2013.05.11.
09:23

Írta: lbm

„Kurva sok megrendelést kapott a Fidesztől”

A trafikügyben kiszivárgott hangfelvételben és a hvg erről szóló cikkében azt hiszem könnyen átsiklottunk egy már a trafikokon is túlmutató momentumon: azaz vesézzük ki, hogy mit jelent ország vezetés meg korrupció szempontjából a következő mondat: „kurva sok megrendelést kapott a Fidesztől”. Ez, mint ismeretes Horváth István szekszárdi polgármester ajakát hagyta el, a pár nappal ezelőttig még erősen letagadott trafikelosztás alkalmával. (forrás hvg.hu)

Az elhangzott mondat lényege, hogy a hvg-hez eljutott hangfelvételen elméletileg a felsorolt trafikpályázók nevei között elhangzott egy helyi vállalkozóé is, aki végül nem is nyert a pályázaton, mivel Horváth szerint nem vitt megfelelő mennyiségű kopogtatócédulát a Fidesznek, pedig mint már idéztem „kurva sok megrendelést kapott a Fidesztől”.

A helyzet igencsak elgondolkodtató. Mert mit is jelent ez? Leginkább azt, hogy a Fidesz ahol döntéshozó pozícióban van, ott nem a célnak, megbízásnak legmegfelelőbb vállalkozásokat, embereket választja ki egy-egy munkára, projektre, pályázatra, hanem azokat akiktől szavazatokra, barátságokra és lojalitásra számít. Azaz igyekszik megvenni hátországát. Szakmaiság, ár, megfelelő kivitelezés szinte abszolút nem számít, csak az alapelv: „mi adunk valamit, és cserébe majd kérünk egy kis szívességet ha eljön az ideje…” Nem is tudom melyik filmben hallottam hasonló mondatot, de abszolút bemutatja, hogy jelenleg milyen alapokon nyugszik az ország helyzete.

Azon túl, hogy erkölcsileg (és törvényileg is?...) elítélhető a módszer, a vállalkozói bizalmatlanságot is erősíti. Mert képzeljük el, hogy a szóban forgó vállalkozó azt hitte anno, amikor a sok Fideszes megrendelést kapta, hogy ő jól dolgozik, jó ajánlatokat tesz, és jó vállalkozó, azaz ezért kap annyi megrendelést. Most pedig arcon vágták, mert kiderült, hogy tulajdonképpen tökéletesen mindegy, hogy ő milyen minőségű szolgáltatást nyújt (nem ismerjük ugyebár a vállalkozó tevékenységét), mert a lényeg, hogy megfelelő eredménnyel szolgálja-e a Fidesz szavazatvadász tevékenységét, hogy hasznos-e a párt céljainak.

Minden esetre az elhangzott mondat irdatlanul árt a kormánynak, de sajnos némileg azoknak is akik bármilyen megbízást kapnak tőle. A földügyek, a trafikügy, a CBA és még sok-sok hasonló és minimum megkérdőjelezhető „adok-kapok” üzleti kapcsolat már olyan közfelháborodást váltott ki, hogy a Fidesz ne csodálkozzon, ha valaki vagy valakik százszor is meggondolják, hogy kezet fogjanak-e a Fidesz-el  és köreivel. Ha én vállalkozó lennék, egy szerződés megkötését ezzel a szervezettel ezerszer is átgondolnám és még akkor sem biztos hogy beadnám a derekam, ha még oly zsíros megbízatásról lenne is szó. Ugyanis a vállalkozások nem négy évig szeretnének életképesek és hitelesek lenni.

Az események sajnos már túlléptek a finom „ mutyi” jelzőn. Olyan országban élünk, ahol lassan csak az juthat érvényre, aki hasznot hajt a „PÁRT”-nak, és mindenki vesszen aki nem.

Erről Lázár NERtárs szavai jutnak eszembe, aki valami olyasmit mondott, hogy mindenki annyit ér, amennyije van. Jelenleg viszont a „kinek mije van” felállást is ő és társai döntik el; úgy meg nem fer a dolog. Szerintem… És szerintetek?

92 komment · 4 trackback

Címkék: NERlemény

A bejegyzés trackback címe:

https://nertars.blog.hu/api/trackback/id/tr275294731

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A szabadságharcos nép 2013.05.12. 18:49:15

A fülkeforradalom után újabb, remélhetőleg az ellenzék soraiban (is) közröhejjé vagy mémmé válót, de talán ezek nélkül is maradandót bírt mondani Orbán Viktor a SIC Nocítias portugál hírtelevíziónak. Ezt az interjút tegnap este adta le a luzitán tévé,...

Trackback: Mutyiország II.: Nem lesznek nyilvánosak a trafikpályázatok 2013.05.12. 14:38:04

Visszautasította a NEFMI a több lap által indított petíciót, írja az origo.hu. Arra a felvetésre, miszerint az adatok mindenképpen közérdekűek, a minisztérium nagyképűen azt válaszolta, hogy nem azok, és kész.  Nem fogjuk tehát megtudni, mégis ho...

Trackback: Megvan a szekszárdi hangfelvétel! 2013.05.12. 14:37:39

Amint a mandiner beszámolt róla, a HVG megszerezte azt a hangfelvételt, mely bizonyítja, hogy egyeztetésre került sor a trafikpályázatok nyerteseit illetően. Ezt a tényt Horváth István polgármester több ízben tagadta.  A HVG azonban jelezte, hogy ...

Trackback: A Trafikrabló visszatér 2013.05.12. 12:54:17

A trafikbotrány kirobbanása után összegyűlt egy párt legfelsőbb köre. Az előző rész itt látható. A mozgóképet nagy méretben és hangerővel méltóztassék megtekinteni.        

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.05.12. 13:05:28

Vállalkozóként azt látom, hogy legtöbben kerülik az állami megrendeléseket, még ha al-al-al-al-alvállalkozók is a dologban.

1. A sápot a feljebb lévők leszedik, bagóért (azaz a reális piaci ár alatt) akarják megcsináltatni a munkát úgy, hogy a minőségi felelősséget "természetesen" vállalja és teljesitse a munkát elvégző.
2. A lóvé hónapokat csúszik, és a végén még örülhet az ember, ha megkapja a 60-80%-át.
3. Az összes ellenőrzés (munkaügy, épitésfelügyelet, stb) nála csapódik le, márpedig manapság egy nagyobb épitkezésen hetente jön valamelyik bagázs.
4. Az állami/önkormányzati megrendeléseknél gyakori, hogy munka közben teljesen átalakul az adott project, és teljesen mást kérnek ugyanazért az összegért, félidőből újrakezdve az egészet, ugyanarra a teljesitési határidőre.
(decemberben csináltunk városháza energetikai korszerűsitési tervet. A pályázati kiirás változtatgatása miatt 5 tervváltozat készült, 1 áráért... amit még most sem kaptunk meg egyébként)

2013.05.12. 13:11:14

Azt hiszem, át lehet nevezni a blogot "NYERtárs"-nak.

Netuddki. 2013.05.12. 13:29:11

Konkrétan olyan esetről tudok ahol valaki azért kapott egy zsíros állást mert kopogtatócédulát gyűjtött a megyeszékhelyen a fideszes polgármesternek. Természetesen nem ő volt a legrátermettebb jelölt...

a 17 éves Parker Schnabel 2013.05.12. 13:42:47

Kopogtatócédulákkal üzletelnek fideszék ?

Hát az bizony választási csalás.

Netuddki. 2013.05.12. 14:17:22

@ez a Kígyó éve: Üzletelnek? XY gyűjti valakinek, aztán a "fáradozásaiért" cserébe, "hálából" kap egy zsíros állást. Ez így működik. A bűncselekmény nem a kopogtató cédula gyűjtésekor valósul meg, hanem utána...

Netuddki. 2013.05.12. 14:18:46

@ez a Kígyó éve: Persze a gyűjtést se úgy kell elképzelni, hogy XY gyűjti. A fenét! XY-onnak gyűjtik lelkes főiskolások, gondolom nem ingyen...

a 17 éves Parker Schnabel 2013.05.12. 14:27:39

@kovi1970:

Vagyis üzletelnek...... ne szépítsük, ez választási csalás.

Link elek 2013.05.12. 14:35:01

>„mi adunk valamit, és cserébe majd kérünk egy kis szívességet ha eljön az ideje…” Nem is tudom melyik filmben hallottam hasonló mondatot

Keresztapa

Gomoka 2013.05.12. 15:56:15

A Fidesznek ezzel a trafik sztorival vége van.

Abban a pillanatban ahogy kiderült, hangfelvétel bizonyítja a mutyit, Bajnai Gordonnak biztos lett a kétharmad. Ezt most még sokan nem látják és nem hiszik, pedig egyértelmű:

A Fidesz eddig elsüllyeszhetetlennek gondolt hajója léket kapott. Innentől kezdve pedig a hátország elkezd menekülni Orbán mögül. Biztos vagyok benne, hogy a választásokig sorra fognak kiderülni a mocskosabbnál mocskosabb részletek, az összes ügyben, ahogy a résztvevők elkezdenek helyezkedni és borogatni a bilit, ezzel együtt pedig az ellenzék egyre hangosabb és hangosabb lesz. Már most látszik, hogy az eddig szöszmötölő Mesterházy csipája is igencsak kinyílt: megérezték, eljött a pillanat. Minél nyilvánvalóbb a Fidesz bukása és a mostani ellenzék győzelme, annál többen fognak hátat fordítani, hisz senki nem akarja majd, hogy az új garnitúra a Fideszhez sorolja és ugyanígy lesz egyre vállalhatatlanabb a szavazók számára is (lásd 2010 szoci bukás). Mivel a mocsok rájuk szakadt, így innentől kezdve a "cinkosok közt bűnös aki néma" elv alaján, akinek a Fideszhez köze van az bűnös és emiatt kerülendő lesz.

Ugyanez volt a történet a rendszerváltáskor is, ami különösen annak fényében érdekes párhuzam, hogy nem egy mostani Fideszes vezető, az MSZMP süllyedő hajóját hagyta el hasonlóan időzítve. Martonyi, Matolcsy, Hoffman, Pintér, mind tagjai voltak a kommunista pártnak, de érezték a veszélyt és időben leléptek - ennek köszönhetik mostani pozíciójukat.

2018-ban a Fidesz már nem fog bejutni a parlamentbe se, ha egyáltalán szét nem hullik addig. Nézzetek szét európában, a hasonló mentalitású pártok és teljhatalmú vezetőik, egytől-egyig így végezték. Orbán nagy példaképe, Berlusconi most vonul börtönbe, a pártjából kizárt Slota kezén pedig lecsúszott alkeszként kattant a bilincs, hogy a melegbárból részegen hazafelé autózó Jörg Haiderről ne is beszéljünk - és még sorolhatnánk.

Orbánnak ugyanaz lett a veszte mint a legtöbb maffiózónak és diktátornak: a kapzsiság és a mértéktelenség. A felcsúti stadion marad majd itt utána örökös mementónak, az lesz a mi Ceausescu palotánk.

Szociknak vége 2013.05.12. 16:26:35

@Gomoka: ....:)

Igen, csak nehogy nyilvánosságra kerüljön a hangfelvétel, mert akkor esetleg kipukkan a lufi.

Nero Bianco 2013.05.12. 16:31:49

@MetroGoldwinMayer:

Ahhoz képest, hogy az érintett fideszes polgi sem vitatta a hangfelvétel eredetiségét, sem tartalmi kifogást nem emelt, nem egészen értem mire számítasz.

deruyter 2013.05.12. 16:36:15

Még annyit tennék hozzá, hogy az is nagyon szép, hogy teljesen természetesnek veszi a polgi, hogy az a megrendelés amit fideszes többségű önkori tesz, az a fidesz megrendelése. Hát nem. Hanem az önkormányzaté. Az a pénz nem a fideszé, hanem az önkormányzaté sőt még pontosabban az embereké, akik azt az adójukon keresztül az államra és az önkóra bízták.Mi a f**t gondol ez magáról?

Szociknak vége 2013.05.12. 16:37:35

@Nero Bianco: Az hogy van hangfelvétel nem érdekes.

Az hogy mi van rajta jó kérdés. Ha bcs. lenne rajta rögzítve, akkor a polgi lemondott volna szvsz(elengedték volna a kezét). Igy csak arra jó hogy a sajtó csámcsoghasson rajta amíg nyilvánosságra nem kerül a teljes szöveg ami egy feljelentésre sem lesz elég(ezért érdeke azellenzéknek hogyminnél később kerüljön ki). Addig azt és úgy idéznek belőle amit tetszik.

Szociknak vége 2013.05.12. 16:38:59

@deruyter: Te látod rosszul. A megrendelést az adja aki dönt róla, azok meg nem a zemberek.

KolompárRómeó 2013.05.12. 16:47:26

Ahogyan előttem már megjegyeztétek, a kurva sok megrendelés ellenértékét ami adónkból fizetik ki a cimbinek. Tehát mi arra adózunk, hogy ezek lefizessenek olyanokat, akik biztosítják a saját hatalmukat.

Tényleg erre akarjuk fizetni? Tényleg akarunk ezek után bármit is fizetni?

Egy nagy lóherét a végbélrózsájukba, azt!

csermelyi 2013.05.12. 16:49:02

@MetroGoldwinMayer: Biztos lehetsz benne, hogy nyilvánosságra fogják hozni a felvételt, csak egy kis hatásszünetet tartanak előtte. Ugyanez ment Schmitt ügyében is, tanulhattatok volna belőle. Ha a HVG elkezd borítani egy ügyet, csak a legvégén húzza elő az ütőkártyát, de aki figyel, már az elején tudhatja, hogy a kezükben van. Sokkal nagyobbat üt a bizonyíték, ha előtte kapnak időt az érintettek, hogy hazudjanak róla.

Egyébként meg hogy lehet valaki annyria elvakult, hogy még mindig abban bízzon, hogy ez csak egy lufi? És ha nyilvánosságra kerül a hangfelvétel és bebizonyosodik, hogy szó szerint minden úgy hangzott el, ahogy leírták, akkor onnantól te is beismered, hogy mutyi volt? Vagy akkor majd keresel magadnak egy másik reménytelen ürügyet amivel mentegetheted a történteket? Meddig fogod ezt játszani? Fogd már fel, hogy át lettél verve ember!

Nero Bianco 2013.05.12. 17:03:16

@MetroGoldwinMayer:
"ami egy feljelentésre sem lesz elég"

Ez elsősorban morális kérdés és nem büntetőjogi.
A politikában ugyanis van egy nagyon fontos elem, a látszat.

A trafikmutyi a fidesz kisemberbarát látszatát rombolta le és rombolja ma is meg a jövőben is.

Emellett hangyafasznyit nem számít, hogy elítélik-e befolyással való üzérkedésért a polgármestert.
Meg miért pont csak a szekszárdit.
Mindenhol máshol is ez ment.

NemNick 2013.05.12. 17:05:47

@Gomoka: Az van, hogy ez egy szép teória, egyre többet hallom. DE úgy gondolom, hogy az ellenzék ebben a hitben fogja elveszíteni a választásokat.

Ez nagyon kevés a Fidesz szavazóbázisával szemben, ahol észre nem lehet már apellálni, mert hit van.
És a hatalomgyakorlók és a wanabe-hatalomgyakorlók ezt pontosan tudják, minden oldalon.

Nagy hiba alábecsülni a Fidesz kommunikátorait, személyesen OV-t pedig végzetes. Semmit nem fogsz tudni a személyéhez kötni. Soha. Márpedig a párt rá épül, ez az ereje és egyben gyengesége is. Mindegyik korifeusa lecserélhető, pihentethető szabadon - van is rá példa - de egy arca van a pártnak kifelé, ő - az pedig kikezdhetetlen. És nemcsak jogilag.

Btw. már olyan nyilatkozatot adtak ki, ami egyértelműsíti, hogy a szegedi anyagokkal megtámogatott botrányt szegedi ügynek tekintik.

És ki foglalkozik már a szintén helyi ügynek nyilvánított Esztergommal, mi van Balázs József vs. Juhász Oszkár hangfelvételével?

Ez kevés. Sőt, még jobb is így a Fidesz szempontjából, mert lényegesebb dolgokról veszi el a reflektorfényt. Gumicsont, amiből mindkét fél ki fogja hozni a legtöbbet. Az ellenzék azért, mert itt tisztán látszik a dolgok menete, ez a legkönnyebb támadási pont - a Fidesz, mert ez messze nem a lényeg, jobb ezzel szórakozni, mint komolyabb dolgokkal, pl. az Ángyán tevékenysége nyomán kvázi bizonyítottá vált, de amúgy is szintén szem előtt lévő földügyekről beszélek pl.

Ja és még egy: szerinted a választásokig csak a Fidesz tájékáról fognak kiderülni szaftos dolgok? :)

2014 után megint a recept szerintem a következő lesz: a rezsicsökkentés és ilyen-olyan különadók visszacsinálása villámgyorsan, különalkuk az EU-val a büntik miatt amiket az előbbiek miatt kaptunk, ugyanezek miatt egy-két szigorú év még, (gondosan ügyelve, hogy kiválasztott "jó" oligarcháink megerősödjenek azért közben úgy is) - és aztán csakugyan lehet majd igazi eredményeket is felmutatni, termelékenységben, életszínvonalban, miegyébben.

A hosszútávú stratégia működőképesnek látszik - és az a döbbenet, hogy a mostani Fidesznek van csak ilyenje a rendszerváltás óta.

Csak az már egy másik Magyarország lesz. Nem biztos, hogy rosszabb lesz - más. Etatista, amerikai típusú látszatdemokráciával, talán még az ottani elnöki rendszert is sikerül bevezetni.

Szerintem ez a mesterterv.

Totof 2013.05.12. 17:23:14

@NemNick:"Ez nagyon kevés a Fidesz szavazóbázisával szemben, ahol észre nem lehet már apellálni, mert hit van."
Az az egy kérdés (a jövő szempontjából is érdekes lehet) mennyire számít, hogy most egy elég nagy társadalmi csoporttal kúrnak ki egyszerre - a cigizőkkel. Ami persze nem egységes, de sokan vannak.

Szociknak vége 2013.05.12. 17:24:05

@csermelyi: Schmitt ügyében nem volt semmilyen jogszabálysértés. Ezért az szvsz más volt.

csermelyi 2013.05.12. 18:00:35

@MetroGoldwinMayer: Dehogynem volt, sőt konkrétan bűncselekmény történt, csak épp elévült, mivel az eset 1992-ben történt.

Szociknak vége 2013.05.12. 18:10:15

@csermelyi: Valóban? Milyen büncselekmény történt? Emlékeim szerint Schmitt dolgozata megfelelt az 1992es egyetemi szabályzatnak. Ő a botrány miatt mondott le.

KopaszMercis 2013.05.12. 18:11:45

Ezeket valasztottatok uraitoknak... szenvedjetek csotanyok!

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.05.12. 18:27:56

@MetroGoldwinMayer:
wáááá...

Mi van droid, nem frissitették a szoftvert? :D
Erről a kurva kinos ügyről terelni és hallgatni szokás a köreitekben, mert NINCS igazatok.
Lopott, másolt, teljesen egyértelműen.

Ha nem igy lenne, hanem a botrány miatt mondott volna le, akkor szénné perelte volne az egyetemet, ahogy be is lengette.
Csak gondolom volt véletlenül ott egy józanabb fideszes, aki leállitotta.

Szociknak vége 2013.05.12. 18:31:28

@Kőmíves Kelemen: Nem mondtam hogy nem másolt, hanem azt hogy bcs. nem történt és megfelelt a szabályoknak.

sárkányfő 2013.05.12. 18:34:22

Ez már az n+2. naiv-poszt. Lassan már klubot alapíthatnának a széplelkűek, akik azt hiszik egy maffiabotrány árt a fidesznek.

Frászt.
Nem is tudnak róla, mert a valóság-elhárító médiákban konkrétan nincs erről hír.
Ha mégis tudnak róla: Le se tojják.
Aki mégis tud róla, annak meg kifejezetten tetszik.

Mára már csak a keményvonalas fideszesek maradtak meg, nekik meg fontosabba fidesz-érdek, mint bármiféle szánalmas morális szépelgés, tisztesség, jog, vagy netán a magyar érdek. Ugyan már. Ezeket nem zavar semmiféle lopás, csak akkor, ha nem a fidesz lop. De akkor nagyon.

Kisemmiztek pár tízezer embert? Jöttek és elvették a boltjukat? Ügyes! Szép volt fiúk! Csak így tovább! Vegyétek el a virágboltokat, pékségeket és benzinkutakat is! Csak a Fidesz!

Szociknak vége 2013.05.12. 18:41:41

@sárkányfő: Milyen magyarnak vették el a boltját? Ilyet a komcsik csináltak utoljára.

DezInf 2013.05.12. 18:46:45

@MetroGoldwinMayer:

Mizu? Kitoloncoltak,vagy feltételesen szabadlábon?
Nem azért,mintha hiányoztál volna :))))

Egy másik blogon hasonmásodnak,Vidékinek tettem fel egy kérdést,lehet te tudod rá a választ:

"Hihetetlen nagy szarban van a fidesz,ha téged, mint az egyik legnagyobb narancsbolsit vezénylik ki ide megvédeni a védhetetlent.
Ehhez a formális logika is kevés. Normális ésszel sem lehet bebizonyítani azt,hogy itt nem történt bűncselekmény.

Hogyan kerülhetett ki a fideszes vezetőkhöz a pályázók listája?

Válaszold ezt meg,aztán lehet még hiszünk is neked :) "

Most akkor magyarázhatod a te verziódat:)

sárkányfő 2013.05.12. 18:46:49

@MetroGoldwinMayer:
Igen, ajól mondod, most a fideszkomcsik csinálták.

(Géza meg Fejesrob nem ér rá? Vagy ezt már ők sem vállalják, ledobták neked?)

csermelyi 2013.05.12. 18:56:37

@NemNick: Mit tudott eddig megvalósítani a Fidesz a terveiből:

- Álamadósség csökkentése: bukta
- Túlzott deficit eljárás alóli kikerülés: bukta
- Gazdasági növekedés beindítása egykulcsos adóval: bukta
- Gazdasági növekedés beindítása bárhogy: bukta
- KATA, KIVA: bukta
- 1 millió munkahely: bukta
- 2 hét alatt közbiztonság: bukta
- Devizahitelek rendezése: bukta
- Ócsai gettó: bukta
- Útdíj tender: bukta
- NAV-hoz kötött pénztárgépek: bukta
- Csekkadóból várt bevételek: bukta
- Állami mobilszolgáltató: bukta
- Malév: bukta
- Keletről beáramló tőke: bukta
- Klubrádió kicsinálása: bukta
- Simor kicsinálása: bukta (mandátumát kitöltötte)
- Schmitt Pali bácsi: bukta
- Választási regisztráció: bukta
- Gránit szilárdságú alkotmány: bukta

Ezek csak amik most így kapásból eszembe jutottak. Az lehet, hogy létezik egy "mester terv" de hogy ezek belebuknak a végrehajtásba az tuti.

átlátó 2013.05.12. 19:02:48

Ez a a reneszánsz léptékű nagy gondolkodó, ez a Horváth Pityu, meg a samesza a Fajszi Lali, egyáltalán nem gondolkodnak azon, hogy maguktól lemondjanak... ezek ott Szekszárdon a helyi Csáki erő. Mondom ezt úgy, hogy nagyon ciki, amikor egy Meterházynak, vagy egy Vadainak van alkalma kijelenteni azt, hogy a rendszerváltás óta nem volt ilyen mutyi... pedig volt, csak ezeknek is rövidtávú a memóriája. Távol áll tőlem a nyolcévezés, meg az öszödözés, viszont egy brancs ez.

csermelyi 2013.05.12. 19:09:48

@MetroGoldwinMayer: Szerzői jog megsértése. Bűncselekmény volt akkor is, most is, csak mostanra elévült. Ha az akkori szabályoknak megfelelt volna, akkor az egyetem nem vette volna el a doktori címét se.

De szerintem amúgy megsórolhatnál magadnak egy csomó kommentet, ha egyszerűen leírnád, hogy neked semmi bajod a mutyikkal, amíg a Fidesz csinálja ezeket. Felesleges mellébeszélned.

Szociknak vége 2013.05.12. 19:18:36

@csermelyi: A szerzői jog megsértése fel sem merült Schmitt ügyében.

Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2013.05.12. 19:19:55

Azért ne felejtkezzetek el Loppert Dánielről sem, aki azért kapott államtitkári kinevezést, mert lehazaárulózta az akkori miniszterelnököt. Így hálálta meg neki orbán.

Amadeus62 2013.05.12. 19:25:45

@NemNick:

Ne legyél ennyire ünneprontó!

JT_Biopower 2013.05.12. 19:28:48

@MetroGoldwinMayer: Csak úgy simán a KE ne hazudjon, okés?

csermelyi 2013.05.12. 19:30:19

@MetroGoldwinMayer: Ha valakinek a munkáját engedély és forrásmegjelőlés nélkül átveszed és azt a saját szellemi termékedként tünteted fel, az bizony kőkeményen a szerzői jogok megsértése. Az eredeti bolgár szerző lánya tervezte is, hogy pert indít az ügyben. Ennyire nem merült fel :)

Mondom: írd le nyugodtan, hogy neked ezekkel semmi bajod nincs és ne ragozzuk ezt tovább. Nyilvánvaló mindenki számára, hogy mit csinálsz, miért vagy itt, felesleges erőlködnöd. Értjük, hogy ezek a dolgok a te erkölcseid szerint rendben vannak, tudomásul vettük.

Szociknak vége 2013.05.12. 19:33:42

@csermelyi: Na persze. A biztonság kedvéért tanulmányozd a Btk. 329/A-t. A bolgár szerző lánya nem véletlenül nem perelt.

NemNick 2013.05.12. 19:34:38

@Totof: Ezen sokat gondolkodtam. Úgy vélem, hogy az a réteg, ami hallatni tudná a hangját - városi, értelmiségi stb. - nem fogja, mert ugyanúgy - najó, egy pöttyet nehezebben - hozzájut a cigihez, legfeljebb máshol.
A vidéken élők meg nem fognak szervezkedni - és ha mégis, valami csoda folytán sikerülne összefogniuk, csak nézd meg mire jutott az a pár éhségmenet, pedig azokon a vidékeken tényleg nagy a baj: rátelepedett azonnal az ellenoldal, prompt elhiteltelenítve a kezdeményezést.

Plusz, egyáltalán nem vagyok benne biztos - bár ez már egy combos konteó csak, és ha egy kis szerencséjük van, az is marad - hogy nincs lezsírozva bizonyos körökkel, hogy - hogy is mondjam finoman - a feketegazdasági ellátórendszer kiépítésével azokat a területeket is ellássák, postajárat ide vagy oda...

NemNick 2013.05.12. 19:39:13

@csermelyi: Megint csak azt tudom mondani, ezt Te reméled. A jelenlegi felmérések a szavazókról egyáltalán nem támasztják ezt alá. Még akkor sem, ha nekiáll az ember trükközni, hogy a bizonytalanok csak nem merik elmondani, sőt, sokan hazudnak a preferenciájukkal kapcsolatban - na, akkor sem.

Másrészt, az ellenoldal is tett ígéreteket, amiket meg ő nem tartott be, mikor kormányon volt - ezeket a dolgokat így könnyű elrelativizálni.

A fő kampánytéma amúgy is az lesz a Fidesznél, hogy mi az, ami sikeredett. És abban nagyon jók a fiúk, hogy megmagyarázzák a bizonyítványt - főleg, ha vannak kétségtelen eredmények is.

zsanyibácsi 2013.05.12. 19:39:55

Megnéztem a Timing In Central Europe Kft honlapját
tice.hu
és valóban kínálnak 390000 Ft-ért vagy havi 7000-ért "mindentudó" online pénztárgép rendszert. Illetve a TRAFIPAKK csomagjuk annál sokkal több. Ajánlom mindenkinek, hogy nézze meg. A többi hasonló pénztárgépes rendszerrel nem lehet összehasonlítani, sem szolgáltatásban, sem árban.

NemNick 2013.05.12. 19:40:39

@Amadeus62: OK, akkor a Fidesz meg fog bukni, visszajön a..., eljön a... ki is?

Mindegy. Öröm lesz és bódottság - most már csak várni kell.

Jó így?

micsoda? 2013.05.12. 19:43:09

Most ott tartunk, ahol az "átkosban". Mert az akkori kitüntetéseknél is kilógott a lóláb /mondják/ és a mostaniaknál sem lehet jó ízűen tudomásul venni, ha valakinek munkáját elismerik. Mert kopogtatócédulát gyűjtöttek, vagy nyalnak....

Amadeus62 2013.05.12. 19:43:20

@NemNick:

Úgy érted jelenleg az a helyzet van, mint Oroszországban? Putyin = Orbán?

csermelyi 2013.05.12. 19:43:47

@MetroGoldwinMayer: A bolgár szerző lánya az elévülés miatt nem perelt, a szerzői jogsértés megtörtént, ezt hiába ragozod. Mit akarsz egyáltalán ebből kihozni? Ha nem lenne bűncselekmény akkor kevésbé lenne gáz, hogy a Fidesz egy olyan embert tett meg az ország legtekintélyesebb posztjára, aki nemcsakhogy nagy ember volt a kommunizmusban, de még a doktoriját is lopta? Sőt, utána még hazudott is róla, hogy lopta, sőt az egész Fidesz vele együtt hazudott, sőt még a királyi tv kimosdató műsort is szentelt neki. Az egyetlen ok ami miatt viktor lemondatta, az a közvélemény egyértelmű felháborodása volt, a Fidesz az utolsó percig mögé állt és a legkisebb erkölcsi aggály nélkül védte amit tett. De neked ez rendben van, tudjuk, mondd ki nyugodtan, nem szégyen az, ha nyíltan kiállsz az elveid mellett. Írd le bátran, hogy "ha lopnak, ha csalnak, ha hazudnak, akkor is csak a Fidesz" és mehetsz is vacsorázni.

NemNick 2013.05.12. 19:44:18

@Totof: Ja, és még egy dolog: dohányozni manapság már nem comme il faut. Most ki az, aki kiáll hőbörögni, hogy megkapja a napi drogadagját, mikor lényegesen nagyobb gondok is vannak az országban?

Szociknak vége 2013.05.12. 19:45:57

@csermelyi: A szerzői jogsértés akkor történt meg ha a bíróság kimondta. Egyébként nem elég szerzői jogot sérteni annak anyagi kárt is kell okoznia a 329/A szerint. Különben bcs-ről nem lehet beszélni.

NemNick 2013.05.12. 19:51:46

@Amadeus62: Most pontosan nem tudom, mire gondolsz.

Csak annyit szerettem volna mondani, hogy a trafik ügy messze nem elég egy bukáshoz. A Fidesznek nem.

Illetve, utaltam még egy dologra, el kell ezen is gondolkodni: egyáltalán nem biztos, hogy az ország jelen helyzetében bukáson, buktatáson lenne tanácsos gondolkodni.

Szerinted kibírna ez ország egy újabb garnitúrát, aki megint kinyírna mindenkit a közigazgatásban, az államot működtető intézményeknél és elkezdene megint harácsolni ("kárpótolná magát")? Miközben sorra robbannak a Fidesz által lerakott aknák?

Katasztrófa lenne, egyenes út a Balkánhoz. De ott is a Montenegró-Macedónia tengelyhez ám...

Szerintem ezért sem fog bukni a Fidesz.

Amadeus62 2013.05.12. 19:55:31

@NemNick:

Vitya olyan népszerű nálunk, mint az oroszoknál Putyin? Mindkettő "vallásvezető?" Az ottani hívek is ilyenek? Vagy Putyin talán nem ennyire genyó és tényleg ért, amihez értenie kell?

csermelyi 2013.05.12. 19:58:58

@MetroGoldwinMayer: Hát látom, nem te vagy az a srác aki jogászi állást kapott a miniszterelnökségen. :)

csermelyi 2013.05.12. 20:09:50

@NemNick: A legfrisebb adatok szerint a többség már most kormányt váltana. És ezek még a trafik balhé előtti adatok. A Fidesznek van egy kb 1 milliós keménymagja, ők minden körülmények között a Fideszre szavaznának, viszont ezzel ki is merül a maximális szavazataik száma, bizonytalanokat esélyük sincs megszólítani. Az ellenzéknek egyértelműen nincs ennyi hű követője, leginkább azért mert ők nem csináltak vallást a politikából, viszont a válaszás előtt simán aktivizálni fogják a bizonytalanokat, akik számára Fidesz már most vállalhatatlan. Nem véletlenül akarta a Fidesz a választási regisztrációt és nem véletlenül akarja, hogy csak a saját hívei által nézett királyi TV-n mehessenek politikai hirdetések. A napnál világosabb, hogy be vannak szarva. Nem ok nélkül.

Amadeus62 2013.05.12. 20:12:47

@csermelyi:

A 2002-es, 2006-os 2,2 millás fidesznyik milyen "magnak" számít? Ebben vajon mennyi volt a protestszavazó? Az nem kérdés, hogy 2010-ben minimum fél millió ilyen volt, de előtte?

Amadeus62 2013.05.12. 20:19:47

@csermelyi:

Amúgy ott csúszik meg a logikád, hogy hiába akarja a többség leváltani a narancsbolsikat, de jószívvel a többire sem szavazna, így inkább valószínű otthon marad a "kormányváltó" többség. Lesz ezeknek még sajnos újabb 4 évük, de 2018-ban a lámpavasakra tűzködjük őket remélhetőleg!

NemNick 2013.05.12. 20:21:16

@Amadeus62: Ezen még nem gondolkodtam, de így gyorsan végigfutva: igen. Egyértelműen.

Sokat beszélgetek Fidesz-fanokkal. A beszélgetések során - már persze az értelmesebbjével - el tudunk oda jutni, hogy OK, vannak problémák. Belátják, elismerik.
DE innentől két sztenderd forgatókönyv van:
1. Még így is jobbak, mint a komenisták (ami simán lehet, ez egy tipikus mi lett volna, ha... kérdés, így nem vezet sehová) ezért bízom bennük, és egyébként is, csak az hibázik, aki dolgozik, emberek vagyunk, stb.
2. Lehet, hogy vannak szemét húzások de erről "a Viktor nem tud". Így, egyszerűen. A környezete megvezeti azt a szegény, elfoglalt embert...

Nem lehet ezzel mit kezdeni. Amit írtam, hogy a Fidesz ereje (és egyben gyengesége): egy személyre épült, és ha nem is despotizmus van a párton belül, de demokratikusnak már csak a fizetett tollnokok neveznék.
Ez egyértelműen OV érdeme, kitartó munkával elérte.
Tehát tud valamit. És ne feledjük azt a kétségtelen tényt, hogy ő egy karizmatikus ember. - különösen az volt, mikor még nem volt ennyire elhasználódott mint most.

"Vallásvezető..." Az a baj, hogy - tisztelet az igen kevés kivételnek - a kommentelők nagyon feketén-fehéren gondolkodnak. Amivel tulajdonképpen lefekszenek az árokásós trükknek (most mindegy, ki vetette be ezt először). "Mindegy mi legyen, csak ne Viktor!" vs. "OV az egyedüli megoldás minden bajra. Még az orrodat is tisztítsa"...)
Nem kell démonizálni: politikus. Pont olyan, mint a többi. Talán tehetségesebb bizonyos dolgokban, mint a mostani ellenfelei. (Arra írom, hogy írtad, genyó..)
De ugyanígy nem kell hülyeként kezelni azt, aki őt támogatja. Ez kimondva-kimondatlan lenézés. Arra pedig nem lehet párbeszédet építeni. Joga van hinni, álmodni bármiben, bárkinek.
Csak kezdjünk már el értelmesen beszélni, mert ami most megy, az katasztrófa - és évtizedekkel fogunk fizetni ezért az életünkből.

De most komolyan, így kell egy ország sorsát elemezni? Ilyen szintű zsigeri indulatok mellett kell dönteni egy választáskor - amikor a döntés évekre (ha nem évtizedekre) szólóan nemcsak a zsebedről, de a mindennapi közérzetedről, a családodról, az életedről szól?

Ha igen a válasz, akkor az nem politika, hanem egy gyenge képregény sztorija, hülyegyereknek, akik elhiszik, hogy Batman valóságos személy.

Tessék megemészteni, hogy a legjobb elérhető forgatókönyv egy jó kompromisszum, különösen a mostani helyzetben - és azon agyalni, ez mi legyen.

NemNick 2013.05.12. 20:22:49

@csermelyi: Rendben, akkor én egy másik ország adatait néztem.
De - ha megbocsátasz - hitbéli kérdésekről veled sem szeretnék vitát nyitni.

Totof 2013.05.12. 20:27:30

@NemNick: Nem a jelenlegi szerveződés az érdekes, hanem, hogy, mint biztos szavazótábor, gyengül-e ezzel.
A másik megoldástól jobban félek. Amikor a rendőrség egy csempészetben járatos bűnöző kezében van, a postajárat lebukásveszélye is limitált. Sőt, ilyeténképp a profit is nagyobb, mint a legális trafikkal.
Hmmm...

Amadeus62 2013.05.12. 20:28:53

@NemNick:

Orbán egyszerre nagyon okos és nagyon rosszindulatú. Ez a legnagyobb baj szerintem.

Nero Bianco 2013.05.12. 20:30:15

@NemNick:
"egyáltalán nem biztos, hogy az ország jelen helyzetében bukáson, buktatáson lenne tanácsos gondolkodni. "

Valóban nagy a dilemma.
De nem azért amit mondasz.
Az állami közigazgatásban nincs olyan érték már, amit kár lenne kinyírni.

A fidesz által lerakott aknák már valósabb probléma, de az is megoldható lenne, de magyarország legnagyobb problémája sokkal inkább az, hogy a társadalom nem érdekelt egy korszerű, modernebb és európaibb demokratikus berendezkedés létrehozásában.

Egy sima kormányváltás a világon semmit nem oldana meg.

csermelyi 2013.05.12. 20:30:38

@Amadeus62: Szerintem az emberek többsége sose jó szívvel szavazott erre vagy arra, én legalábbis biztos nem. A poltika nem épp a becsületes emberek gyüjtőhelye, viszont szavazni akkor is kell ha csak két szar közül lehet választani. Aki pedig kormányváltást akar, az arra fog szavazni akinek erre a legjobb esélye van, még akkor is, ha ezt a pártot csak egy fikarcnyival utálja kevésbé mint az aktuális kormánypártot. Nem tudom, a te ismeretségedben mi a helyzet, de az enyémben nagyjából két nézet van: kormányváltás vagy külföld. És ami a leginkább érdekes: egyetlen egy Fidesz párti se maradt, pedig 2010-ben voltak jópáran. Én kizártnak tartom, hogy a Fidesz 2014-ben nyerjen, még a Jobbikkal koalícióban se lesz elég szavazatuk. A trafik mutyi előtt nem lettem volna ebben biztos, de itt már most látszik, hogy akkora a felháborodás, hogy ebbe a Fidesz belebukik, pedig még csak a felszínét kapargatták meg a dolgoknak.

Egyébként abban egyetértek, ha valahogy most mégis kormányon maradnának, annak csúnya vége lenne. Akik most még megbabonázva imádják őket, előbb-utóbb azok is felébrednek és az az ébredés nem lesz szép.

NemNick 2013.05.12. 20:31:16

@Totof: Ugye hogy ugye...? :) Irány a konteó blog.
Persze szigorúan egy másik országban, nem itthon...

csermelyi 2013.05.12. 20:31:54

@NemNick: Megbocsátok. Jövő áprilisban elég egyértelmű adatokat fogsz kapni :) (ha csak el nem törlik addig a választást)

Totof 2013.05.12. 20:32:39

@NemNick: Áh, én kis ember vagyok, engem tuti nem visz el a TEK nagy, feke

NemNick 2013.05.12. 20:36:27

@Amadeus62: Szerintem pedig csak egy meggyőződéses ember. Küldetéstudata van.
Ez nem feltétlenül rossz - de tény, az ilyen emberek az "aki nincsen velem, az ellenem" gondolkodásmód szokott dominálni. És még egy mondás: az ilyen emberek hajlamosabbak a "cél szentesíti az eszközt" nevezetű toprongy gondolatot komolyan venni.

Nagyon nehéz velük szemben megállni.

De ezt te is tapasztalhatod itt a Neten, ha elkezdeni vitázni bizonyos kommentelőkkel :))

NemNick 2013.05.12. 20:43:16

@Nero Bianco: Nem értek veled egyet. Jól hangzik ugyan a "Az állami közigazgatásban nincs olyan érték már, amit kár lenne kinyírni." de az a gond, hogy ma már az is érték, ha valaki tudja, hogy működik az államigazgatás... Ha csak ezt kell újratanulni (és újra kell, mert pl. külföldről nem fognak csak úgy visszajönni, akik elmentek a mostani kurzus miatt) akkor ez is hatalmas időveszteség. És még akkor kezdődik a munka.

És simán feltételezhetjük, hogy a tisztogatási hullám, igazi hungarikumként, nem fog megint megállni a máshol politikainak tekintett szinteken, hanem az al-segéd-osztályvezető-helyettes szintig lemegy - ami, még ha van elegendő apparátcsik a tarsolyunkban (kis ország vagyunk=nincs) akkor is idő, míg elosztjuk, ki hol legyen.

Ami megint idő. Mikor indulna be a tényleges munka az államigazgatásban? Másfél évvel a választások után?

NemNick 2013.05.12. 20:45:54

@Totof: Ezt gondolták azok is, akik L.Jánosról
vagy Dr. doktor DR. dr. Doctor P. Ferencről írogattak...

Inkább abban bízhatunk, hogy általánosságban, nem konkrét személyekről beszéltünk.

Ugye? ;)

Nero Bianco 2013.05.12. 20:57:55

@NemNick:
"És simán feltételezhetjük, hogy a tisztogatási hullám, igazi hungarikumként, nem fog megint megállni a máshol politikainak tekintett szinteken"

Én viszont azt gondolom, hogy csak olyan politikai erőnek lesz képessége legyőzni a fideszt, amelyik egyrészt le tud mondani a politikai zsákmányszerzés magyaros formáiról, másrészt ezt hitelesen tudja a választók felé is képviselni, illetve velük ezt elhitetni.
És képes szakítani az eddig kialakult rendkívül rossz politikai hagyományokkal.

Olyan kormányváltásnak ugyanis a világon semmi értelme nincs, ami pusztán lecseréli a fideszes garnitúrát, és a helyébe másikat ültet.

A fidesz ugyanis a maga kétharmados erejével és a hibás társadalmi elvárásoknak megfelelően kiépített egy rendkívül alacsony hatékonyságú rendszert.
Kicserélni a nemzeti dohányakármi első emberét egy másikra annak semmi értelme.
És ilyenből van vagy 200.

trin9 2013.05.12. 21:03:20

@csermelyi:
ma hosszan beszélgettem (aztán még hosszabban veszekedtem) egy (számomra nagyon fontos és közeli) fideszes lénnyel.

ezt a listát, amit felsoroltál, ő pontosan ellenkezőleg látja... és semmivel nem tudtam meggyőzni...

a végső érve az volt, hogy szemellenző van rajtam, azért látom úgy, hogy nem jól mennek a dolgok...
és szerinte ideje lenne, ha nem lennék ennyire elfogult.

(okos, intelligens fiúról van szó egyébiránt.)

szóval, ezt valahogy talán a hit oldaláról lehetne megközelíteni...

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2013.05.12. 21:09:14

Elvonatkoztatva a szokasos partfuggetlen mutyizastol, felmerul a kerdes, hogy miert baj az ha egy elmaradott faluban majd nem lehet dohanyt vasarolni?? Miert baj az ha emiatt kevesebbet fognak bagozni vagy netalantan leszoknak rola...?? A kocsmakbol es ettermekbol valo kiszoritas ezt a celt is szolgalja... Ha nehezebben jut hozza talan valtoztat valamit az eletmodjan.. A tobbseg erdekeben is.

Internetto ota olvasom az "indexet" es a videoik mindig lehangoloak voltak. Nem csak a minoseguket illetoen. Ez a tema valasztas, ami ma cimlapon van, es a riport, a velemeny amit a szankba akarna adni, pont ellenkezik a kozosseg erdekeivel... miszerint a sok tudo beteg gondozasa vegsosoron az egeszsegesen elni probalo adofizetok sekely reteget terheli majdan. Az adobevetelek az evek soran sem tudjak kiegyenliteni a szamlat... a riportban a ficko azt mondta, 25ezret kolt cigarettara? a segelybol? haha, ez jo.. a keresok adoibol folyositott segely, egy resze kiaramlik az orszagbol mind profit, nagyresze a segelynek (a beczulettel adozok penze) vissza aramlik a koltsegvetesbe, ahonnam a politikusok kiszivattyuzak mindenfele tendereken es koltsegeken keresztul. Ezt persze mint mindig tulzasba viszik, nem allnak meg az egyensulyi hataron, es komoly osszegeket emeszt fel az allami tartozasok kezelese.. persze, mit zavarja az a politikusokat :)))

Aranyosan Kinaban sokkal kevesebbet lopnak a bevetelekhez kepest az itteni politikusok! Es nem lezullesztik az allami vallalatokat es eladjak oket, hanem ado-kenyszer-kimelo, oriasi bevetelt produkalo forrasok es legyozhetetlenul olcsok a privat, haszon orientalt, versenytarsakhoz kepest...

Amadeus62 2013.05.12. 21:15:32

@Amadeus62:

Most olvasgatom, hogy ez egy erősen elcigányosodott rész, a cigányok ezek szerint a Fityisz felé húznak, illetve természetesen az ilyen Lungo-Drom féle cigányvédő gittegyletekhez.

trin9 2013.05.12. 21:19:43

@Chaoyang: a leszokáshoz az kevés sajnos, hogy kevesebb helyen lehet venni majd cigit - mármint településen belül kevesebb helyen. ezt dohányosként mondom: akkor az ember kettesével veszi. én például ritka márkát használok, amit eleve kevés helyen lehetett és ettől nem leszoktam, hanem többet gyalogoltam érte.

azt mondják, hogy a drasztikus, egy ütemben történő áremelkedésnek van nagy leszoktató hatása.

Nero Bianco 2013.05.12. 21:20:39

@Chaoyang:
"miert baj az ha egy elmaradott faluban majd nem lehet dohanyt vasarolni?? Miert baj az ha emiatt kevesebbet fognak bagozni vagy netalantan leszoknak rola...??"

Emiatt nem fognak kevesebbet szívni meg nem fognak leszokni, hanem elszívnak majd minden szirszart ami épp jut.
A leszokás ugyanis nem így működik.
Akinek meg már semmi öröme sincs az életben, mert se munkája, se kilátása se semmilye, csak az, hogy elvegetál, az nagyívben fogja leszarni a nagy népegészségügyi elképzeléseidet.

taecleau 2013.05.12. 21:41:47

@NemNick: mi lehet az oka mégis akkor, hogy ezt a tehetséges, karizmatikus politikust legyőzte egyszer egy Medgyessy, egyszer pedig egy Gyurcsány is?

Jó, most mindennél jobban lejt a pálya, de ettől még Orbán legyőzhető. Volt már rá példa, meg kell találni a módját most is.

lionking 2013.05.12. 21:43:23

@Chaoyang: mért baj?? nem kérdezheted komolyan
Én mint NEM dohányzó mondom, hogy ez az egész még tervezet szintjén is felháborított
Attól hogy egy falu elmaradott (bár kérdés hogy miben, mert pl háziállat és háztáji terén valószínű Budapest lenne az elmaradottabb) nem indok arra, hogy embereket kirekesszen bárki bármiből.
Ha dohányozni akar, akkor abból. Hogy arra kényszerítse, hogy sok sok utazással jusson csak hozzá ahhoz, amit a pesti vagy egyéb nagyvárosi népek 5 perc sétával megoldanak.
a gond az, hogy ez már rég így van sokmindennel, csak épp most ehhez csatlakozik majd a dohányáru is.

A leszokásról meg
próbálj meg Te pl egy 20-30 éve beidegződött (és esetleg szeretett) tevékenységedről lemondani, vagy pl holnaptól ne egyél soha többé csokit sütit vagy rántott csirkecombot.
A másik, ha a népek egyszerre és egyöntetűen abbahagynák a cigit akkor 2 hét alatt államcsőd lenne, ha az ivást is, akkor 1 hét és ha nem autóznának akkor 1 nap.

taecleau 2013.05.12. 21:44:58

@Chaoyang: "Miert baj az ha emiatt kevesebbet fognak bagozni vagy netalantan leszoknak rola...??"

Tudatában vagy annak, hogy ez egy függőség, ugye? És, hogy pont ezért lehet mindezt megcsinálni, amit.

sárkányfő 2013.05.12. 21:51:51

@Chaoyang:
Sok érthetetlen dolgot írsz le, pl. hogy bár nem tetszik neked az index, de mégis olvasod.

Csak egyre reagálok:
Dohányt ezután is lehet majd kapni mindenhol. Ha nem legálisan, majd illegálisan. A tiltás nem működik, ez egy nagyon felszínes gondolat. Lásd amerikai szesztilalom.

Persze a kínai büntetőtáborokban lehet működik, de tudod itt Európában ez nem dívik...

Ezzel a lépéssel kormány lényegében vidéken biztos felvevőpiacot csinált a feketekereskedelemnek.

Az egészségre meg nagy ívben tesznek. Az csak a fedősztori volt, vedd már észre.

kis Vuk 2013.05.12. 21:53:12

@Nero Bianco: OK. Ezek szerint most elszakadunk a realitásoktól... Csak a gondolatkísérlet szintjén vigyük végig: tudsz most megnevezni legalább egy ilyen erőt?

kis Vuk 2013.05.12. 21:54:26

@taecleau: Anélkül, hogy mélyebben belemennénk:
Mondjuk, hogy nem isten, hanem ember? Meg a tanácsadói is?

Újabb érv, hogy nem érdemes démonizálni...

Nero Bianco 2013.05.12. 22:08:47

@kis Vuk:
"Csak a gondolatkísérlet szintjén vigyük végig: tudsz most megnevezni legalább egy ilyen erőt?"

Nem, nem tudok, mert nincs.

Az én elméletem az, hogy ki fogjuk várni, amíg a fidesz összegányolt rendszere a fejünkre szakad, ez eltart vagy 10 évig, és kell másik 10, amíg ebből kilábalunk.

Magyarország sajnálatos módon el lett baszva. Ez a nagy harci helyzet.
És ebben mindenkinek megvagyon a maga szerepe, még nekem is.
Én azzal kalkulálok, hogy a hátralevő életemet ebben a szarban kell leélni.

NemNick 2013.05.12. 22:09:10

@Chaoyang: A miért baj az.. kezdetűre már többen válaszoltak előttem.

Engem ez a dolog érdekel inkább:
"Aranyosan Kinaban sokkal kevesebbet lopnak a bevetelekhez kepest az itteni politikusok!"
Hát, erre azért kíváncsi lennék, mire alapozod. De tényleg. Mármint azon kívül, hogy nem hallottál róla. :)

"Es nem lezullesztik az allami vallalatokat es eladjak oket, hanem ado-kenyszer-kimelo, oriasi bevetelt produkalo forrasok es legyozhetetlenul olcsok a privat, haszon orientalt, versenytarsakhoz kepest..."

Ez meg mondjuk, pont az előző kurzus Szent Grálja volt, most pont ezen ügyködik látszólag a mostani derék társaság. Mondjuk, nem megy könnyen, több okból sem:
1. lehet, hogy, Neked, egyszerű ügyfélnek olcsóbbnak tűnik, de nem tudod (nem tudhatod, itt is volt kommunizmus, tudjuk, hogy működik) az állami dotáció mértékét. Márpedig Kínának most nagyon megy, nekünk meg nem nagyon. Ő tud támogatni mindenféle állami vállalatot - mi nem igazán.
Azt, talán, el lehet fogadni, hogy nem véletlenül alakult ki az a közgazdasági alapvetés, hogy az állam nem annyira hatékony működtető, mint egy sima profitorientált cég.
Van egy csomó egyéb előnye, de ez pont nem.
2. Tagjai vagyunk egy klubnak, ami olyan elvekre épül, mint pl. az áruk és szolgáltatások szabad áramlása. Ennek folyományaként alapelv, hogy nem nézi jó szemmel a szabadverseny korlátozását. Még akkor sem, ha állami vállalatok javára történik ez a korlátozás. (Ne kezdjük most el, hogy vannak kivételek - a nagy államok mint a gengszterek, a kicsik meg mint a kurvák)

NemNick 2013.05.12. 22:23:42

@Nero Bianco: Helohalo! Azért nem kell a kardodba dőlni! :)
Remélem KisVuk nem sértődik meg (bár ő is azt írta, elszakadunk a Te kívánalmaiddal a valóságtól) de gondolkozunk már logikusan: Miből gondolod, hogy a Fidesz rendszere összedől? Hányszor bizonyították már be csak a rendszerváltás után (előtte meg pláne), hogy mennyire könnyen felejt itt a nép?

És most őszintén, valaha az életben sikerült egy demokráciát tisztességesen, hosszútávon működtetnünk?
A Fidesznek legalább van egy őszinte válasza: túl drága játék az nekünk. Most legalábbis.
Az más kérdés, hoyg ez nekem vagy Neked tetszik-e.

És tedd a szívedre a kezed: a mostani választópolgárok hány százalékának cseszné a csőrét a demokráciadeficit (huh, de szép szót találtam) ha, mondjuk, nekünk is lenne pár milliárd t olajunk a Nagykunság alatt, amit jól képzett vendégmunkások örömest felhoznának hogy mi jól eladhassuk?

És ki mondta, hogy hosszú távon is rosszul járunk ha a Fidesz mesterterv (vagy mifene) fog működni?
Tényleg nem képzelhető el egy olyan forgatókönyv, hogy jó lesz a vége?

Na, azért, mert nem minden úgy alakul, ahogy valaki szeretné, attól még annak a valakinek is lehet jó :)

Tessék letenni ezt a pesszimizmust. Nem vezet sehova.

Nero Bianco 2013.05.12. 22:35:52

@NemNick:
"Miből gondolod, hogy a Fidesz rendszere összedől?"

Mert túl sokat hibázik.
És miután nincs semmiféle külső kontroll a kormányzáson, ezért a hibaszázaléka várhatóan egyre nagyobb lesz.
Ráadásul nincs a fidesznek mesterterve, pusztán csak napi szinten reagál az eseményekre.
Az, hogy kétharmaddal magunk alá söprünk mindent, az nem mesterterv.

De leginkább azért fog összeomlani az egész, mert az állami szintre emelt korrupció megöli az innovációt, és minden erőforrást a lojalitás, és nem a hatékonyság és az innováció alapján oszt el.
A magyar társadalom a középszerbe fog süllyedni, mert erre épül az egész hatalmi struktúra.

Egyébként sokszor végiggondoltam, és szerintem nem képzelhető el olyan forgatókönyv, hogy jól járjunk.
Mármint ha marad ez a politikai kurzus, amelyik gyakorlatilag mélységesen mélyen hisz a totális nemzetállami kontrollban.
Ez egy olyan zsákutca, amibe az ország nyilván bele fog menni, és amikor eljut a végére, még akkor is inkább a fejét veri a betonfalba, semmint beismerje, hogy innen bizony vissza kéne fordulni.

Nem látni olyan centrum pozíciókat, ami bármi pozitív végkifejletet mutatna.
Tényleg nem.

De ha te tudsz, ám lássuk.

Nero Bianco 2013.05.13. 00:01:37

@kis Vuk:
"Csak a gondolatkísérlet szintjén vigyük végig: tudsz most megnevezni legalább egy ilyen erőt? "

Még egy reagálás.

Erőt nem látok, de látok tehetséges politikusokat, akik viszont ebben a társadalompolitikai közegben nem biztos hogy sikeresek lehetnek.

Ez egy ilyen játék.

Szerintem -és ez a fidesz szocializálta környezetben biztos viccesen fog hangzani- Gyurcsány az egyik olyan politikus, akinek modern, előremutató jövőképe van, és akitől távol áll a pitiáner bosszú, Bajnai pedig az, akinek képességei vannak arra, hogy megszervezzen egy lehetetlen helyzetben is működő államigazgatást.

Mondjuk az nem véletlen, hogy a fidesz az ő ellehetetlenítésükre fordít közpénzek százmillióit.

Utána van egy nagy űr, és jönnek a nyeretlen kétévesek.

De nem ringatom magam abban a hitben, hogy lenne esélyük.
Ebben az országban a normalitásnak ma gyakorlatilag semmi esélye nincs.

NemNick 2013.05.13. 05:32:58

@Nero Bianco: Bocs, hogy ki akartalak zökkenteni a pesszimizmusodból. Sosem fogom többé megpróbálni. Becsszó! :)))

"De ha te tudsz, ám lássuk. " Szerintem tudnék, de - mint másnak is elmondtam már itt - hitbéli kérdésekről nem nyitok vitát. Veled sem.
Btw. a mestertervről már írtam itt előbb, kár, hogy nem olvastad.

Így vagy úgy Te eldöntötted - legalábbis a szöveged alapján és nyilván a jövő alapos ismeretében - hogy kizárt ilyen forgatókönyv. Lelked rajta, bár szerintem ez önmagában nem bölcs dolog. Már sima logikai alapon sem.

Én mindenesetre szorítok, hogy ne legyen igazad.

NemNick 2013.05.22. 12:06:46

@NemNick: "2014 után megint a recept szerintem a következő lesz: a rezsicsökkentés és ilyen-olyan különadók visszacsinálása villámgyorsan, különalkuk az EU-val a büntik miatt amiket az előbbiek miatt kaptunk"

Apu kezdődik... :

vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/20130522-a-kormany-alkut-kinalna-brusszelnek-a-felfuggesztett-tamogatasokert.html

zsanyibácsi 2013.05.30. 15:50:23

Megnéztem a Timing In Central Europe Kft honlapját - tice.hu - és valóban kínálnak 390000 Ft-ért vagy havi 7000-ért "mindentudó" online pénztárgép rendszert. Illetve a TRAFIPAKK csomagjuk annál sokkal több. Ajánlom mindenkinek, aki dohánybolt-ban utazik, hogy nézze meg. A többi hasonló pénztárgépes rendszerrel nem lehet összehasonlítani, sem szolgáltatásban, sem árban. Mostanában sokan ekézik a TICE-t, de szerintem ez csak ellen kampány a többi pénztárgépes cég megbízásából.
süti beállítások módosítása