszt nincs ilyen problema, masreszt akik kint vannak, azok vagy kalandvagybol vagy tanulmanyi cellal vannak csak ott, gazdasagi menekult, na az nincs. Es nem sult le a pofajarol a bor.

NBarbieReloaded 2018.01.03. 17:11:38

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Pontosan tudod melyik volt, ne jatsz meg magad.
De figyelj beillesztem ujra, hogy mar vegkepp ne tudj terelni:
"A Jobbikra azonban nem szavazok, mert komolytalanok: hetente változik a programjuk"

Tudod, erre a hetente valtozo programra kertem par konkret peldat ugy haromszor, minden alkalommal megfutamodtal, tehat pontosan tudtad a beiras pillanataban, hogy hazudsz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.03. 18:13:15

@NBarbieReloaded:

"az nem teljesitmeny, hogy tehetsegtelen nullajancsiknal epp csak 1 fokkal jobbak."

A szoclibek államcsődje és a mostani gazdasági teljesítmény között nem éppen csak 1 fok a különbség. Az, hogy te ezt csak 1 foknak látod, a te bajod.

"Azert szidja, mert nem tesz a folyamat ellen semmit. Ja de, megis, csuklobol letagadja az egesz problemat. "

Pedig tesz. Egykulcsos adó, minimálbér drasztikus emelése, ami maga után vonja a versenyszféra béremeléseit is, családpolitikai intézkedések (amiket persze megint fikázni fogsz, mert a gyerekcsinálásból élők nem részesülnek belőle, csak azok, akik jól dolgoznak), multik idecsábítása (napelemgyár mint legutóbbi példa, autógyártás is), vállalkozói adó csökkentése stb.

Mellesleg láthatóan a szomszédos ex-szoc országok vezetői sem tudnak ezellen többet tenni, onnan még nagyobb a kivándorlás. De azért csak köpködöd Orbánt azért, amiért nem tudja megoldani, csak enyhíteni azt, amit más sem.

De nem sorolom, ha eddig ezek nem győztek meg téged, én sem foglak most. Köpködj kitartóan, csak ki ne fogyjon belőled az epe április 8-ra, mert akkor fogsz csak igazán köpködni.

NBarbieReloaded 2018.01.03. 18:15:14

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: A hazugsagot ne probald egy ujabb hazugsaggal leplezni. Egy darab konkret peldat sem irtal arra, hogy a programjuk hetente valtozik, ahogy te allitottad.
Szamodra nem tetszo valtozasokat irtal, amiknek programhoz semmi koze. Ehez hasonlokat, sot kulonbeket en is tudok irni a fideszedrol. Azok, de erdekes, nem jutnak el a tudatodig, vagy ha megis, nem zavar, attol meg rajuk szavazol.

NBarbieReloaded 2018.01.03. 18:31:05

"A szoclibek államcsődje és a mostani gazdasági teljesítmény között nem éppen csak 1 fok a különbség. Az, hogy te ezt csak 1 foknak látod, a te bajod."

1 fokkal vagy kettovel jobb, mint a sz@r, nem mindegy? A lenyeg az, hogy kozel sincs a valos, adatokkal kimutathato fejlodes ahhoz, amit a fidesz melldongetve nyomat 0-24-be.
Egyszeruen nem erted a lenyeget. En az alaptalan sikerpropagandat kerem szamon, amit szamokkal viszont se ok se nem tudsz igazolni.

"Pedig tesz. Egykulcsos adó, minimálbér drasztikus emelése, ami maga után vonja a versenyszféra béremeléseit is, családpolitikai intézkedések (amiket persze megint fikázni fogsz, mert a gyerekcsinálásból élők nem részesülnek belőle, csak azok, akik jól dolgoznak), multik idecsábítása (napelemgyár mint legutóbbi példa, autógyártás is), vállalkozói adó csökkentése stb. "

Igen, ez az apropenzes maszlag, amit egy jo fideszes rogton be is nyal, holott valojaban ez allami egyik zsebbol a masikba teves (csak meg kell nezni a koltsegvetesben az adokbol varhato bevetelt - a lakossagit, nem a vallalozoktol elvartat - minden evben emelkedik. Nyilvan ilyeneket egy atlaghulyefideszes nem fog megnezni, megelegszik azzal, hogy viktor 200 forinttal csokkentette a havi rezsimet, de hogy mas adokkal a tobbszoroset huzza ki a zsebebol, az nem erdekli) .
Ezek nem tetelek, ettol senki nem fog hazamenni.
Ja, meg mielott a szokasos dumaval jonnel, nem azt mondom, hogy jaj rogton legyen NY-EU berszinvonal stb.
Legalabb a szandekot lassam. De csak azt latom, hogy a fideszed meg mindig letagadja magat a problemat is.
Mondok egy peldat. A Jobbik evek ota mondja, hogy a fiatalok hazakoltozeset (tobbek kozott) allami berlakas epitesi programmal segitsek. A fidesz a fule botjat se mozditja ra.
Holott ha kiszamoljuk, a focira az elmult evekben koltott szazmilliardokbol hany lakast lehetett volna felhuzni, hat nem keveset.

Ja, az, hogy a tobbi kornyezo orszagbol is sokan mentek el meg ott is nehezkesen megy a problema megoldasa, az minket mennyiben is boldogit?
Tobb szazezer Magyar mashova fizeti az adojat. Nem baj, mert Lengelorszagba meg Romaniaban is ez van. Erre akarsz kilyukadni?

NBarbieReloaded 2018.01.03. 18:32:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ja, a tenyek beletolasat az arcodba meg nyugodtan hivhatod kopkodesnek, csak magadat minosited vele.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.03. 18:50:51

@NBarbieReloaded:

A te "tényeid" válogatott hazugságok. A köpködésed stimmel.

"A Jobbik evek ota mondja, hogy a fiatalok hazakoltozeset (tobbek kozott) allami berlakas epitesi programmal segitsek. A fidesz a fule botjat se mozditja ra."

Kit érdekel, mint mond a Jobbik? Övék a bölcsek köve? Kerüljön kormányra, akkor építhet százezerszám állami bérlakásokat. Addig gondolkodjon pl. azon, miért nem szavazta meg a letelepedési kötvények megszüntetését.

Az állami bérlakások építése akkora korrupcióval járna, amit elképzelni sem tudsz - a piaci alapú lakásépítés biztos olcsóbb, még az áremelkedések ellenére is. A fenntartásuk - piaci szintű lakbéreket úgysem tudnának a bérlők megfizetni - egy Danaidák hordója lenne, a világ összes pénze sem lenne elég rá. Mellesleg a korrupció és a lopások igazi melegágya lenne az is.

A kormány ennél jobbat talált ki: a CSOK-ot (benne 10 milla ajándék és 10 milla kamatmentes hitel, ugye nem semmi?), a 3 gyerek utáni jelzáloghitel-csökkentést stb. Így a dolgozó családnak SAJÁT lakása lesz, nem bérlakása.

selek 2018.01.03. 19:08:38

@egyjózsi: a tisztességet nem a dk-sról mintázzák, főleg egy szegediről nem

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.03. 19:59:50

@NBarbieReloaded:

Írtam: zsidózás és meghajlás a zsidók előtt, most melyik a kotelező éppen ezen a héten?

chrisred 2018.01.04. 06:02:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Értem én, hogy hárítasz, ez tipikus a pszichés problémákkal küzdő embereknél,..."

Ez igaz lehet, éppen most bizonyítod, le se tudsz szállni a témáról. De én inkább kivetítésnek nevezném, ezt nem tanultad pszichológiából? Sorra jönnek elő belőled a saját közvetlen világod problémái, a drog után most megjelent az impotencia, homoszexualitás, a gyerekkori molesztálások. Minden részvétem, most már jobban érthető, hogy miért lettél fanatikus szektatag, aki csak egy politikai közösség részeként érzi magát teljes embernek.

"Kliséket te sütögetsz el azzal, hogy Orbánra fogod azt, hogy az ország a szoclib kormányzás alatt gyalázatosan lemaradt a többi volt szoc. országhoz képest. Azzal is te sütögetsz el kliséket, hogy agyatlanult mantrázod, miszerint Orbán miatt mennek külföldre dolgozni a magyarok. Persze, Lengyelországból,Bulgáriából, Szlovákiából, sőt Csehországból is Orbán miatt. Nyilván... Orbán keze még Sorosénál is messzebb ér. Persze."

Orbán-Soros, Orbán-Soros, Orbán-Soros. Hányszor kell ezt nektek elzsolozsmáznotok naponta? Nem csoda, hogy ott jojózik a szemetek előtt folyamatosan ez a két név, minden szövegbe belelátjátok, amit olvastok. Nem csodálom, hogy ilyen szellemi környezetben a drogokhoz fordultál.

egyjózsi 2018.01.04. 09:50:22

@selek: nos, itt a vége. Hidd azt, ha jó neked.

NBarbieReloaded 2018.01.04. 11:49:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"A te "tényeid" válogatott hazugságok"

Na persze, esetleg egy pelda, vagy csak igy belemondod a semmibe? :)

"Addig gondolkodjon pl. azon, miért nem szavazta meg a letelepedési kötvények megszüntetését. "

A jobbik evek ota koveteli a fideszedtol ezek megszunteteset, de amig be nem folyt a fideszeseknek par szaz milliardocska belole, addig nem voltak hajlandoak erre, csak utana fuggesztette fel partod es kormanyod (nem szuntettek meg) . Majd pont a Jobbik ne szavazta volna meg? Valamit itt nagyon osszekavartal.

"Az állami bérlakások építése akkora korrupcióval járna, amit elképzelni sem tudsz - a piaci alapú lakásépítés biztos olcsóbb, még az áremelkedések ellenére is. A fenntartásuk - piaci szintű lakbéreket úgysem tudnának a bérlők megfizetni - egy Danaidák hordója lenne, a világ összes pénze sem lenne elég rá. Mellesleg a korrupció és a lopások igazi melegágya lenne az is. "

Milyen jo is ez a fidesznyik "miert ne" hozzaallas, meg csak veletlen sem, hogy megfontoljuk, vagy miert igen.
Nem baj, azert magyarazd meg, hogy az utobbi evekben rettenetesen felvert alberletarak a valos koltsegeket tukrozik, fizzessek csak azt a berlok, jo az nekik, mint inkabb olcsobb allami alberleteket, amik a fenntartasi koltsegeket igy is lazan behoznak, ja, hat extra profitot azt nem, ez a baj?
Masreszt milyen erdekes, az egyeb allami megrendelesek brutalis korrupcioja nem zavar, ez csak a berlakas epiteseknel zavarna, vagy jarna vele. Aha, persze.

"A kormány ennél jobbat talált ki: a CSOK-ot (benne 10 milla ajándék és 10 milla kamatmentes hitel, ugye nem semmi?), a 3 gyerek utáni jelzáloghitel-csökkentést stb. Így a dolgozó családnak SAJÁT lakása lesz, nem bérlakása. "

Vilagos, akinek meg nincs 3 gyereke, vagy nem tud garantalni annyit, az dogoljon meg. Se sajat lakasa ne legyen, se ne tudjon olcsobb allami lakast berelni, addig amig eldonti, hogy kepes-e 3 gyereket vallalni. Fizesse csak a tularazott piaci alberleteket. Ez a fideszes modi.

NBarbieReloaded 2018.01.04. 11:56:39

"Írtam: zsidózás és meghajlás a zsidók előtt, most melyik a kotelező éppen ezen a héten? "

Mar mondtam, nem az atlaghulye gondolkodasra keptelen fidesznyikkel beszelgetsz, ugyhogy nekem ne akarj tenynek eladni a habony mediabol kiragadott van sapka-nincs sapka hulyeseget.

Az emlitett peldadnak nincs koze a Jobbik programjahoz, tudod, amire irtad, hogy hetente valtozik. Egyreszt.
Masreszt hagyjuk mar ezt a libsi muszo mantrazast, mint zsidozas. Mi a zsidozas? Hogy roluk csak jot vagy semmit, kulonben zsidozol? Na ne nevettesd ki magad.
Harmadreszt ez a tipikus van/nincs rajta sapka esete: amig megmondtak az egyeseknek fajo igazsagot a zsidokrol, ha eppen ugy volt, akkor ment a nacifasisztaantiszemitazo korus.
Majd, miutan Vona kuldott egy karacsonyi vagy milyen lapot a bunko forabbinak, akkor meg mar az a baj.
Igy konnyu.
Ebbol leszurni a zsidok elott meghajlast, meg hogy ez a hozzallas hetente valtozna, szimpla hazugsag, azon tul, ismetlem sokadjara, hogy ennek semi koze a programjukhoz.
Szoval ez eddig nulla birka, kicsit eroltesd meg magad, vagy ismerd be vegre a szandekos hazudozast.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.04. 14:18:04

@NBarbieReloaded:

"akinek meg nincs 3 gyereke, vagy nem tud garantalni annyit, az dogoljon meg."

Kezeltesd az impotenciádat, és akkor te is tudod garantálni.

NBarbieReloaded 2018.01.04. 18:30:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A tipikus szanalmas fideszes "erveles".
Neked ugy latszik van valami bekattanasod az ilyen temaktol, fentebb is irtad mar valakinek az alkoholizmust, kabszerezest, most nalam szexualis zavar.
Surun fodulnak elo a csaladodban, azert akarod ezeket ennyire masokra eroltetni? :DD

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.04. 18:44:23

@NBarbieReloaded:

"most nalam szexualis zavar."

Látom, az elevenedbe vágtam. :D Ne szégyelld, sok férfinak vannak potenciaproblémái, van orvosi segítség.

lbm · http://nertars.blog.hu 2018.01.05. 05:16:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Engem nagyon érdekelne, hogy mit jelent az " csak akik jól dolgoznak" . Komolyan érdekel ez az eszmefuttatás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.05. 09:42:50

@lbm:

Ez így igaz. Morgenstunde hat Gold im Munde.

NBarbieReloaded 2018.01.05. 09:59:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Egyaltalan nem vagtal sehova, csak ideztem, amit nekem meg masoknak irogattal. Gondoltam csaladi erintettseged okan probalod ezeket a frusztracioidat masokra kenni.
Na nem azert, nem csodalkozom a valaszodon, a budos paraszt viktorod is mikor kellemetlen dolgokkal szembesitik, akkor csak egy jo kis szemelyeskedesre, lebuzizasra meg hasonlokra kepes. Jo fidesznyikkent csak ennyit sikerult eltanulnod. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.05. 10:16:45

@NBarbieReloaded:

"nem vagtal sehova,"

Dehogynem, csak annyira elhanyagoltad a sebet, hogy már nem is érzed. Attól azért ott van az. :)

Mint a rossz fog. Ha elhanyagolod, idővel elhal az ideg és nem érzed, nem fáj. De attól, hogy te nem érzed, még dől a bűz a rohadó fogakkak teli szádból.

egyjózsi 2018.01.06. 12:15:25

@selek: Egyetértek veled. De akkor miért nincs jelentős tábora? A politika sokkal színesebb, minthogy sémákban gondolkodjunk. A szavazók nagy része szimpátia alapján dönt, de része van benne a megszokásnak is. Hagyni kéne mindenkit érvényesülni, mindaddig amíg a szavazótábora el nem fogy. Sok mindenben egyet tudok veled érteni, de a kirekesztésben, a "tűnjenek el a színről" álláspontoddal nem. Tolerancia kell a pártvezetők részéről is, mint a szavazók részéről. Ha kikiáltom magamat megváltónak, s a többit országrontónak, az messziről bűzlik. Az LMP-nek azon taktikája, hogy ők egyedül a megoldás, nem működik. Ez a Fidesznél működött , s talán ma is működik, de pontosan ők jelentik ennek az elvnek a helytelenségét is. Kétpártrendszer bizonyos országokban kialakult, a Fidesz is ezt szeretné kialakítani, de nálunk ennek nincs történelmi hagyománya. Már a jobboldalon sem megy. Össze kell fogni, ha a Fideszt le akarjuk váltani. S arról lehet a vita, hogy ez az összefogás kivel, hogyan s milyen stratégiával valósuljon meg. Aki most a választások előtt pár hónappal gyurcsányozik, Mszp-zik, "múlt embereizik, az a Fidesz győzelmét segíti elő. Ezeket egy demokratikus választási rendszer esetén meg lehet tenni, jelen esetben öngyilkosság az ellenzék részéről...

selek 2018.01.06. 13:51:17

Amit ma megtehetsz ne halasd holnapra, főleg, amit 2006-ban tenni kellett volna. Gyurcsány pofázott Á-t, a B-t nem merte megtenni, akkor majd kimondjuk rá a Z-t, csak mert Obán Y-n is túl kell lépni. Rohadjon meg vaci joci, laci!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.06. 14:13:13

@selek:

Gurcsány a 20. és a 21. század legnagyobb formátumú magyar államférfija. Nem lehet megkerülni. Ha valaki, akkor egyedül ő képes kivezetni Magyarorságot az orbáni diktatúra mocsarából.

selek 2018.01.06. 14:29:29

Mr. Hazudtunk mindig lotyaszájú? Rá sokmillióan nem vagyunk hajlandóak szavazni. KISZ TITKÁRT NEM CSERÉLÜNK KISZ TITKÁRRA, MEGSZAKÍTJUK A TURÁNI ÁTKOT.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.06. 15:15:32

Gurcsány csak egyszer hazudott életében: amikor azt mondta, hogy hazudtunk reggel, éjjel és este.

DE NAPPAL soha nem hazudott, márpedig akkor volt a munkaideje!!
süti beállítások módosítása