2013.04.22.
15:03

Írta: lbm

M3-as metró: lesz megoldás?

metroszakad_1366635777.jpg_259x194

Gáz van a BKV táján! Na jó, ez nem új észrevétel, de immár maga a BKK is bevállalja úgy istenigazából.

A BKK a Fővárosi közgyűlésnek részletesen és naturistán ecsetelte a tömegközlekedés helyzetét, ami nem valami rózsás, ám most, én mint napi három és félórát a BKV járműveken tartózkodó utas, nagyon örülök. Valami történni látszik, és ezt értékelni kell. Nem mintha nem tudná az utazó ember, hogy milyen állapotok uralkodnak, de erős hiányérzetet keltett, hogy eddig még nem igazán látszott, hogy komolyabb lépések születtek volna a megoldást illetően. Persze az s.o.s. „gyorsan oltsuk a tüzet” szintűekben megpróbál helytállni a BKK meg a  BKV, de az utasokat ez nem feltétlenül nyugtatja meg, amikor a metrók időnként kifüstölnek, leesik az álmennyezet az állomáson, vagy volt amelyik kiégett, de olyan is amikor eltörött a sín. A megoldás folyamata ezekre az állapotokra pedig igencsak lassan haladt, és most őszintén remélem, hogy előbb utóbb a finisbe érünk. Eddig nyugtatgattak, vagy sajnálkoztak, hogy minden van, csak pénz, az nincs…

Most viszont a Fővárosi Közgyűlés elé terjesztett írásból kiderül, hogy a BKK teljesen tisztában van a helyzettel és arra valóban minőségi megoldást szeretne.

„A BKV Zrt. infrastruktúrája és eszközei a teljesítőképességük, használhatóságuk határára érkeztek. A járműpark és az elöregedett infrastrukturális eszközök nagy része már a tervezett élettartamát meghaladta, ezért elodázhatatlanul szükségessé vált a cseréjük.”- olvasható a BKK tájékoztatójában. Sőt továbbmennek: „…mind a járműpark, mind az infrastruktúra elérte azt a bizonyos "billenő pontot", ahonnan a műszaki állapotok már nem időarányosan, hanem rohamosan romlanak tovább. Ennek következtében a rendszer üzembiztonsága lényeges bizonytalanabbá válik, azonnali beavatkozások nélkül a rendszerben megnő a forgalombiztonságra nézve jelentős kockázati tényező.” (Forrás:napi.hu)

Persze azt is tudjuk, hogy a BKV anyagi helyzete nem tesz lehetővé egy ekkora beruházást, hisz a fenntartásukat is alig, vagy plusz állami segítséggel tudják finanszírozni. Viszont most az EU-s pénzekből talán lehetőségük lesz az M3-as  metróvonal rekonstrukciójára is költeni. Legalábbis az alábbiakat tervezik a következő uniós költségvetési ciklusra (2014-2020):

-az M1 Millenniumi földalatti vasút korszerűsítése és meghosszabbítása

-az M2 Metró és a Gödöllői HÉV összekötése

-az Észak-déli regionális gyorsvasút déli szakasza

-a fővárosi villamoshálózat és trolibuszhálózat egységes fejlesztése

-az M3 metróvonal rekonstrukciója és északi meghosszabbítása.

A napi.hu szerint ”a tervezésre, a feladatok előkészítésre már közel bruttó 3 milliárd forint uniós támogatás áll a rendelkezésére.„  (A hírportál egyébként részletesebben is beszámol az EU-s pénzekből történő közlekedési fejlesztésekre.)

Bár örökké ekézem a BKV-t meg ezt a Dávid gyereket, de most nagyon bízom a sikerükben.

Úgyhogy NERtársak reménykedhetünk!

 

67 komment · 1 trackback

Címkék: NERlemény

A bejegyzés trackback címe:

https://nertars.blog.hu/api/trackback/id/tr215240508

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.04.23. 16:26:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Polifenolok antioxidáns hatása 2013.04.23. 00:05:33

Ha komolyan gondolták volna az M2 és a gödöllői HÉV összekötését, akkor a pár éve újjáépített Örs vezér téri végállomás helyett inkább új feljáratot ástak volna, ami a Kerepesi út MÁSIK oldalán bukkant volna fel - mivel a HÉV végállomás is azon az oldalon van. Hely is van a vágányoknak, csak akarat nem volt. Talán mert akkor egy lépcsőben el lehetett volna intézni és nem lehetetne kétszer lopni.

béla a görög (törölt) 2013.04.23. 00:14:31

hát a tervek már 20(50) éve is megvoltak 10 évre előre...
talán ezek is...
de pénz még sosem volt 10 évre előre.
Merthogy amit megcsinálsz azt üzemeltetned is kell.
Annak van egy költsége, szakemberigénye, stb. időnként fejesztened vagy cserélned is kell. Egyszóval pénzbe kerül.
Hallottál már olyanról, hogy Magyarországon foglalkozott már vki ilyesmivel állami cégnél?

Én nem bizok az ilyesmiben.

Blogger Géza 2013.04.23. 00:37:21

Mindenki nagyon szépen meg tudja indokolni hogy miért NEKI kell marha sok pénz azonnal. Nem kell mindent beszopni. A BKV műszaki állapota 20 évvel ezelőtt sem volt jobb, mint most. Bár az tény, hogy a hibás 4-es metró projekt marha sok pénzt elszívott - vajmi kevés eredménnyel.

dukeekud 2013.04.23. 00:48:15

Zarolni kene Demszki elvtars es haverjainak teljes vagyonat, es abbol fizetni az adosagot. Mert alapvetoen, Ok tehetnek a Bkv szetlopasarol, szetkurasarol. Ja es visszamenoleg pofan rugni azokat, akik evtizedeken at megvalasztottak.

braue 2013.04.23. 05:40:02

Ezt is köszönjük Demszky-banda!

braue 2013.04.23. 05:41:23

@Blogger Géza: Biztos nem voltál BKV-s, ha ezt mondod. Húsz éve jobb volt a helyzet. Sokkal jobb.

Semper Fidelis 2013.04.23. 05:51:09

7 éve minden munkanapon a gödöllői hév és az m2 között járok át, de nekem nem hiányzik a kettő összekötése.

Sokkal jobb ötletnek tartanám, ha a kamerák ellenére ott áruló és dohányzó pirézeket eltüntetnék onnan. A kamerák nem értem, miért vannak, mert reggel és délután is tele van a zöldség-ruha-csokiárusokkal az egész...

esef 2013.04.23. 06:43:45

@braue:
persze, mert 20 éve ugyanezek a járművek sokkal kevésbé voltak elhasználódva :D
viccet félretéve: amikor A.Attilát kinevezték, megmondtam, hogy a szeme sem áll jól. persze mindenki jól leugatott, hogy alatta nem lesz ám lopás...

Don Quixote de la Ferko 2013.04.23. 06:49:06

"Viszont most az EU-s pénzekből talán lehetőségük lesz..." egy életre megszedni magukat.

A hozsannajelentések és a rakétaként szárnyaló gazdaság ellenére orbán tolvaj és hű országrablói tisztában vannak azzal, hogy még mindig kétesélyes a választás, az elcsalási módszerek még nem száz százalékosak.
Most kell rabolni, amíg lehet.
Megjegyzem, azért a BKV nagy része még ezt a mostani állapotot sem érdemli meg, az agymosott fideszes tömeggel ellentétben én azért még emlékszem arra, hogy az utolsó választás előtti télen a buszok fele naponta megállt, aztán amikor végre sikerült befülkézni vitykát és tolvaj bandáját a kincseskamrába, mindenféle fejlesztés nélkül hirtelen megjavultak a buszok, és azóta is a szokásos működésüket produkálják.

braue 2013.04.23. 07:25:55

@esef: Gyakorlatilag a tervezett ütemes járművásárlást felváltotta az ad-hoc jellegű pótlás Demszkyék alatt, ami nem vezethet jó állapotú járműparkhoz. Sőt még közepes állapotúhoz sem vezetett, az annak megfelelő költségekkel.

braue 2013.04.23. 07:28:04

@Don Quixote de la Ferko: Húsz évig a fidesz volt hatalmon Budapesten? Ők tették ilyenné a BKV-t? Ők vannak elítélve (perbe fogva) a BKV-ból történt lopások miatt?

És még te beszélsz agymosottságról?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.23. 07:35:09

Erről bezzeg az MSZP csicska blogger egy szót se ír:

AZ MSZP és az alvilág kéz a kézben..
SZó van itt olajról, prostikról kábszerről, és az MSZP kapcsolatáról:

index.hu/belfold/2013/04/22/igy_beszelgetett_egymassal_a_titkosszolgalat_es_az_alvilag/

Kalmár 2013.04.23. 08:12:16

Jó ötlet volt a 4-es metro....
Biztos én is egy 4. szobát kezdek építeni, akkor amikor az első 3-ban a plafon szakad le.
Amennyiből megépül az a Demszky emlékmű-metró, szeritnem a teljes tömegközlekedést rendbe lehetett volna tenni.

Don Quixote de la Ferko 2013.04.23. 08:12:53

@braue:
Szövegértelmezésed elég csapnivaló. Megpróbálom más szavakkal.

Ha valaki szabotálja a működést azért, hogy kedvenc pártját helyzetbe hozza, és láthatóan csak addig van baja a buszoknak, amíg a fidesz hatalmat nem kap, akkor pofa súlyba, és lehet örülni vityának és tolvaj bandájának.

Ha 20 évig ráért a csere, akkor miért az utolsó pillanatban kell hirtelen nekiugrani, láthatóan választási kampánycélzattal, hogy a hozzád hasonló birkák időben az akolfülkébe járuljanak, és a megfelelő helyre tegyék az ország újabb négy hanyatló évének keresztjét.

Örülj, tapsolj, a valósággal ne foglalkozz, nem azért tart vityka.

Don Quixote de la Ferko 2013.04.23. 08:14:31

@esef:

Alatta nem is. Esélytelen, hogy az alatta lévők lopni tudjanak. Nem marad nekik.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.04.23. 08:15:22

@Blogger Géza:

Busz motorja elfogyaszt napi 15-25 liter olajat. A legócskább turbós olajnak is literje 500 Ft/kg. Ez az olajfogyasztás alsó hangon napi 8.000 Ft.
A motor felújítása kerülne 250.000 Ft-ba (gyűrűcsere pl.), de ha a nagygenerált veszed, ami akár 1.000.000 Ft is lehet, akkor is egy ilyen szutyok busz motorfelújítása 4 hónap után nyereségessé válna, mert megszűnik az olajfogyasztás.
Járulékos előnyök a motor teljesítménynövekedése, ami kevesebb tüzelőanyagfogyasztást eredményez, csökken a károsanyagkibocsájtás, és az erősebb motor adott esetben egy fokozattal feljebb üzemel, tehát még csendesebb is.

Na most jön az, hogy ha felújítod a busz motorját, akkor az értéknövelő beruházás, míg a motorolaj megvásárlása pedig csak simán fenntartás.

EZ az utóbbi 20 év termése. Pártsemlegesen.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.04.23. 08:17:28

@dukeekud:

Te mit tennél vitézi és haveri körével?

BKV Mozgólépcső kft. Kutakodj!

Sötét korom 2013.04.23. 08:24:35

@dukeekud: Ha ellopták AKKOR, hogyan lehet, hogy MOST hiányzik?

Az igazság ezzel szemben: Demszky 20 évig sikeresen működtette a fővárost (8 évig ellenszélben). Ez most (hátszélben) lehet, hogy 4 évig sem fog sikerülni.

@Blogger Géza:

"Bár az tény, hogy a hibás 4-es metró projekt marha sok pénzt elszívott - vajmi kevés eredménnyel.
"

A legtöbb pénz, amiatt veszett el, hogy leállították, majd újraindították. No vajon kik?

regress 2013.04.23. 08:33:18

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: írj már nekem pintér-keresztapa-sanyiról.ja,hogy azt 80 évre titkosították?biztos tele van szoci maffiózókkal a lista

regress 2013.04.23. 08:37:44

@Kalmár: az volt a jó ötlet, hogy dávidka kapott egy nyugis állást,ahol nyugodtan turkálhatja az orrát.ha csőre volna fel is csipegetné.egy "átlag" magyar majd egy évig dolgozik annyi pénzért,amennyiért ő havonta bányássza az orrát.mi változott 3 év alatt?

Balt 2013.04.23. 09:06:01

@Polifenolok antioxidáns hatása: Talán ne vonatkoztassunk el attól, hogy akkor más volt a város- és BKV-vezetés. A VEKE korabeli véleménye:

veke.hu/2007/06/rovidlato-es-elhibazott-metrofelujitas-12-milliard-forint-pazarlas

Balt 2013.04.23. 09:13:16

@Don Quixote de la Ferko: "Ha valaki szabotálja a működést azért, hogy kedvenc pártját helyzetbe hozza, és láthatóan csak addig van baja a buszoknak, amíg a fidesz hatalmat nem kap"

:))) Ki volt az? Hagyó, vagy Kocsis? Mindkettő nyilvánvalóan beépített fideszes tégla, de legalább kapargathatták/-ják maguk körül a maltert előzetesben a "Fidesz börtönében". :) (Kifejezés Tasnádi úrtól, a szintén híres majdnem-belügyminisztertől :)), lásd még: a friss Portik-Laborcz esetet.)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.23. 09:27:18

Mégis mit csinálsz napi 3,5 órán keresztül a bkvn???

Már ha nem titok, mert nagyon nagyon messzire kell menni, hogy több,m int másfél óra az út oda, és több, mint másfél vissza...

braue 2013.04.23. 09:47:18

@Don Quixote de la Ferko: Kárt volt erőlködnöd. Főleg ami a szövegértésemet illeti.

braue 2013.04.23. 09:49:14

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: És közben a rég elavult, ezerszer telehányt, felszaggatott ülésű utastér maradna. Jó ötlet.

Kakimaki0123456789 2013.04.23. 10:16:03

Sajnos a BKV nem egy piaci, profit-orientalt ceg, hanem egy politikai kepzodmeny, ami politikai erdekeket szolgal, nem a kozosseg erdekeit.
Lehetne maskepp is mert attol hogy "kozossegi" meg lehetne hatekony, HA mukodne az orszagban a valodi kozbeszerzes, HA mukodne a mutyimentes versenyeztetes, HA nem lennenek erinthetetlen, utolerhetetlen gazdasagi bunozok... ugye az elmult 20 ev politikai kultiraja politikai oldaltol fuggetlenul NEM errol szolt.
Az itt elhangzo ervek kozul is sok nem szakmai, hanem politikai, a fidesz szorgos munkasai megint a fideszpropagandat nyomjak, 4-es metro, stb... igy a valodi parbeszed kb. lehetetlen. Es ez csak 1 egyszeru kerdes - miert szarta le mindenki, de mindenki a BKVt, nem olyan hogy hova lettek a nyugdijmilliardok - de mar ebben sem lehet ertelmes vitat folytatni, es sajnos elorevetiti hogy semmiben sem lehet, tehat az orszag detto mukodeskeptelen, csak a mediat markukban tarto hatalom-haracsolok erdekei ervenyesulhetnek, csak az o velemenyuket lehet megismerni.
Es a demokracia halala.
Akkor lesz ebben az orszagban elorelepes ha a fidesz es az mszp vegleg eltunik a politikabol. Addig minden ennek a 2 MSZMP klonnak a hatalmi harcarol szol, aminek a vege recesszio, fustolgo szerelvenyek, szegenyseg es elvandorlas, a jovo felelese, melle propaganda es uszitas, alproblemak es politikai hazugsagok.

gmihaly 2013.04.23. 10:38:22

Drága Demszky hagyta, hogy a BKV legyen a pártkassza - no melyik párté is -, de csak az 1-es és 2-es metró részleges gatyába rázogatásáig tekintett előre. A nagy csődtömeget ráhagyta az utódokra. Most legalább nem a BKV a pártkassza. Dávidka egyszer régen valamelyik tévében mondta, hogy a 4-es metró pénzéből legalább tucatnyi új, vagy visszeépített villamosvonal valósítható meg. Az a stílus, ahogy Demszky-dzsentri leugatta...És metrópártiéknak mondom, hogy a BKK honlapjának információi szerint a 9-es busz elsejétől Óbuda Bogdáni úttól indul és 3 megálló erejéig - ó borzalom! - a metróval párhuzamosan, a Bajcsyn. Több mint 40 éve, ugyanezen "átfedés" indokával szedték fel a Rákóczi úton is a síneket, egyebek közt az "autóslobby" nyomására. Ez ősbűn volt, amíg nem állítják vissza az "eredeti állapotot" - a szarkavarás a kérdés elodázása céljából most is folyik -, addig autósék jobb, ha hangfogót tesznek a lepcses lepénylesőjükre.

braue 2013.04.23. 10:52:35

@Kakimaki0123456789: Nem ép, aki vitatja Demszky felelősségét politikai indíttatásból. Komolyan sem veszi senki, csak egy hozzá hasonló pártpropagandista.

És ez nem azt jelenti, hogy a fidesz hibátlan. Messze nem azt.

aspectratio 2013.04.23. 10:56:49

Tervezés, előkészítés 3Mlrd...abból 1 a fidesz pártkasszába a többi meg a haverokhoz... Hurrá

Sötét korom 2013.04.23. 11:35:40

@gmihaly: Demszky nincs. SZDSZ nincs. Akkor az a rengeteg pénz, amit MOST nem lopnak el, az hol van?

Ennyi sületlenséget...

braue 2013.04.23. 11:39:26

@Sötét korom: Gondolom bizonyítékod is van rá és fel is jelented a tolvajokat a rendőrségen. Vagy csak rágalmazol "elvtárs"? Hatástalan lett mára, a saját szar másra lapátolása, ha nem vetted volna észre.

kzoltana 2013.04.23. 11:40:50

Eközben elfeledkeztek a felsővezetékről! Villamostéboly Debrecenben - EU-s pénzből.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/4337_a_debreceni_remizrolo

qrisz 2013.04.23. 11:46:45

budapest fő tönkretevője, demszky még szabadlábon?

ertelmetlensegi 2013.04.23. 11:50:32

az M2 Metró és a Gödöllői HÉV összekötése

Luxus beruházás BKK-VEKE módra. Teljesen felesleges mert a Hév és a metró közötti rövid gyaloglás egészséges életmód szerves része.
Aztán a metróalagútban a szovjet vezeték megoldást Gödöllőig/Kerepesig ki kell építeni, mert fordítva nem lesz kompatibilis a metróhálózattal.

A BKK megszűntetéséből futná a buszcserékre.

gmihaly 2013.04.23. 11:58:34

@Sötét korom: Nomen est omen. Nem a BKV a lopóhely, az csak az eddigiektől szenved, nem is kicsit, nagyon.

gmihaly 2013.04.23. 12:01:36

@ertelmetlensegi: Csőlátókám, már ez a fajta átszállási kényszer is tök gáz, miért baj, ha Csömörről, Gödöllőről, Kerepesről, stb. a Déliig nem kell átszállni? Vagy a szomszéd tehenéről van szó?

gmihaly 2013.04.23. 12:03:13

@qrisz: És ha Antal Attila dutyi után házi őrizetben van, akkor Aba Botond, az előd BKV-vezér miért nincs?

Sötét korom 2013.04.23. 12:05:40

@braue: Mintha kissé nagyon funkcionális analfabéta volnál.

Ugyanis azt írtam, hogy

"amit MOST nem lopnak el"!

Kit kellene ezért feljelentenem?

Sötét korom 2013.04.23. 12:07:42

@gmihaly: Ha ennyire szenved, akkor miért nem mond le valaki(k)? Hátha van olyan, aki alatt nem szenvedne.

DezInf 2013.04.23. 12:31:00

@Sötét korom:

Már lassan három éve nem lopnak el semmit.
Akkor mégis miért tartunk itt?
Végre van egy tisztességes kormányunk, patyolattiszta hivatalnoki karunk,megvesztegethetlen közigazgatásunk,félelmet nem ismerő rendőrségünk/TEK-ünk,oszt mégsem látszik,hogy hol az a sok pénz amit épp most nem loptak el,de az elmúlt nyolc évben rendszeresen lenyúltak.
Hogy van ez?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.04.23. 12:51:38

@gmihaly:

"Most legalább nem a BKV a pártkassza. "

Misikém, attól, hogy valamiről nem tudsz, az még attól igenis lehet realitás.

Persze megértem, hogy neked munkaköri kötelességed a mundér becsületét védeni, de mesélj már a Mozgólépcső kft megszűnéséről, az ott kezelt szerződésállomány sorsáról, azokról a külsősökről, akik ugyanazt csinálják mint eddig, csak éppen kevesebb pénzért egy újonnan a láncba belépett köztes szereplő alvállalkozójaként, aki az eredeti összeg 130%-ért végzi a nagy semmit.

gmihaly 2013.04.23. 13:56:50

El nem évült disznóságokról bejelentés tehető az illetékes hatóságoknál, ha úgy látják jónak, nem utasítják el, hanem hivatalból eljárnak a továbbiakban.

gmihaly 2013.04.23. 13:59:22

@Sötét korom: Illetékes hatóság tudomására kell hozni az el nem évült disznóságot, lehet, hogy hivatalból eljár, nyomoz, stb. és nem neked kerül a saját pénzedbe.

sanyix 2013.04.23. 14:15:30

@regress: valószínűleg, mert ők titkosították :D
Nehogy azt hidd hogy ezek egymás ellenségei. Közbeszerzésekkel az ellenzéki párt is "jól jár".
Néha odadobnak egy csonot a népnek a színház kedvéért, mint ez a portik ügy, de a legnagyobb mutyikat rejtik.

sanyix 2013.04.23. 14:17:23

@gmihaly: "aba botond nem kap kotont"

DezInf 2013.04.23. 14:42:43

@gmihaly:

"..ha úgy látják jónak...."
Azért látható,hogy te sem gondolod komolyan :))))

William Kidd 2013.04.23. 14:54:56

A budapesti kozlekedes gyakorlatilag mar majdnem osszeomlott, miert is?

- Demszky es a slepp fejos tehene volt (Hagyo, Szalaine stb. stb.) szazmilliokat loptak ki premiumok, vegkielegitesek, sikerdijak reven.

- Demszky legnagyobb bunozese a 4-es metro lett. Ebben az esetben gyakorlatilag 100 milliard forintos tetelrol beszelhetunk, aminek becslesem szerint az 50%-a is zsebre mehetett, ez az elmult 23 ev egyik legnagyobb bulija (az autopalyaepitesek es az olajszokites mellett). A 4-es metrora koltott penzbol (ami meg kesz sincs es ki tudja mikor lesz egyaltalan) teljesen rendbe lehetett volna rakni a felszini kozlekedest, villamoshalozat, buszok, trolik, villamosok modernizacioja, a meglevo metrovonalak teljes rendbetetele.

Ehelyett mi van? 4-es metro sehol es egy epp osszeomolni keszulo fovarosi tomegkozlekedes. Szamoljunk utana a demszkyek, a slepp, a BKV-s vezerek korrupciojan es bunozese okozta milliardos karokon felul, ha lebenul a tomegkozlekedes, hogy fognak az emberek munkaba jarni? Pl. ha bedoglik a 3-as metro? Kozvetve ez mekkora brutalis gazdasagi kart fog okozni a magyar gazdasagnak, mivel Budapest adja a hazai GDP 40%-at. Mekkora kart fog okozni az egyszeru embereknek, akik tomegkozlekedessel jarnak dolgozni? Hogy fognak bejarni? Autoval? Akkor le fog benulni a kozuti kozlekedes is, ami mostanaban is lebenul, mert a budapesti uthalozat nem bir el ennyi jarmuvet. Ok loptak, ok bunoztek? Es ez csak a jeghegy csucsa, mert a 23 ev salakanyaga, ez a posztbolsevik, zsido csurhe pont ugyanezt csinalta az orszaggal is, ami Budapesten tortent. Teljesen szetbaszva, szetlopva minden, eladva, a lopott vagyon kimenekitve adoparadicsomokba. Nem kell itt csodalkozni, hogy mar 500 ezer ember lelepett ebbol az orszagbol, hamarosan menni fog a tobbi is. En peldaul mi a halal faszat csinaljak majd ha nem megy a metro, hogy magyarazom meg a munkahelyemen? Menjek autoval, ahol hely sincs es ahol 1 ora 400 Ft? Ez az orszag egy vicc, remelem tomve lesznek a lampavasak, mert normalis ember ez mar nem turi tovabb, mint ami itt zajlott es zajlik.

Don Quixote de la Ferko 2013.04.23. 15:06:27

@Balt:

Szövegértés hiánya. Pont úgy, mint a másik fideszbirkánál.
Fogjatok kezet, ketten kiadtok egy szép birkapárt.

Don Quixote de la Ferko 2013.04.23. 15:10:29

@braue:

Csak hogy értsd, miért voltál (vagy) hülye.

"Húsz évig a fidesz volt hatalmon Budapesten?"

Nem. Abból a 20 évből eddig hetet volt hatalmon.
Oszt mit tudsz felmutatni? Mennyit tettek eközben a BKV felemelkedéséért? Mit tudnak felmutatni, a teljes romboláson kívül?
Ha már buta vagy, legalább ne marhaságokkal próbálj érvelni, mint látható, elég egyszerűen megfogható a buta propagandadumád.

vasgyuszi 2013.04.23. 16:12:56

Szánalmas banda, az EU-s pénzekre apelláltok? Túró a valagatokba!

gmihaly 2013.04.23. 17:29:44

@DezInf: Vizsgáztam büntetőeljárásból.

lbm · http://nertars.blog.hu 2013.04.23. 17:58:40

@doggfather: Egyszer már válaszoltam de a blogmotor elvitte... Szóval azt írod: "Mégis mit csinálsz napi 3,5 órán keresztül a bkvn??? Már ha nem titok, mert nagyon nagyon messzire kell menni, hogy több,m int másfél óra az út oda, és több, mint másfél vissza..."
Én egy munkavállaló vagyok a NERvalóság közepén: kisgyermekes anya és még "bejátszik" egy mozgásszervi betegség is nálam. Amikor munkanélküli lettem segély helyett átképzést kértem a munkaügyi központban, mivel a betegségem miatt már nem tudom ellátni a végzettségem adta munkakört. Jól kiröhögtek... Úgyhogy most minden reggel felkelek 04.15.-kor és elmegyek az egyetlen helyre ami adatott nekem,és ahol megfelel a végzettségem, fizikailag is eltudom látni a feladatomat, plusz családbarát is. Na most ez valóban messze esik a lakhelyemtől és egy óra 40-45 percet utazom oda meg délután vissza is,(fizu 80egynéhányezer/hó) ám minden egyes napon hálát adok érte, hogy van munkám. Schmidt Mária szerint én ugyan csak egy "elkényelmesedett, nagyigényű, ellustult és főleg felelősséget vállalni nem akaró dolgozó" vagyok (ezt írta meg egy tanulmányban tavaly), úgyhogy innen is csókoltatom...
Szóval igen, tényleg ennyit utazom naponta. Kételkedést éreztem a szavaidból, de hidd el, ha valamiről véleményt nyilvánítok, az azért van, mert én valóban a NERvalóság legközepén élek.

DezInf 2013.04.23. 19:06:42

@gmihaly:

Én meg hóhérnak tanultam,csak közben eltörölték a büntetések bizonyos formáit :)))
Van ez így.......

DezInf 2013.04.24. 07:56:00

@gmihaly:

Volt idő,amikor ezt dicséretnek lehetett venni:))
Változnak az idők....

Balt 2013.04.24. 09:14:05

@Don Quixote de la Ferko: >>"Húsz évig a fidesz volt hatalmon Budapesten?"

Nem. Abból a 20 évből eddig hetet volt hatalmon.<<

:))) Te beszélsz szövegértésről, b+?! Bájos... :))

Don Quixote de la Ferko 2013.04.24. 14:51:16

@Balt:

Látom a matek sem megy, okoska.

1998-2002 között 4 év
2010- 3 év

4 + 3 = 7
Tudom, hogy a fidesz elutasítja a konzervatív matematikát, és a birkáinak a saját szabályai szerint kell számolni, de hidd el, a világ kulturáltabb fele veled és a fidesszel együtt szarja le az ortodox viktormatematikát.
Örülök, hogy segíthettem általános iskolai ismereteid elmaradásaiban.

Okoskodj még, rég nevettem ilyen jót idióta fideszcsinovnyikon.

Don Quixote de la Ferko 2013.04.24. 14:55:20

@Balt:

Tudom, számodra nehéz felfogni, hiszen előírásból utálod Budapestet, de bármennyire is sajnálod, Budapest is a nemzet része, sőt, akármennyire is szeretné a gumicsizmás talpas paraszt Debrecenbe helyezni a közigazgatást a másik gumicsizmás talpas tahóhoz, egyenlőre Budapest az országhoz tartozik, és főváros.
Ez van komám, örülök, hogy ez ügyben is segítettem, szólj még, mi az amit nem értesz, szívesen tanítalak.

Balt 2013.04.24. 16:23:30

@Don Quixote de la Ferko: :) Demszkygrád.

Egyébként az elmúlt kb. 100 évben családilag bp.-iek vagyunk. Míg te hiába születtél az ötker lépcsőjén, akkor is tahóparaszt maradsz. :))

Don Quixote de la Ferko 2013.04.25. 08:11:58

@Balt:

És ez így van jól.
A lényeg az, hogy egy békemenetes tudatlan komcsi orbánista vagy.

De ez ne zavarjon, fizess, hogy a kegyeltjeid milliós órákat vehessenek maguknak, és vonulj értük.

Balt 2013.04.25. 10:34:42

@Don Quixote de la Ferko: Bizony, 2010 őszéig Demszkygrádnak csúfolták Bp.-et. Amire amúgy én még 40+20 év pusztítás után is büszke vagyok, még akkor is, ha netán 2014-ben Bp.-en visszajön a hozzád hasonló proliknak köszönhetően az a Demszkys-Hagyós (BKV-s) világ. (Bár még Pesten is necces...)

Don Quixote de la Ferko 2013.04.25. 12:16:12

@Balt:

Látod, megint a butaság és a zsigeri gyűlölet beszél belőled.

Koma, ha valaki rühelli a fideszt, és a fajtáját, az nem jelenti azt automatikusan, hogy Demszkyt és a maszopot akarja vissza.
Ez csak a te egyszerű agyadba táplált érzés, amit főnököd diktál.

Megsúgom, én az összes mocskos politikust utálom pártfüggetlenül, mert nem becsülöm többre egy fideszesnél a jobbikos ribit, aki automatikusan a mentelmi jogát kezdte hangoztatni, amikor törvényt sértett, és ha ez megnyugtat, a hozzád hasonló nyaloncaikat is.
Egyformák vagytok, csak az a baj, hogy a hozzád hasonló gyökerek adják a fidesz szavazóbázisát.
süti beállítások módosítása