2014.01.05.
19:26

Írta: lbm

Visszaadom a "rezsinyereségem"!

rezsics_kkent_s_1388946289.jpg_275x183

A rezsicsökkentős kormányzati propaganda nagyon ütős. Ne vessetek meg NERtársak, de még rám is hatott némiképp: midőn így nem sokkal szilveszter után számba venném a 2013-as év történéseit, az első ami beugrik az a rezsicsökkentés. Az e körüli kommunikáció valami abszurd világot teremt körülöttünk. Mintha én azt mondanám, nem jól mennek az országban a dolgok, és akkor valaki beleordítaná a képembe, hogy de "REZSICSÖKKENTÉS!"
Én szólok, hogy: "Figyu! Bármennyire sulykoljátok, nem tudok még egy gyereket vállalni, mert nincs pénz, biztos jövő ami mellé bátran tervezhetek. " Erre azt olvasom, hogy a rezsicsökkentés hasznos a gyermekvállalási kedv szempontjából...
Én némileg el vagyok keseredve, hogy egyre nehezebb kisakkoznom egy szép karácsony estét, és akkor lenyilatkozzák a hatalmas karácsonyi kereskedelmi forgalmat, mint a rezsicsökkentés háztartásokban maradt összegeinek vitathatatlan bizonyítékát... Rezsicsökkentős országos turnék, rezsicsökkentés a társasházak hirdetményeiben, plakátokon, egész oldalas újsághirdetésként, szóval orrba-szájba, keresztül-kasul meg körbe-karikába...
 Ám ha egy kicsit nem figyelek oda máris arra a gondolok, hogy a tököm a rezsicsökkentésbe: visszaadom az államnak. Kell a fenének, inkább bótolnék' vele. Valahogy nálam nem igazán érte el a NER-i hatást. Bennem van a hiba, ez egyértelmű, mivel az egy évben, két-három csomagnyi pelenka árának megfelelő összegű "rezsinyereségem" nem emelte a libidómat, így a gyermekvállalási kedv a mi családunkban nem nőtt. A hatalmas kereskedelmi forgalomnövekedést azt azért még magam sem cáfolnám, mivel az élelmiszerárak jócskán megnövekedtek, imigyen a bevétel is csúcsra törhetett, de mi köze ehhez a rezsicsökkentésnek?... Speciel én csak azt tapasztalom, hogy ahogy telik, múlik az idő úgy azzal egyenes arányban apad a kosaramba tett vásárolni való, mivel ugyanannyi pénzből amennyiből egy, vagy akár csak két éve is vásároltam, ma kevesebb tételre futja. Ezt a "trendet" pedig sajnos nem változtatta meg számomra a rezsicsökkentés. 

Szóval arra a megoldásra jutottam, hogy visszaadom az éves 2632 forintos gázár megtakarításomat, meg még a villanyét is (pedig az azért ennél valamivel több) és cserébe visszakérek valami olyat amit elvettek tőlem, holott hasznosabb volt nekem mint a rezsicsökkentés. Rugalmas vagyok, úgyhogy lehet válogatni...

Olyasmikre gondoltam, mint a biztos nyugdíj, ami számomra már csak lehetőség de nem bizonyosság... Ám az igazságosabb többkulcsos adózást is elfogadom a rezsiadományért cserébe, de a rengeteg új adó amit kitalált és rendesen be is szedett a NER, na azt is el lehetne törölni, és én máris lemondok a rezsicsökkentős "jussomról"...

Természetesen a stadionépítők kormánya nem hülye és tudja, hogy mi a jó neki, ennél fogva azt is érzi, hogy az "üzleti" ajánlatom nagyon nem lenne kifizetődő számára. Meg is értem... Ellenben mélységesen sajnálom, hogy ennyire birkának néz. Csak a félreértések elkerülése végett jelezném turulba született vezérünknek, hogy kár a sok pénzért amit arra költ, hogy rezsicsökkentős agymosást rendezzen úton-útfélen. Hidegen hagy. Ha minden híradásban, újságcikkben és utcasarkon belenyomják a képembe, hogy "REZSICSÖKKENTÉS", akkor sem fogom elhinni, hogy jobban teljesítő országban és jobban élek, hiszen nem így van.

 

 

258 komment

Címkék: NERlemény NERrezsi

A bejegyzés trackback címe:

https://nertars.blog.hu/api/trackback/id/tr485736475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.05. 22:26:07

Oké, nem tetszik a demagóg propaganda, ez rendben van.

De miért gond, hogy a hatóság él jogával és egy hatósági árat nem emel, hanem csökkent?

VT Man 2014.01.06. 08:30:30

"Bennem van a hiba, ez egyértelmű, mivel az egy évben, két-három csomagnyi pelenka árának megfelelő összegű "rezsinyereségem" nem emelte a libidómat,"

Hahaha...
Nekem ezek vannak a számlán:
villany: 2013. január 1-je óta: 8.1084 Ft
gáz: 2013. január 1-je óta: 23 055 Ft

Ez 32 ezer Forint. És nem luxuslakás!

Egy csomag pelenka kb. 2700 Forint.

jogalany 2014.01.06. 08:30:45

Van rá mód, hogy a rezsicsökkenésből származó plusztól megszabadulj, fizesd be az adósság csökkentő alapba. Azt úgyis lenyúlja valaki, ha most nem - a szocik alatt biztosan.
Add csak vissza, a magad ellensége lehetsz, de nép ellensége ne legyél, mert a népnek ez a rezsicsökkenés jó dolog.

sw_engineer 2014.01.06. 08:32:51

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Nem gond, ha él a jogával. Sőt elvárjuk tőle, mert ez a dolga (csak halkan kérdezem: 2013 előtt miért nem tette a dolgát?). Viszont ha csak a dolgát végzi, akkor miért ez a gusztustalan propaganda? Ez olyan, mintha a munkahelyemen délig csak azt harsognám, milyen fasza gyerek vagyok, hogy ma reggel is bejöttem dolgozni.

Sir Galahad 2014.01.06. 08:33:37

Az árcsökkentést hatósági eszközökkel ugyan az állam érte el, de a szolgáltató cég hajtotta végre. A pénzt visszaadni tehát szerintem nekik lehet, s ha van cserébe kérésed, hozzájuk fordulj.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.06. 08:36:45

@sw_engineer:

Szánalmas propaganda ezt csodaként beállítani. Persze az ellenzék meg hülye, amikor ez ellen tiltakozik, ez tény.

Netuddki. 2014.01.06. 08:37:57

Rezsicsökkentés? Fidesz kampány közpénzen. Egyenlő sikkasztás és hűtlen kezeléssel.

Gyengébbek kedvéért. Addig rendben van, hogy az orbán rezsim jóvoltából csökken a rezsim. Amit az MTI megír, a többi média meg átveszi.
De súlyos milliárdokért ezt még reklámozni??? Minek? Nyilvánvaló a fideszes választási kampány.

@jogalany: Nem más farkával kéne a csalánt verni okostojás! Fizesd be te ha akarod!

hdnctrl 2014.01.06. 08:42:12

Mekkora csomag pelenka 2700 ft? És milyen márkából?

Egyébként cserélhetünk, megkapod azt a pénzt, amit kaptam a rezsicsökkentéssel (nálam ez kb 10+10 ezer ft, mivel házközponti kazán van, ami bőven nem ennyire pazarló), én meg kérem azt, amit tőled lenyúltak egyéb címen.

Propaganda à la Rákosi era.

Félkifli 2014.01.06. 08:42:29

Azért gond, hogy csökkenti, mert így a bevételek már a fenntarthatósági ráta alatt vannak. Ha ezentúl le fog rohadni egy transzformátor, akkor egy ideig még lecserélik, utána már csak egy opció marad: "Józsi bá' bedrótozza", mert nem lesz pénz újra. Ez addig nem is gond, amíg nem pont a Te szektorod trafója ég ki :), majd a szomszédos szektor, majd annak a szomszédja is..

..és ekkor lehet jönni azzal, hogy "de a gonosz kizsákmányoló áram/gáz/stb. szolgáltató éveken keresztül kivitte a pénzt az országból, most újítsa fel az eszközöket, végezze a karbantartást abból a sztárgázsiból, amit eddig felmarkolt!" - amivel tkp. egyet is értenék, a gond az, hogy a "gonosz szolgáltató", mint fentebb is írtam, ezt a pénzt kivitte az országból, majd a tulajdonosok szépen elköltötték az asszonyra, mert kellett neki új (300 db nercbunda), stb., tehát nincs mit visszahozni (az a pénz már nem a miénk, nem rendelkezünk, nem rendelkezhetünk felette). Valakik, valamikor rosszul kötöttek szerződéseket, ostobán (egyéni érdekből) privatizáltak. Ezt nem lehet helyretenni azzal, hogy visszaszívok mindent, tévedtem, beszéljük újra a szerződéseket. Ilyen nincs, ezt vagy lenyeljük (igen, megint nekünk kellene lenyelni, hogy ezen valaki megszedte magát egy kis csúszópénz formájában), és akkor coki rezsicsökkentés, vagy kezdhetsz olvasgatni Argentínáról..

ekat 2014.01.06. 08:45:13

@jogalany: Egyes embereknek lehet, hogy jó, hogy elvettek tőle egy csomó mindent, és aztán egy részét visszaadták, de a népnek mint olyannak biztos nem.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2014.01.06. 08:47:23

@jogalany: Csak úgy érdeklődésképpen. A máshol emelkedett költségeidet levontad a rezsicsökkentésből szerzett előnyödből, ugye? Szóval ez a nettó nyereséged, vagy az, amit kimutattak neked a közműszámláidon? Mert ha a saját költségeimet veszem alapul, amit a vámon nyerek, azt bőven elveszítem a réven. Persze ha csak a jobban tetsző számot nézed, akkor valóban jó a népnek..

mérgező 2014.01.06. 08:51:50

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:

Mert egy piacgazdaságban alapvetően a piacnak kell meghatározni az árakat. És dőreség azt hinni hogy nem kell kifizetni a "nyereséget". Az oroszok attól nem adják olcsóbban a gázt, mert itt dübörög a rezsicsökkentés és a forint gyengülés költségét is valakiknek ki kell csengetni. Ezt pl. nem kell bemutatni egy devizahitelesnek.

Mert ami olcsó azzal könnyebben bánunk, hajlamosít a pazarlásra nem a hatékonyság, hanem épp ellenkező irányba téríti a fogyasztói szokásokat.

Mert a szolgáltatók a nagyfogyasztók, vállalkozásokkal igyekeznek megfizettetni a kieső bevételüket, ezzel azok versenyképessége nem éppen javul.

Az adminisztratív, az érintetekkel nem egyeztetett állami beavatkozások okozta bizalmatlanság a beruházási kedvet jelentősen visszafogja. Ami egyébként megrendeléseket, bevételeket jelentene a vállalkozásoknál. Hosszabb távra ilyen kormányzati hozzáállás mellett nem éppen bölcs dolog beruházásokba fogni. Nem is teszik.

Nem mellesleg arra kell törekedni, hogy minden kerüljön az árába. Az energia is, meg pl. a munkaerő ára is. A mesterségesen alacsonyan tartott árat alacsonyan tartják a munkabéreket is.

Nem kell rezsicsökkentés, ha helyette a telefonálás díja plusz szolgáltatás nélkül emelkedik. Igaz ez a pénzügyi szolgáltatásokra is. Miért kell több mint kétszeresét fizetnem az autópályadíjért, amikor gyakorlatilag nem változott az autópályák hossza? Miért kell 30 százalékkal több kötelezőt fizetnem? Miért kell 14-15 forinttal többet fizetnem a gázolajért hetente évek óta? Csak ami az autózást illeti ugye.
Miért kell mindenért több áfát fizetnem? A fél, egy-két százalékos adóemelések sunyísága miatt persze hogy a végén ott vagyunk ahol a part szakad és a szaldó nulla vagy hosszabb távon inkább minusz. Persze a kedvezményezett felső 20-25 százalék ahová a jövedelmeket átcsoportosították nyilvánvaló és látványos a gyarapodás. Mint ahogy a elszegénység, a nyomor mind inkább bővített újratermelése terén is.

mérgező 2014.01.06. 08:56:28

@VT Man: És ti egy csomag pelenkával kihúzzátok egy évig?!

barli 2014.01.06. 09:10:28

@mérgező: és hol látsz te itt a gyakorlatban piacgazdaságot? Amikor az oroszok csak úgy egyharmaddal csökkentik az ukránoknak eladott gáz árát? Biztos a kereslet miatt. Az energiaáraknak közük sincs a piacgazdasághoz.

red_quill99 2014.01.06. 09:12:57

@Sparhelt: Sajnos ez a rezsipropaganda ötlet zseniális. Arra épít, hogy a számlák alján (mellesleg törvénnyel kikényszerítve) összesítve található megtakarítás egy egyszerű, pozitív szám, minenkinek, még a hülyének is érthető... de sajnos a hülyének csak ennyi érthető, a többi, amiről te beszélsz, az már nem. Az egy elvont dolog, amit összesíteni bajos. Én biztosan nem tudnám összesíteni, szerintem más sem nagyon, de legalább is csak vitatható módon. Egy konkrét számot hasonlitanánk össze valami megfoghatatlannal, ilyen egyszerű a működési elve. És sajnos egyre több ember van az országban, akinek egy-két ezer forint is sokat számít, és sajnos egyre több ember, akinek a gondolkodás bajosan megy (és a két csoport egyáltalán nem fedi át egymást, mielőtt félreértenétek...).

makkospacal 2014.01.06. 09:14:42

Szánalmas a rezsicsökkentés, de talán még szánalmasabb, hogy az ellenzék azt képes mondani, hogy megszüntetik majd.
Úristen. Ezt így az emberek arcába. Ezeknek az embereknek, akik számomra döbbenetes módon maradéktalanul benyalnak minden pártállami propagandát.
Ezeknek képes azt mondani az ellenzék, hogy mi majd inkább elvesszük tőled a rezsicsökkentést.

Komolyan mondom, mérhetetlenül elkeseredett vagyok a választásokat illetően, meg úgy kompletten attól, hogy politikusok közül kell kiválasztani azt a féreg társaságot, amelyik talán a legkevésbé szarnak tűnik a pillanatnyi hazugságai alapján. És egy buta, bégető többség fog választani.

Mi az isten fasza folyik ebben a kotvány országban?

2014.01.06. 09:16:01

@barli:
Pedig ott van a lehetőség, h Norvégiától vegye kb 2-3x áron. Másik részről ne hidd, h az ukránok nem fizetik ki máshogy ezt a különbözetet.
Célszerű kicsit elgondolkodni először, mielőtt kommentet ír az ember.

mérgező 2014.01.06. 09:17:00

Én általában beszéltem a piacgazdaságról, ez az egyik.
A másik, hogy mitől gondolod fenntarthatónak azt, hogy a beszerzési és az eladási ár, vagy ha jobban tetszik a kiadás és bevétel köszönő viszonyba sincs egymással?:)
Már hogy a fenébe ne kellene érvényesülnie a piacgazdaság szabályainak az energia-árképzésben?:)

Baszkikám 2014.01.06. 09:17:16

@mérgező: Észérvekkel próbálsz hatni, az elhomályosítottakra?
Kezdő kommentelő lehetsz, vagy idealista.
Az elhomályosított minden mást homályosan érzékel, csak az a kristálytiszta előtte, amit éppen aktuálisan fényesnek akar láttatni vele pártunkéskormányunk propagandagépezete.
Érvekkel itt te nem tudsz hatni, vagy akár csak egy kicsi szikráját elhinteni a gondolkodásnak.

Végére csak annyi: Vigyázó szemetek Argentínára vessétek.

Pamuk 2014.01.06. 09:17:51

Az a baj testvérem, hogy igazad van a posztoddal. Az egész rezsicsökkentés egy népbutítás egy fanatikus és ostoba réteg számára, akik úgy hisznek egy eszmében, mint a teremtőben. Cserébe még azt is hajlandók elfelejteni, hogy rosszabbul élnek, vagy lementek állatba.
A politika nem a racionális gondolkodásról szól.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2014.01.06. 09:18:53

Semmi szükség nem lenne itt rezsicsökkentést játszani, amennyiben a Fideszes elvtársak egy kicsit kevesebb szajréval is megelégednének. Rablóbanda volt az MSZP is, de a Fidesz mindenkin sokszorosan túltesz! A rendszerváltáskor még épphogy végzett jogászok voltak, azóta a parlamenti bohóckodásuk eredményeként mind miliárdosokká váltak. Nos, a bajok itt kezdődnek. A megvezetett tömegnek pedig nincs annyi esze, hogy mindezt időben észre vegye.
No, de ami késik, nem múlik. Lesznek még ebben az országban a villanypóznák "dekorálva".

2014.01.06. 09:19:53

@VT Man: Talán nem a medencét kéne fűteni, kedves elvtárs. Nekem az éves fűtésem nem éri el a 20000 Ft-ot. Csak a tranzakciós adóm többszöröse az úgynevezett rezsicsökkentésnek.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.06. 09:20:00

@mérgező:

Ahhoz, hogy piac legyen, piaci viszonyok kelleneke. A magyar energiapiacon ilyen viszonyok nincsenek, ezért szükségszerű rossz a hatósági ár.

csababácsi 2014.01.06. 09:22:21

Javasolnám, hogy a következő számlákon kötelezően tüntessék fel a szolgáltatók,hogy a decemberi és januári kedvező időjárás okozta rezsicsökkenés mennyi, hiszen ezt is pártunk és kormányunk intézte.
Lám milyen hatékonyan dolgoznak,még a hideget is elhajtották a mocskos kapitalistáknak Amerikába.
Vagy már a hideg is menekül ebből az országból?

2014.01.06. 09:24:14

Igazából az a baj, hogy a sok birka (cocializmusból, mszpből, fideszből, nemzetmentő turultojásból) még mindig elhiszi, hogy van ingyenebéd.
Persze csak akkor, ha ő megmondja a tutit.

Pedig nincs.

Fizetni fogunk mindenért. Kivétel nélkül.

vbn 2014.01.06. 09:25:13

Imádom a 'rezsicsökkentést'! :-)

Csak amikor meglátom a plakátokat valahogy mindig eszembe jut, hogy a bankszámla költségeim a háromszorosára nőttek (K&H: 1000 Ft ->3600 Ft), a mobilszámláink megduplázódtak: (Telenor: 2100 Ft ->4100 Ft)

Szóval így már inkább mínuszos a buli... :-(

sas70 2014.01.06. 09:27:09

Ez is egy politikai cumi, amit páran jól szívnak és lelkesek a morzsák miatt, amiket nekik szórnak!

Salika65 2014.01.06. 09:27:16

Kell a propaganda, mert a másik oldal folyamatosan zúzza azt is, amit nem kéne. A nagy sajtóelnyomásban a bal oldal fölénye még mindig jelentős, és egy kormány sem működhet média nélkül. Most, hogy van jobboldali média, harsog a "diktatúra, SS, elnyomás".

A bloggernek: ha évi 26.000 Ft. a gázszámlád, akkor max. főzöl vele, ez csúsztatás. Írd le azt is, hogy a távfűtésen meg a villanyon mennyit nyertél. De az már smafu igaz? Azzal nem lehet népszerűsködni.

csababácsi 2014.01.06. 09:27:31

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Bocsi, hogy megkérdezem, de neked mi a becses foglalkozásod, hogy minden blogon te vagy az első hozzászóló?
Nagyon ráérhetsz.Vagy éppen ezért fizetnek közpénzből?

thunderstorm88 2014.01.06. 09:28:11

@vbn: válts bankot. 1300at fizetek 5 éve. bankolni egyébként sem kötelező. fűteni meg de. kivéve ha meg kívánsz fagyni.

és válts mobilszolgáltatót. ráadásul mobiltelefonálni sem kötelező.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.06. 09:30:30

@csababácsi:

Bérkommentelő vagyok és személyesen Orbán fizet.

:-)))

csababácsi 2014.01.06. 09:30:44

@mérgező: Te figyelj,nekem speciel egy csomag még sok is, mert nem használjuk.

Baszkikám 2014.01.06. 09:31:33

Egyébként a legnagyobb bajom ezzel a rezsicsökkentősdivel az, hogy egyszer, mikor vége lesz, mert egyszer vége lesz az fix, akkor majd egyszerre kell kifizetni azt a pénzt, amiről most elhitetik a zemberekkel, hogy a zsebükben marad.
Akkor aztán lesz öjömbódottá.
Nem is értem az ilyen szűklátókörű, rövidtávú előnyöket hajhászó politizálást, mert ezzel saját maguk alatt vágják a fát, ha tényleg hosszú távon akarnak uralkodni. Mikor az árakat vissza kell emelni, sőt sokkal jobban megemelni, mint ha nem is lett volna rezsicsökkentés, akkor mit fognak mondani a zembereknek?
Öntökönrúgás tipikus esete.
Vagy addigra már senki nem pofázhat, mindenkinek kuss lesz és kész, nem kell foglalkozni, holmi társadalmi elégedetlenkedéssel.
Lehet, hogy mégiscsak zseni eza viktorbán?

Kivlov 2014.01.06. 09:33:44

add vissza. mondjak számlaszámot?

polly graph 2014.01.06. 09:39:07

Szerény véleményem szerint a kormány akkor csökkentette volna a gáz illetve áram árát, ha azok ÁFA tartalmát csökkentette volna. 27 százalékos forgalmi adónk egyébként is (csaknem) hungarikum.

Pelenkát még nem használok, de engem sem igazán húzott ki a szarból a nagy megtakarítás.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.01.06. 09:40:22

Az áramszolgáltatók kénytelenek lesznek a rendszer karbantartásán spórolni, így aztán az első jelentősebb áramkimaradáskor a hűtőben megrohadva veszendőbe menő kaják égig emelkedő ára el is viszi a rezsicsökkentési többletet.
Sebaj, majd imádkozunk a mindennapi stadionunkért!
Magyarország jobban tejel.
:)

mérgező 2014.01.06. 09:40:42

@csababácsi: Gondoltam, mert elég röhejes egy csomag pelenka árát viszonyítani az egy évre vonatkozó rezsicsökkentéssel!:)

csababácsi 2014.01.06. 09:40:56

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Sajnálom, biztos elfogyott már a rezsicsökkentésre.

jog-ász 2014.01.06. 09:41:04

aki olyan jót röhögött az elején, hhahha:

nekem is kevesebb jön ki ugyanazon jövedelemből, hiába kisebb a számla, ha minden másért többet fizetsz...amugy tőlem 4millát nyúltak le, az összegyűjtött magánnyugdij pénzem, én azt kérem vissza!

csababácsi 2014.01.06. 09:42:06

@Frady Endre: Éljen , haladunk Venezuela és Argentína után!!!

mérgező 2014.01.06. 09:43:39

@thunderstorm88: Igazad van. Minek bankszámla meg mobiltelefon? Tök felesleges.
De nem állj meg itt kérlek mond le az internet előfizetésed is!
Légy egy kicsit következetes!:)

ohhai 2014.01.06. 09:44:58

nagyon nagy félrértés a blogíró részéről, hogy a többkulcsos szja az igazságos....

csak szeretnéd, hogy igazságos legyen, és hogy többkulcsos személyijövedelemadó legyen...

csababácsi 2014.01.06. 09:47:01

@jog-ász: Hát aki volt olyan bolond és bevette a blöfföt az utólag már.......Pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el.

thunderstorm88 2014.01.06. 09:49:30

@mérgező: én? nem én panaszkodok, hogy sok. én találtam mindenre olcsó megoldást. aki nem tudja fenntartani, olcsóbbat meg béna találni, mondja le, nem nyígni kell. nem jött át a gáz - mobiltelefon különbség? egyik létszükséglet, másik extra.

ati27 2014.01.06. 09:49:42

@vbn:
És akkor az áfaemelésről nem is beszélünk, meg a tengernyi aprósàgról... Valaki emlitette fentebb a pelenkàt. Asszzem 4 vagy 5 éve hazalàtogattunk karàcsonyra. A gyerek fél éves volt. Màsnap iràny a bolt pelenkàért. Volt öröm, amikpr megtalàltuk pontosan azt a típust, amit hasznàltunk. (most nemennék bele a részletekbe, az egyikből kifolyt a pisi, màsik kocsipte a popót) Szal ugyanaz a pelus, darabszàmra, màrkàra, típusra svédorszàgban 2200Ft volt, magyarorszàgon a dm-ben 4200... No akkor miért is meem születik annyi gyerek??

mérgező 2014.01.06. 09:51:24

@ohhai: Amennyiben igazság valaki számára az hogy közel azonos arányban fizessen mindenki közterhet a jövedelme után akkor valóban igazságtalan.
De hát ahány ember annyi igazság.

sw_engineer 2014.01.06. 09:51:29

@Félkifli: "a gonosz szolgáltató kivitte a profitot az országból". A szemétláda, hogy tehetett ilyet? Az még rendben van, hogy idehozta a pénzét, de hogy szeretné is visszakapni, sőt még nyereséget is realizálni, az felháborító! Nem elég neki az, hogy idejöhet szolgálni a magyar népet (ami tudvalevő, hogy a legtehetségesebb a világon)?

fda 2014.01.06. 09:52:44

"visszaadom az éves 2632 forintos gázár megtakarításomat"

Persze, 10-20% árcsökkenés az semmi.

Kíváncsi lennék, miről cikkeznél, ha ugyanez a kormány mondjuk 1% kötelező rezsiemelést foglalt volna törvénybe. Azt biztos nem éreznéd jelentéktelennek.

Egyébként nem valami sok lehet a rezsid, ha téged csak évi párezerrel érintett. Nagyon olcsón élsz.

legeslegujabbkor 2014.01.06. 09:52:56

@Frady Endre: A szolgáltatók költségtakarékossági okokból visszafogják a fejlesztéseket és karbantartásokat, elmaradásuk csak az egyik probléma.

Van egy másik is, ami a vállalkozásoknál keletkezik:

"Az egész magyar gazdaság megfizeti a januártól hatályos rezsicsökkentés árát. A szabályozás ugyanis úgy hozta ki a decemberinél olcsóbb lakossági áramot, gázt, és távhőt, hogy a háztartásokra mostantól rá nem terhelt költségeket a vállalkozásokkal fizetteti meg. Emiatt a kkv-knek az áram januártól 19 százalékkal drágul, végszámlájuk pedig 11 százalékkal nő, a nagyvállalatok pedig – például az Audi és a Mercedes – magáért az áramért körülbelül 30 százalékkal fog többet fizetni, teljes áramszámlájuk pedig 15-16 százalékkal emelkedik."

Szóval ki is fizeti meg a rezsicsökkentést?

meridaboy 2014.01.06. 09:53:29

A lényeg az kedves állampolgárok, hogy akinek van pénze sokat költeni az a százalékos kedvezmény miatt többet is nyer a rezsicsökkentésen. Ezzel még vitatkozni sem érdemes mert ez a kijelentés nem politikai hanem matematikai igazság.
Nekem személy szerint egyik párt sem szimpatikus ezért nem vagyok egyik oldalán vagy ellene sem.
De! Azzal sem mondok talán butaságot, hogy nem visszaadni, hanem adnikellene. Vagyis aki dolgozik fizessék meg tisszességgel s nem fog sírni az adó(k) miatt.
Nem sajnálom én senki fizetését, sőt!
De senki ne keressen jobban a MÁS KÁRÁRA!!!

mérgező 2014.01.06. 10:02:02

@thunderstorm88: Ki panaszkodik husom? Annyit történt, hogy a távközlési cégeket, perc, méter, stb. alapon történt többlet adóztatása miatt a fogyasztóknak is többet kell fizetniük. Ez nem panasz ez tény. Az nem panasz hogy a flottás telefon költség a családban havi 1800 forintos többletkiadást jelent az októberi szerződésmódosítás miatt. Ez nem panasz, ez tény.
Én értem hogy erőlködsz, de a másik két mobilcég azonos kaliberű flottacsomagjában is korlátozták a lebeszélhető kimenőhívások körét. Ez az ugribugri van mindig olcsóbb ostobácska szöveg meg tudjuk hogy hülyeség.
Egy cég vagy egy magánszemély nem ugrál a bankok között számlacsomagokat váltogatva, mert nem tud.
Mint ahogy egy flottás előfizetés (tudod mi az ugye?) az nem úgy működik, hogy nosza lemondom és megyek máshová.
Szerintem mindenki jobban jár, ha nem a szőke szenátorasszonyos mondóka kerül itt felmondásra. Nem áll jól, hidd el!

christophe 2014.01.06. 10:06:03

@jogalany: ''de nép ellensége ne legyél, mert a népnek ez a rezsicsökkenés jó dolog''
Hogy meri valaki szeretett vezèrunk ,akommunista pàrt,ès az otèves terv lètjogosultsàgàt megkèrdojelezni,minimum kènyszer,vagy kozmunkàra itèlni,majd megtanul napocskàt,felhot rajzolni,a galàd imperalista.viccet fèlretève a mai napig nem tudom megszokni,azt hogy ilyen sotètsèg van a fejekben,a kozgazdasàgi ismeretek alapjait,nem àrtana àtnèzni,hàtha gyul egy kis fèny a narancsdroidok fejèben....

Lencsés István 2014.01.06. 10:06:17

" .... Cserébe visszakérek valamit, amit elvettek .... " .

Nem vettek el semmit , így nincs mit visszakérni .

szita szita péntek 2014.01.06. 10:06:54

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: "De miért gond, hogy a hatóság él jogával és egy hatósági árat nem emel, hanem csökkent?" - Szerintem ez nem gond. Mármint nem gond akkor, ha jól, átgondoltan csinálja. Pld tegyük fel, az energia azé olyan drága mer' a szolgáltatók igazságtalan mértékben kihasználnak minket és nyerészkednek rajtunk. Tegyük fel. Node milyen mértékben lépik túl a moriálsan is támogatható profit elvárásukat? Valamilyenben - nyilván. Node ez a valamennyi az pont 10%??? Áramnál víznél, gáznál mindenhol? Ez sokkal inkább egy légbőlkapott számnak tűnik, aminek soha sehol senki sem számolt utána. Amennyiben esetleg utánaszámolt volna, esetleg kiderülne, kevés ám ez a 10%, vagy urambocsá hogy pld. nincs is ott az elirigyelt extraprofit. Én nem tudhatom... Mindenesetre a fűnyíró elv egészen biztosan nem egy gazdaságilag megalapozott lépés. És tudod mit? Amennyiben ez a lépés veszteségessé teszi az adott ágazatot és a szereplők ezt az egyébként kifutó élettartalmú berendezések cseréjének halasztásával próbálják mérsékelni (tudod, a transzformátor ott a sarkon...), akkor nem arról van szó, hogy a jelen (politikai) hasznáért éljük fel a jövő gazdaságát? Ismétlem: nem tudhatom, ám a lépés ad-hoc jellege és popularitása nekem a rosszabbik jövőképet sejteti.

arckönyv 2014.01.06. 10:12:19

oké te nem hiszed el, hogy jobb neked, sokan viszont elhiszik ha elégszer mondják

mérgező 2014.01.06. 10:12:28

És nem elterelve a szót onnan indult a mondókám, hogy lehetőleg minden kerüljön a piac szerint indokolt árába és ne játszunk háromhatvanas kenyér a nyerő játékot, mert nem fog bejönni. Tudjuk, mert egyszer már nem jött be.
Mi értelme van úgy csökkenteni valaminek az árát, hogy a különbözetet közpénzből visszaosztom?:) Pl. távfűtés? Közben meg a távfűtőművek főszponzora egy profi futballklubnak? Amelynek a több százmilliós (többek között köztartozását is) nagylelkűen elengedi az állam? Ez milyen agyalágyult megoldás?! Ez így jó?:D Abszurd az egész.

thunderstorm88 2014.01.06. 10:13:24

@mérgező: na, már kezd flémelésbe hajolni :D én, mint magánszemély bármikor ugrálok bankok és számlacsomagok között, megtettem már párszor a befektetési számláimnál, főszámlám még mindig ugyanott van, 1300 / hó.

ami a telefont illeti, családi telenor flotta emelt nálam is, fogtam magam és lemondtam, most a legolcsóbb telenor csomag van (sajnos 2 év rabság), céges flottám meg free. problem?

ja, és mindig van olcsóbb :D

Lasombra 2014.01.06. 10:16:49

egyébként ha annyira kurvára racionális és piaci alapú (muhaha) lépés ez a rezsibűvészkedés, akkor miért van az, hogy épp a választásokra időzítették? szépen kicentizve.

ha akkora buli, szerintem már 2010 őszén be kellett volna vezetniük. az nem jó érv, hogy mostanra ért oda a gazdaság, mert a gazdaság nem ér sehova. legjobb esetben is egy helyben totyog.

majd csak figyeljünk, mi lesz a választások után! vagy miután megszerezték a haveroknak a kinézett szektorokat. valami nagyon szép, nagyon nemzeti érv elő fog kerülni, hogy mégis miért lesz visszadrágítva.

ja, és főleg miért refinanszíroznak bizonyos közműszolgáltatókat meg önkorikat, ha egyszer ki kell tudniuk gazdálkodni? találjuk ki, kinek a pénzéből! bingo, a mienkből. abból, amit adózunk. a negyvenvalahány új adónem valamelyikéből. csak körbemegy a lóvé, de a szemfényvesztés működik. olyan, mintha olcsóbb lenne az életünk. de csak pár közmű olcsóbb*, amúgy bőven mínuszban vagyunk.

(* mármint közvetlenül a rezsicsökkentés előtti állapothoz képest. amúgy hosszabb távon azok is drágultak.)

ha újraválasztjuk a szemfényvesztő, populista, state capture-öző kormányt, akkor el kell fogadni a nép akaratát, de úgy is kell nekünk. egyetlen könnycseppet sem érdemel ez az ország. jöjjön, aminek jönnie kell. aztán majd lehet pöszén nézni, bután libsibolsizni, meg egymásra mutogatni.

mert ha majd ránk rohad a NER (csak idő kérdése), akkor egészen biztosan mindenki hibás lesz Tel-Avivtól Brüsszelig, csak a gumicsizmás parasztgyerek és a kolesztársai nem, ebben egészen biztos vagyok.

Roll1983 2014.01.06. 10:16:51

Kedves blogíró, áruld el nekem miért érzed igazságosnak a többkulcsos adózást? Ha valaki jobban keres az az egykulcsosnál is többet fizet.
Ha te rosszul keresen dögöljön meg a szomszéd tehene is? Vagy mi van a háttérben?

killerkaller 2014.01.06. 10:17:42

@Pillanatragasztó: A 20 eFt-os fűtést hogyan érted el? Szerintem mindannyiunkat érdekel, megoszthatnád a tudásod.

mérgező 2014.01.06. 10:22:45

@Roll1983: Merülj el az arányos közteherviselés fogalmában és megérted.

buddha 2014.01.06. 10:23:53

ha ilyen jól megy ebben az országban,és mindenki jobban teljesít,akkor a befektetők miért kerülik messziről az országot??
biztos hülyék

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.06. 10:24:07

Az egy dolog, hogy most nem állsz úgy anyagilag, hogy gyereket tudj vállalni. A kérdés az, hogy 2010 előtt jobban álltál?

Nekem személy szerint gyakorlatilag ugyanolyan maradt az anayagi helyzetem, az intézkedések nagyjából kiegyenlítették egymást. Valamivel egyetértek (egykulcsos adó, korkedvezményes nyugdíj szigorítása, rezsicsökkentés, kisebb járulékkedvezmények), valamit ellenzek (magánnyugdíjak lenyúlása, nők kedvezményes nyugdíja 40 év munka után, az átlátható banki pénzmozgások megadóztatása a feketegazdaság elleni harc helyett, föld- és trafikmutyi, rekordmagas áfa, vagyonadó eltörlése, felsőoktatás leépítése, stb.)

mérgező 2014.01.06. 10:24:32

@thunderstorm88: Kértem hogy ne a szőke nőset, de mindegy, nem tartalak fel!
Menj válts csomagot, van olcsóbb!:)

ex-dr. vuk 2014.01.06. 10:24:37

@VT Man: es a bankolasod mennyivel lett dragabb a tranzakcios ado miatt?.. Es ez csak egy a sok kozul.

Dr_utcai_arcos 2014.01.06. 10:24:51

@csababácsi: wow, neked van időd minden blogot végignézni, hogy birca e az első kommentelő? "Bocsi, hogy megkérdezem, de neked mi a becses foglalkozásod, hogy minden BLOGOT FIGYELSZ?
Nagyon ráérhetsz.Vagy éppen ezért fizetnek közpénzből?" :DDDDDDDD

Egyallampolgar 2014.01.06. 10:25:45

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Gondolom nem volt komoly a kérdés, de azért válaszolok.

Van egy posztKGST ország pl Magyarország, van benne egy majdnem szabad piac, benne hatóságilag szabályozott energia árak. Valaki úgy dönt, hogy ő itt beruház (sok pénzét fekteti be hosszú távú nyereség vágyból). Ha ebbe belenyúlsz. Ha egy kormány egyik napról a másikra változtat, akkor nem lesz nyereség (erre a kormány még büszke is mint egy marxista egylet) nem is lesz több piaci befektető. Nem lesz piacképes munkahely, nem lesz piac képes fizetés. A NERtárs pedig közmunkázhat az új stadion körül kertészkedve ahol a hazai válogatott 0-10 re kikapott Vatikántól.

killerkaller 2014.01.06. 10:26:49

@mérgező: Annyit tennék hozzá, hogy vissza a fára. Akkor autó se kell, meg áram és gáz se. Beláthatatlan megtakarítási lehetőségek, és értelmét vesztené a rezsicsökkentés. Persze lehet, hogy akkor meg kivágnák a fát.

Sassika 2014.01.06. 10:28:11

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Röviden megválaszolom, hogy mi a probléma a "REZSICSÖKKENTÉÉÉÉÉS" kampánnyal.
Ez kábé olyan, mintha azt mondanám Neked, hogy négy pofon helyett kettőt kapsz.

LallyPop 2014.01.06. 10:29:16

Visszaadhatod a rezsicsökkentést, a népi kezdeményezéshez vmi 50.000 aláírás kell...

Vagy ott van az államadósság csökkentő önkéntes számla...

thunderstorm88 2014.01.06. 10:29:38

@mérgező: nem teljesen értem a reakciót a saját példám vázolására, de így teszek, amint szükséges lesz ismét :D

Félkifli 2014.01.06. 10:29:51

@sw_engineer: a "gonosz szolgáltató" többször is idézőjelben szerepelt a hozzászólásomban (mint most is), ez némi iróniát próbált csempészni a megnevezésbe, azt hittem átmegy.

ex-dr. vuk 2014.01.06. 10:30:07

@Roll1983: Pl. azert, mert egy minimalberesnek iszonyu ervagas befizetni azt a 20ezer ft-ot adoban, mig aki 600ezer bruttot keres, annak ez a penz semmi. En szivesen kifizetnem egy minimalberes adojat, ha ettol o nem hal ehen. Nekem nem faj.
Persze mar reg elhuztam Orbaniabol, szoval nekem igazabol edesmindegy.

christophe 2014.01.06. 10:32:49

@Roll1983: Nèmeteknèl,angoloknàl,belgàknàl,stb.bevàlt a tobbkulcsos adozàs,igaz Ok nem a NER szerint èlik az èletuket,biztos emiatt doglodik a nyugati tàrsadalom...

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.06. 10:34:24

@Egyallampolgar:

Rosszul tudod. Éppen az a gond, hogy azért nincs piac, mert a cégek monopolhelyzetet élveznek, abszurd feltételekkel, garantált haszonnal. Ez ellen kellene fellépni. Abban persze igazad van, hogy nem az a valódi megoldás, amit a kormány e téren most csinál.

LallyPop 2014.01.06. 10:37:41

@Egyallampolgar: A mostjönazapokalipszis dumát már soxor elhintette a zellenzék az IMF búcsú óta. Nem hiszi el senki.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2014.01.06. 10:38:07

@jog-ász: érdekes, én MNYP pénztártag tudtam maradni, pedig nem könnyítették meg a dolgot.

Roll1983 2014.01.06. 10:38:11

@ex-dr. vuk: Ha 600 bruttót keresnél akkor tudnád, hogy az nem 20ezer, hanem sokkal több a régi sávok alapján. Én nem tehetek arról, hogy más rosszul keres és más se tehet arról, hogy én jobban (nem jól). Szóval ha igazságosságról beszélünk, akkor szerintem az egykulcsos az bőven az.

LallyPop 2014.01.06. 10:39:06

@christophe: Miért mondod hogy bevált náluk a többkulcsos adózás?

Úgy gondolod ettől lettek gazdag országok? Vagyis ott már 200 éve van többkulcsos szja?

Roll1983 2014.01.06. 10:40:01

@christophe: Hidd el, ha úgy élnénk, ahogy abban a három országban, akkor engem se zavarna a többkulcsos adózás.

belekotty 2014.01.06. 10:41:04

@Lencsés István: Szia Piftike! Van tényed így új évkor?

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2014.01.06. 10:43:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: te tudod rosszul, van piac, csak torz, mert az állam belepiszkál holmi hatósági árakkal.

a céges energiapaicon elég kemény verseny zajlik.

de természetesen az egész szektorra ráférne egy alapos piacnyitás, csak ezt pont tökönszúrta drága kormányunk - a saját választási propagandájának alárendelve az ország közép és hosszú távú érdekét.

azt hiszem erre a jelenségre használtuk régebben a hazaárulás szót.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.06. 10:44:30

@mcs:

Nincs piac. Nem tudsz minden további nélkül áramszolgáltatót váltani például. Kvázimonopólium van.

LallyPop 2014.01.06. 10:44:47

@Roll1983: Vannak fejlett meg fejlődő országok.

Egy fejlődő országban butaság egy fejlett adórendszerét erőltetni.

A többkulcsos magas SZJA a jólét KÖVETKEZMÉNYE, nem az OKA! Erős középosztállyal rendelkező országokban müködik, ott is csak a közelmúlt terméke.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.01.06. 10:45:49

Ilyen gazdasági ás társadalmi környezetben felesleges nekimenni a rezsiharcnak, politikailag nem kifizetődő, kivéve ha na narancsoknak akarunk újabb 2/3ot.Vannak jogos felvetések de ezt a demagóg f*szságot hagyjuk már, hogy majd "nem lesz áram két hétig mert nincs pénz karbantartani", még így is bőven megéri a szolgáltatóknak, ha nem érné meg, lelépnének, ilyen egyszerű és azt mondanák csinálja aki akarja.
Tényleges problémákat kell felvetni; munkahely hiány , kiszámíthatatlan gazdasági, jogi környezet , szent tehenek: máv, bkv, kamu intézmények, kamu szolgáltatások stb. .

ati27 2014.01.06. 10:46:03

@Lasombra:
Valójában lehet ez is.. Az energiaárak a világpiacon az 2009 óta jelentősen csökkentek.(A gáz ára pl drasztikusan, és ugye az áramtermelés jó része is gázüzemű erőművekből jön. Itt egy diagram: www.tozsdearnyek.hu/foldgaz-5-eves-arfolyamdiagram
A kérdés most már az, ki rakta el az ebből származó nem kevés nyereséget ki tette, és milyen formában "zsebre"?? Hallottam hogy pl az MVM-nél csapódik le elég szép hányada az árnak, ami ugye állami cég.. Azaz kinek érdeke a viszonylag magas ár? Nagyrészt az államnak.. Ugye többet lehet "elsumákolni" belőle.. Másrészt a magasabb árak magasabb ÁFA bevételt jelentenek, és ugye az áfát egy halandó embernek igencsak nehéz megkerülni..(nagy tételnél meg látjuk mi történik, és a nagy volumenű ÁFA csalásoknál ki üti meg a lábát...) No most ebből pár "gyöngyöt" (10-20%-ot) beszórni választások előtt elég átláccó.. Másrészt választások után visszaemelni sem lesz nagy művészet.. Csak kell kreálni valami jó kis ellenségképet, meg azt hogy "rezsicsöki nélkül most ezek az árak 10-20% magasabbak lennének, de ugye most a rezsicsöki miatt alacsonyabb "bázisról" indul az emelés! Szal ennek még tapsolni is fognak, ne féljetek!! :D

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2014.01.06. 10:49:46

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: lakossági fogyasztóként valóban nem.

de, mint mondtam, céges fogyasztóként igen. esetleg nézz utána.

egyébként meg ne a valóságról vitázzunk, az adott, a kérdés az, hogy a piac hiányából adódó problémák a rezsidémon legyőzésével megoldódnak? semmi sem oldódik meg, csak hypolta magát a kormány választások előtt.

ne próbáljunk már úgy tenni, mintha másról szólna ez.

LallyPop 2014.01.06. 10:50:40

@ati27: A világpiaci energiaárnak meg a lakoságinak kevés köze van egymáshoz.

Szerinetem is lesz még áremelés, de ez nem jelenti hogy bárki(mármint a szolgáltatót kivéve) rosszul jár most egy csökkentéssel.

christophe 2014.01.06. 10:53:00

@LallyPop: Nem tudom miota van tobb kulcsos adozàs,azt tudom,hogy minimàlbèrbol is jol meglehet èlni,ès a jobban keresok tobbet adoznak,itt ez termèszetes,mint az is hogy nincs mutyizàs.Nem az ''f@sza'' gyerek aki èvek ota nem vesz bkv bèrletet,aki adot csal aztàn megy a Torok tengerpartra telelni,stadiont se àllami pènzbol èpitenek(Brusszel).Summa summàrum nem az erosebb kutya b..ik elv èrvènyesul,mindenkinek adott egy normàlis èlethez valo jog.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.06. 10:59:27

@thunderstorm88: Magánszemélyként régebben én is ugráltam a csomagok között, de most attól kell félnem, hogy a bankom megszünteti a számlacsomagom ingyenességét és akkor én is csak rosszabb kondíciók közül választhatok, mert a legtöbb ingyenesnek vagy nullásnak reklámozott díjcsomagban feleannyi szolgáltatás ingyenes, mint a mostani, már nem forgalmazott díjcsomagomban...

A családi csomag nem flotta... Flottának azt hívják, amikor egy cég vagy egy szervezet előfizet és komolyabb kötelezettséget vállal (például minimum 100 előfizetés minimum 1 évig). A céges flottáknál a telekomadó és a megemelt áfa miatt akár 30-40%-os áremelkedés is volt az utóbbi 4 évben, pedig előtte folyamatosan csökkentek a díjak.

LallyPop 2014.01.06. 10:59:39

@christophe: 1. mutyizás mindenhol van, de finomabban, és északra kevesebb, délre meg több (olasz, görög is)

2. nyilván jobban keresnek 100 éve van így

3. én úgy látom hogy a legfejlettebb országok erősen szocialisták lettek a 60-70es évektől, de ezt már nem tudják finanszírozni, ezért 10 éve ők is állandóan nyugdíjkorhatárt emelnek

ezzel szemben oroszország, törökország, kína és pl. brazília lakossága, középosztálya gazdagodik. ált. egykulcsos alacsony adóval. persze messze nem olyan gazdagok de a jövő ezeké az országoké, a nyugati országokban a cégek és az állam is állandó hitelinjekciókra szorul (ami egyelőre a kelet érdeke is, mert valakinek meg kell venni az áruikat, de közben tudatosan erősítik a belső piacukat)

sw_engineer 2014.01.06. 11:03:08

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: nem értem miért abszurd feltétel a garantált nyereség ott, ahol az államnak lehetősége van hatósági árakat szabni. A hatósági ár ugyanis kizárja/korlátozza a piaci árképzést. Ki lenne hülye úgy szolgáltatni, hogy közben egy fillér haszna sincs? Ki lenne hülye úgy pénzt az országba hozni, hogy később esetleg vissza sem kapja? Válaszolok is a kérdésemre: a kilencvenes évek közepén voltak akik idehozták a pénzüket, mert volt garancia arra, hogy visszakapják és nyereséget is termelnek, ma már nem nagyon vannak ilyen hülyék, mert a jelenlegi demagóg kormány szerint nincs joguk nyereségre, és akik már itt vannak azok is elvesztik garanciájukat arra.

LallyPop 2014.01.06. 11:03:32

@ati27: Azért mert a lakossági energiaár mindenhol a világon politikai (adó-)ügy, lásd pl. üzemanyag adótartalom.

A világpiaci ár csak töredéke a fogyasztói árnak és a tárolókapacitások miatt az is csak jókora késleltetéssel érvényesül.

sterimar 2014.01.06. 11:03:54

"Ám az igazságosabb többkulcsos adózást is elfogadom a rezsiadományért cserébe"

Szerintem nyugodtan adozz magasabb kulcsokkal ha ugy kivanod (csak atutalod a MAK SZJA beszedesi szamlara a tobbletet), de kerlek szepen, mas faszaval ne verd a csalant.

VT Man 2014.01.06. 11:04:52

@ex-dr. vuk:
"es a bankolasod mennyivel lett dragabb a tranzakcios ado miatt?.. Es ez csak egy a sok kozul."

Ez a banki tranzakciós adó akkora baromság a Fidesztől, mint a franc.

Nem tudom, ki volt az az idióta, aki kitalálta.

De most 150 ezerig ingyen kp felvét, és a legjobb, ha kp-t kapsz, akkor be se teszed a bankba, mert az bukás.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.06. 11:04:57

@mcs:

Dehát éppen a lakossági szektorról beszélünk!

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.06. 11:06:48

@sw_engineer:

Az egész helyzet abnormális. A piacot fel kellene szabadítani, de az állam és a cégek KÖZÖS érdeke, hogy ez ne következzen be. A Fidesz ügyesen meglátta ezt, s csinált erre építva egy reklámkampányt. Az ellenzék meg segíti ezt a kampányt a hülyeségeivel.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2014.01.06. 11:12:27

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: hogy te miről beszélsz, az még nem világos számomra.

én speciel az engergiaszektor (vö. rezsi) és a fogyasztók problémáiról beszélek, amelynek csak azért jelentős része most a lakossági fogyaszás, mert közeledik a választás.
és a nép fog szavazni. azaz a nép kb. 30-40%-a.

a cégvezetők meg csendben verik a fejüket a falba, és fontolgatják a külföldre települést.

mert pl. szlovákia rendelkezik kiszámítható jogi, szabályozási, adózási és egyéb gazdasági szereplők számára fontos mutatókkal. szeretett hazám meg épp ellenkezőleg.

Jenyei 2014.01.06. 11:12:38

Ne legyen, de tfh. elszabadul valahol a világban a pokol, a piacok megijednek, az energiaárak az égbe szöknek. Ez esetben mi történne a rezsi-csökkentéssel? Negatívba fordulna, de akkor is ki kellene írni, mert szabály az szabály, és mégis csak csökkentés, ha negatív is?

jet set 2014.01.06. 11:13:31

@Félkifli: Mert beszopod a szocik propagandáját a szegény szolgáltatókról.

baliY 2014.01.06. 11:14:11

Posztolóhoz hasonlóan engem is fárasztanak ezek a nem túl magas színvonalú, busztöltelékeknek kommunikált baromságok / hazugságok. Csak hát sajnos muszáj valamennyire figyelni a médiát (illetve annak maradványait), tudni kell mikor kell átlőni azt a kevés 8x leadózott megtakarítást biztonságos helyre. Bár a visszamenőleges törvények újra divatba jöttek, szóval igazából lehet hogy erre sem kell figyelni:)

LallyPop 2014.01.06. 11:17:22

@mcs: 'a cégvezetők meg csendben verik a fejüket a falba, és fontolgatják a külföldre települést.'

- energiaszolgáltató nemigen települhet külföldre, ezért remekül zsarolható. a cégvezető holléte ugyan kit érdekel?

ex-dr. vuk 2014.01.06. 11:20:17

@Roll1983: nem is kerte senki, hogy a REGI savokat allitsak vissza. Szerintem az aljan kellene egy adomentes savot kialakitani, atmenettel a maradek egykulcsba. Ez lenne igazsagos jelen helyzetben.

Lencsés István 2014.01.06. 11:21:33

@belekotty: Nem vagyok " .... Piftike .... " , azaz tanulj meg olvasni . Igen van , már leírtam , nem is tudtál vele mit kezdeni . :) ,) :D :D :D + :D Ma nem új év van már , azaz még hazudsz is fosva , és ez szánalmas , igaz vicces is , sírva röhögök . :D :D :D + :D

ex-dr. vuk 2014.01.06. 11:21:35

@VT Man:
raadasul ezzel a kp-hasznalatot erositik, ami tudvalevoleg a legdragabb az orszagnak.

Ezek vagy segghulyek, vagy nem ismerjuk a NAGY TERV-et.. Vagy mindketto.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2014.01.06. 11:24:00

@LallyPop: nem az energia előállító és szolgáltató cégekre gondoltam, hanem minden más cégre, aki energiavásárlóként szembesül avval, hogy a kormány idióta lakossági paicon való ámokfutása miatt mindenki a céges ügyfeleken próbálja meg behozni a lakossági szektor veszteségét.

illetve, ha cégtulajként észleled azt, hogy az állam veszteséges működésre kötelezhet cégeket - és ez ellen senkinek nincs egy szava sem.

hahó, a kommunizmus építése már nem annyira lényeges prioritás, mint 40 éve volt, szóval le lehetne állni vele.

vajon hányat kell még aludnom, míg kötelezni fogják az építészeket, hogy lakossági ügyfeleknek önköltség - 20%-os áron tervezzünk házat, mert a rezsicsökkentést már a születés előtt el kell kezdeni?

hogy ilyen kérdések 0%-tól eltérő valószínűséggel felmerülhetnek, az az igazán szomorú.

penzkapu · www.penzkapu.hu 2014.01.06. 11:24:16

Sajnos az átlagember gazdasági műveltsége a nulla közelében jár, és félek, ez még sokba fog az országnak kerülni.

Ismeretek hiányában mindent elhisz (meg sokszor annak ellenkezőjét is). Nem tud önálló véleményt alkotni, hanem az érzelmei alapján dönt.

Rövid távon zseniális húzás a kormánypárttól, hogy jövedelmet csoportosít át az átlag alattiaktól az átlag fölöttieknek.
Ráadásul nem őket, hanem a szolgáltatót szidják emiatt.

Hosszú távon viszont kettészakítja a társadalmat, aztán lehet bezárkózni a "Rózsadombon" a rácsok mögé.

További kellemes, kulturált vitázást kívánok:
Szalai János

_zulu_ (törölt) 2014.01.06. 11:24:53

Kádár népe egy ki rezsicsökkentésért lemond bármiről. És ez működik...

Brix 2014.01.06. 11:25:31

@LallyPop: "ezzel szemben oroszország, törökország, kína és pl. brazília lakossága, középosztálya gazdagodik. ált. egykulcsos alacsony adóval" Mindegyik országban 4-5 Szja kulcs van, kivéve Oroszországot. Az egykulcsos SZJA rendszert kizárólag a volt posztkomcsi országokban vezették be és sehol sem járt sikerrel.
A több kulcsos SZJA az USA-ban már 100 éve működő rendszer és nem a 60-70-e évek terméke. Sőt, a legfelső kulcsok sokkal magasabbak voltak akkoriban, mint manapság
Szociális demokrácia nem működhet igazságosan egykulcsos adózással, hiszen irreálisan magas adóterhet rak az alacsonyabb keresetű osztályokra

tobeor 2014.01.06. 11:26:40

Nincs mit visszaadnod, nincs semmilyen rezsicsökkentés. A rezsit manapság már nem csak közvetlenül, de közvetve is fizeted az ÁFA-n keresztül.

A távhőszolgáltatóknak - már a 10%-os "csökkentés" után - a te adódóból fizettek ki 52 milliárdot a kompenzálásukra.

Magyarul kétszer fizetsz:
1. a sárga csekken át közvetlenül
2. az ÁFA-ban közvetve.

baliY 2014.01.06. 11:29:04

@penzkapu: Pont ez az érdekük. Ha hittan helyett mondjuk "életvezetés - személyes pénzügyek" lenne, egy jól fizetett és jobb eséllyel profi tanártól tanulnák ezt a lurkók, akkor potenciálisan a köv generáció kiadná az útjukat, és akkor nem lenne többé rózsadombi villa, de legalábbis nehezebb lenne az élet.

Szelid sunmalac 2014.01.06. 11:30:40

En orulok a rezsicsokkentesnek! Kormanyunk es orszagunk jobban teljesit! aki ezt nme latja, az hazaarulo!

LallyPop 2014.01.06. 11:31:34

@Brix: 'Az egykulcsos SZJA rendszert kizárólag a volt posztkomcsi országokban vezették be és sehol sem járt sikerrel.'

- még Szlovákiában sem(ami bőven elhagyott minket ez idő alatt mindenben)? Merthogy csak annyit változtattak rajta, hogy havi 3300 euró felett + 6% szja-t kell fizetni, ami nyilvánvalóan semmit sem jelent a ktgvetésnek, annál többet a politikának

'A több kulcsos SZJA az USA-ban már 100 éve működő rendszer és nem a 60-70-e évek terméke.'

- A 2. VH előtt nem is létezett általános, alkalmazottakra kiterjedő előre kötelezően vont szja az USA-ban

ati27 2014.01.06. 11:32:55

Itt kb a következő a helyzet:

Az ára két fő összetevőből adódik.. A hálózati díjból, szabadon választhatsz több cégből melyik szolgáltassa a "hálózatot". És az áramszolgáltató cégből. Itt is nagyon sok vélasztásod van, sőt rengeteg összehasonlító internetes oldal, tanácsadó cég épül erre. Választhatsz időtartamot mennyi időre kötöd a szerződést(1-2-3-4-5 év) még azt is megválaszthatod milyen forrásból jőjjön az áramod nagy része (víz, atom, stb) Pl haverom vízenergia alapú díjat választott, és egyik évben viszonylag aszályosabb év volt, és ez megjelent az áram árában.. De van olyan is, másik ismerősőm dolgozik egy helyi kkv-nál, és a céges kedvezményt kap, mert a cég felajánlotta hogyha a dolgozói ugyanattól a szolgáltatótól kérik az áramot akkor "flottakedvezményt" kapnak.. (szemre olyan 30-40 fős kkv-nál dolgozik.. Valahogy úgy érzékelem, magyarországon nem ebbe az irányba haladnak a dolgok...

true 2014.01.06. 11:33:01

@Lencsés István: Piftike azt láttad, hogy a magyar tanárod coming out-olt? Mekkora szégyen ez neked! Lassan fény derül mindenre! Nincs már sok hátra és az egész világ előtt le leszel járatva egy egész életre. Már nem kell sokat várnod;) Jönnek a tények veled kapcsolatban. Nem kellett volna úgy viselkedned ahogy tetted. Most megiszod a levét. Késő bánat. Neked annyi!

LallyPop 2014.01.06. 11:33:58

@mcs: szerintem még mindig jobb ha az állam diktál a (sajnos nagyobbrészt külföldi érdekeltségü) cégeknek mintha fordítva lenne

sterimar 2014.01.06. 11:34:13

@mcs: "a cégvezetők meg csendben verik a fejüket a falba, és fontolgatják a külföldre települést."

A legtobb cegnek mindent osszevetve egyaltalan nem olyan rossz itt, a TA peldaul alacsonyabb mint a legtobb masik orszagban, nemreg olvastam egy cikket, hogy Csehorszagbol peldaul nagyon sok ceg telepult be a jogdijak itteni kedvezobb adoztatasa miatt.
A dolog nem fekete-feher, csak a partok propagandaja szerint.

ati27 2014.01.06. 11:37:24

@LallyPop:
Magyarul arra célzol, hogy: "nem gyűrűzik be?" Ezt nem csak a nép szopja be állandóan, hanem politikusaink is.. Lásd Kádárék, Gyurcsány Fecó ("a válság megáll magyarország határainál, mi védettek vagyunk") Vikiék is belefutnak naponta. Hogy is van az államadóssági ráta? Mennyit csökkent 2010 óta?? Meg sok hasonló..

Roll1983 2014.01.06. 11:43:16

@ex-dr. vuk: Ezt elfogadhatónak érzem, intézd el! :)

LallyPop 2014.01.06. 11:45:01

@ati27: Gyurcsány Fecó ("a válság megáll magyarország határainál, mi védettek vagyunk"

- csak nem gondolod hogy GYF annyira hülye hogy ezt komolyan gondolta, miközben a cége nyereségesen müködött akkor is?

ati27 2014.01.06. 11:46:07

@LallyPop:

Hány éves vagy? Mert volt már ilyen 40 évig.. Aztán hova jutottunk.. Esetleg nézd meg venezuelát! Pedig még olajuk is van.. Oszt diktál az állam.. Csak néha pl a budipapir hiánycikk, néha más.. De ha ez kell.. Pl multkor beszéltem egy kamionossal, aki az "átkosban" a szuba is fuvarozott.. Ez egyik boltba csak vödröt lehetett kapni, a másikban csak létrát, a harmadikban csak kalapácsot.. Az emberek meg "cserekereskedelmet" folytattak, mert árú nem igazán volt.. De én is emlékszem, ha pl tv-t, mosógépet, hűtőt, banánt, narancsot a 80-as években nem úgy vettél, hogy bementél a boltba, és válogattál.. Nagyon emlékszem, faterral 80-81 körül bementünk karácsony előtt étkészletért, és pont a műszaki boltba néztünk be (hátha van valami új azon a 4-5 árun kívül) amikor jött a füles, hogy most jött egy szállítmány lengyel rádió erősítőből.. Anyám meg majdnem kidobott minket, mert étkészlet helyett fater megvette.. Ha neked ez hiányzik.. Legyen..

Kim Jong Un 2014.01.06. 11:48:44

Jaaaaj, es tenyleg libsikeim mi a helyzet azzal, hogy 2011ben allamcsod lesz? 2014 van.

Brix 2014.01.06. 11:54:19

@LallyPop: 1943-ban terjesztették ki széles körben a jövedelem adó rendszert az USA-ban , de a magasabb jövedelműekre sokkal magasabb kulcsok vonatkoztak mint ma. A világválság alatt átmenetileg létezett 90%-nál magasabb felső kulcs is.
A szociális piacgazdaság több kulcsos adózással tud csak igazságosan működni, mert a többség érdekei azt kívánják , hogy nivellálódjanak a jövedelmek. Az egy kulcsos adó, a jómódú kisebbség érdekeit szolgálja és gazdaságilag is káros. Persze , az irreálisan kialakított több kulcsos sem jó, de meg lehetne találni egy kedvezőbb adózást a jelenleginél. Az alsó közép és az alacsony keresetűek részére még kisebb kulcsok kellenének. Az élősdi , jómódú réteg fizethetne több SZJA-t, és be kellene vezetni a nagy értékű ingatlanok adóját és a luxusadót.
A lényeg az lenne , hogy NE csak a kisemberek fogyasztási adója tartsa fenn az államot, hanem azok is járuljanak jobban hozzá, akik zsebre vágják az egykulcsos SZJA kedvezmény 90%-át

2014.01.06. 12:00:30

@sw_engineer: a baj az, hogy a garantált nyereségüket (törvényben)eszközarányos nyereségként garantálta a szoci kormány a privatizációs buliban. Na ekkor még a 125 éves vascsövek is reaktiválva lettek.

Lencsés István 2014.01.06. 12:00:58

@true: Nem vagyok " .... Piftike .... " , azaz tanulj meg olvasni . Nem délioldal a volt MAGYAR tanárom . Nem érdekel az anonimok rólam kialakított véleménye , mert hazugság . A tények velem kapcsolatban azok , amiket én írok . Úgy viselkedtem , ahogy kell , jól . Igen nekem jó . :) ;) :D

Szelid sunmalac 2014.01.06. 12:03:46

@Lencsés István: Hali! Mikor lesz az eskuvo? K ivan mar tuzve az idopontja?

ex-dr. vuk 2014.01.06. 12:03:52

@Roll1983: Annyi eselyem van ra, mint eltorolni a tranzakcios adot. Statisztikai :)

En nem is ertem a sok barom hogy nem veszi eszre, hogy ez az egesz rezsicsokkentes egy sima populista szemvenyveszto kampany.. Aki nem segghulye az latja. Persze ezert is epitik le az oktatast... tobb legyen a segghulye ;)

Szelid sunmalac 2014.01.06. 12:10:28

@Brix: Nagyerteku ingatlanokra ado? Meg luxusado? Baratom! Amikor valaki 200 nettoval a felso 10%-ba tartozik, akkor megis mire akarsz luxusadot kivetni? Meg kikre?
Es ha vlaaki nem bizott a bankszamalkban, mert ki tudja mit csinal a bankokkal a kormany, nem bizott a kotvenyekben, mert ki tudja mit tesz a jelenlegi, vagy a kovetkezo kormany veluk, nem bizott a reszvenyekben stb., hanem mondjuk az adozott jovedelmebol vett egy ingatlant (ami utan egyebkent ugye fizetett illeteket, ami szinten ado), azt te meg kulon megegyszer meg akarod adoztatni?

s 2014.01.06. 12:10:35

Vedd ki a pénzed a bankból. Mindegyikből. Cudar világ jön, kár lenne, ha speciel te és a családod is rábaszna.

Szóltam.

sterimar 2014.01.06. 12:11:35

@Brix: "z élősdi , jómódú réteg fizethetne több SZJA-t"

Miutan pedig kifizette a tobb SZJA-t, meg internalhatnad is oket es bekoltozhetnetek az ingatlanjaikba. Bravo.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2014.01.06. 12:12:47

@sterimar: ha a te céged nem termel, nem szolgáltat, nem alkalmaz embereket, nem kell az itteni bíróságokkal 3-6 évig végigvinni síkegyszerű pereket, akkor a jogdíjas, vagy más eus országban végzett tevékenység nyereségét hatékonyan ki tudod venni, és igen, ebben az esetben neked jó ötlet idejönnöd.

ha szolgáltatsz, tervezel, önkormányzatokkal kerülsz kapcsolatba, hazai jogi környezetben próbálsz szerződéses kötelmeket érvényesíteni, vagy csak simán kereskednél, netán embereket alkalmaznál akkor már nem annyira jó ötlet.
különösen, ha korrektül adóznál, és szeretnéd betartani a jogszabályokat is.

vagy mondjuk építenél, és mondjuk állami tendereken is indulnál, akkor szerinted mennyire jó ötlet?

vagy mondjuk bankot üzemeltetnél (fektetnél bele). vagy telekom céget. vagy trafikot. vagy újságost.
vagy közlekedést szerveznél.
vagy dohánnyal kereskednél, netán termesztenél.
esetleg rádiód volt. vagy földed.
vagy mondjuk pókertermet üzemeltettél.
ne adj isten energetikai céged volt. haha.
vagy tankönyveket készítettél a nyomdádban.
vagy iskoláknak voltál beszállítója.
vagy nyelviskolád volt.

s 2014.01.06. 12:13:58

@Szelid sunmalac: El fogják venni a pénzedet. Így vagy úgy, de el fogják venni. Az egyetlen módszer, hogy MINDEN VAGYONODAT nem létezőnek tünteted fel. Titkoljad bármi áron, hogy van valamid. Ezek az utolsó tanácsaim, közeledve az összeomláshoz.

Brix 2014.01.06. 12:14:29

Lehet a hogy populista , demagóg, szemfényvesztő kampány része a rezsicsökkentés, de a kisembernek nagyon kellett ez a deflációs hatású intézkedés.
A mértéke a kérdéses, mert ha a veszteségessé váló szolgáltatókat eladják az államnak, akkor hosszú távon a zembereknek kell majd ezt is visszafizetni
Még az élelmiszer árakkal kellene a kormánynak kezdeni valamit, mert ott nem "40 éves rekordon" van az infláció, hanem minden hónapban emelgetik az árakat.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2014.01.06. 12:19:02

@Szelid sunmalac: ha az emberek eltitkolják minden jövedelmüket (amit tudnak), valamint az állami pazarlás és az intézményes lopás miatt a kevéske látható adó is nyom és értelem nélkül tűnik el, akkor bizony azt fogja az állam megadóztatni, amit lát.

kocsi, lakás, telek.

Lencsés István 2014.01.06. 12:27:29

@Szelid sunmalac: Hello . Már megvan az esküvő időpontja , és ha lesz neved , meg megtanulod az ékezeteket használni , akkor meg is mondom .

csababácsi 2014.01.06. 12:43:28

@Dr_utcai_arcos: Nem veled beszélgettem nagyokos.Ne ugass bele más beszélgetésébe, ha nem kérdeznek köcsög.

ati27 2014.01.06. 12:51:35

@mcs:
Hát így nagy vonalakban ez történik.. Minden épül lefelé.. És nagyon messze még a vége.. A rossz hír, hogy amiket leírtál sokakat elgondolkoztat. Főképp azokat, akiknek van némi affinitásuk a bizniszhez. Mert jó esetben aki valamilyen vállalkozást tud üzemeltetni több-kevesebb sikerrel az feltételezi azt, hogy jó esetben össze tud adni kettőnél több számot, és valamennyire tisztába van az ok-okozati tényekkel. Namármost mit lát: csináljon vállalkozást? Jelenleg ez úgy történik, hogy körülnéz, nehogy valakinek a lábújára lépjen (ergo verseny kizárva) másrészt ha híre megy, hogy erre készül egy csomó hivatalos adminisztrációt el kell intéznie.. (már itt megjelennek a miszter 10-20% emberek) Ezek után elkezdi a bizniszt. Eldől, hogy a biznisz életképes e avagy nem.. Tegyük fel igen.. Van némi nyereség: mit tegyen? a, elverni bármire... b, befektet fejelsztésekbe, hatékonyság növelésbe.. Ennek hatására a biznisz még jobban megy.. Ez természetesen felkelti egyesek érdeklődését, akik részesülni akarnak a "profitból"...

ati27 2014.01.06. 12:52:15

Azaz lesz még bécsben magyar cukrászda.. :D

Zolika817 2014.01.06. 13:00:40

@thunderstorm88: telefonálni tényleg nem kötelező(persze mobil nélkül nem sok helyre vesznek fel dolgozni), viszont sok helyen a fizetést csak bankiszámlára utalhatják pl.:az összes állami és önkormányzati alkalmazottnak, ha céged van annak is kötelező a bankszámla....
de végülis igazad van dolgozni se kötelező, vagy legalábbis felvenni a fizetést a munkádért, csinálhatod ingyen is

monddazigazatmar 2014.01.06. 13:02:16

"Ám az igazságosabb többkulcsos adózást is elfogadom a rezsiadományért cserébe,"
Oké posztoló. Te ugye lbm vagy, a nagyon liberális nagyon képzett, nyilván a rengeteg eszeddel 200 bruttó - gigászi fizetés felett keresel, tehát te jól jártál az egykulcsossal. Mutass példát, fizesd be a különbözetet.

Zolika817 2014.01.06. 13:04:13

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: de nagyon okos vagy, akkor közlöm, hogy bármelyik energia kereskedővel köthetsz szerződést...nem csak Elmű, Émász, E-on, stb., hanem még T-home és társaikkal is.

Szelid sunmalac 2014.01.06. 13:04:14

@Lencsés István: A nevem inkabb hagyjuk, az ekezetes problemat pedig mar megirtam neked. Mindenesetre gratulalok!

@mcs: A gondom az, hogy en soha nem titkoltam semmit. Cserebe agyba-fobe adoztattak eddig is, egyaltalan, az adozott jovedelemet meg ketszer-haromszor. Erre fel paran meg tobb adot akarnak, mikor azt sem latni, hogy az eddigieket mire koltottek!

Lencsés István 2014.01.06. 13:07:15

@Szelid sunmalac: Nem csodálom hogy hagyni akarod , hisz vállalhatatlan vagy . A probléma azért van hogy meg kell oldani . Köszönöm . Az ékezeteket használatát tanuld meg , vagy ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád .

Laciii 2014.01.06. 13:08:12

@Brix:
Ne példálózzunk már az USÁval a többkulcsosért ahol az elnökjelölt is azzal kampányolt, hogy a titkárnője arányaiban többet adózik, mint ő.

baliY 2014.01.06. 13:08:14

@Szelid sunmalac: Majd OV megmondja hogy mi számít luxusnak, ne aggódj:)

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2014.01.06. 13:18:27

@Szelid sunmalac: nem az a lényeg, hogy mennyi adót szed az állam, hanem, hogy hogyan költi el. ha értelmetlen marhaságra megy el, akkor lehet bármilyen kevés, az is felesleges és dühítő. ha jól költi el, akkor bőven megtérül a magas adó is (vö: svédek).

nem vagyok én nagy igényű, de azt látom, hogy bárminek a finanszírozásába vagy átalakításába fogott ez a kormány, az elköltött adóforintok hatékonysága romlott, vagy nem közérdeket szolgált eleve sem.

a hülyén elköltött magas adó pedig egyre magasabb és magasabb adóarányhoz vezet, mert a lopás pénzbe kerül. mint ahogy a rezsicsökkentés kárait is az adófizetők fogják állni, középtávon biztosan.
de ne legyenek kétségeid, a trafiklopás kárait is te fizeted meg, mint adófizető, pro és kontra is.

mit gondolsz, nem talál ki a kormány újabb adókat, ha az előzőekben kivetettekből nem jön elég zseton? nem fogja megúszni az ingatlanod sem, csak lesz, akinek jó pofát kell majd vágnia is hozzá.

ha nem értjük meg, hogy a rosszul elköltött adó az konkrétan adóemelést (és mellesleg meg lopást) jelent, akkor sohasem fogunk a választókért dolgozó kormányt megválasztani, csak korrput, tehetségtelen demagógokat.

Szelid sunmalac 2014.01.06. 13:18:49

@Lencsés István: Ne fenyegess, te! Hiszen en felebarati szeretettel kozeledtem feled!
Megegyszer elmondom, NEM tudok ekezetes betukkel irni!

Szelid sunmalac 2014.01.06. 13:20:10

@mcs: De hat ugyanezt irtam en is!
Es de, barmit el tudok roluk kepzelni. Kulonosen a kreativitast, hogy milyen adokat tudnak meg kitalalni.

Vicces Gyerek · http://macskapasztor.blog.hu/ 2014.01.06. 13:23:35

@s: Helló. Miért teszel egy s-et a kommentekbe?

Roll1983 2014.01.06. 13:34:07

@ex-dr. vuk: Természetesen nem veszem be a rezsicsökkentés dumát, mikor minden más meg szépen emelkedik. Vagy nem tudom elfelejteni a magánnyugdíjam elvételét sem. De abban biztos vagyok, hogy a pirosakat nagyon nem szeretném vissza.

s 2014.01.06. 13:37:08

@Vicces Gyerek: Azért, hogy teszteljem, hogy ki vagyok -e kúrva a blogról, vagy nem. Sajnos ezt többen megteszik pusztán azért, mert más a véleményem. Tehát nem kell zsidóznom, buziznom, stb. ehhez. Elég a más vélemény. Viszont én sem szeretném az időmet feleslegesen tölteni azzal, hogy ezeket elolvasom. Tehát megy a teszt, ha sikerült, akkor olvasom a blogot, különben nem.

J.László 2014.01.06. 13:44:56

@s:
Én is ezt szoktam csinálni. Rugdossák ki az embert a blogokról. Nem kell ahhoz csúnyán beszélni se. A nem azonos vélemény miatt.

J.László 2014.01.06. 13:52:00

@Kim Jong Un:
Most lesz államcsőd. Nem is tudtad? Vedd ki minden pénzedet minden bankból és menekülj.

2014.01.06. 13:55:04

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Érdekes. Akkor én biztos csak álmodtam mindhárom alkalommal, amikor aláírtam a szerződést az alternatív villany/gázszolgáltatóval. (Azért három, mert az egyik gázos az EMFESZ volt.)

monddazigazatmar 2014.01.06. 14:00:20

@mcs: " trafiklopás kárait is te fizeted meg"
Trafiklopás? Ki lopott trafikot? Kitől? Milyen kár ért kicsodát?

ILOVEHUNGARY 2014.01.06. 14:00:27

Azért én innen a nyugati határ mellől elárulnék pár dolgot!Tucatjával viszik ki a vállalkozásukat az emberek ausztriába és szlovákiába!Akinek van pénze(akár mutyiból akár lopásból akár adócsalásból akár munkából - nem véletlen a sorrend) már velem együtt rég külföldi banknál tartja mert a nyugdíjbenyelés óta még a fideszidióta ismerőseim sem itthon tartják.És leszarom a rezsicsökkentést ha cégemnek egy év alatt több százezer forint tranzakciós illetéket kellett befizetnie ezeknek a Köcsögöknek hogy legyen még mit elherdálni vagy ellopni. És jelezném nem vagyok tagja sem híve semelyik pártnak. Én csak normálisan szeretnék élni és dolgozni!Nem attól rettegve felébredni minden nap hogy abban a szép épületben(Parlament- és csak a szépsége miatt nem dobnék korlátozott atomot rá!!!)ülő szó szerint agyatlan faszfejek milyen hülyeséget találnak ki az én baszogatásomra!

christophe 2014.01.06. 14:00:55

@s: Az a lènyeg hogy matolcsy bodog,4 nagy nemzetkozileg,tobb mint 20ève M.o-n jelenlevo bank tàvozik.Jonnek a takarèkszovetkezetek,meg a bèkekolcson,ha tetszik,ha nem,szèp uj vilàg..

2014.01.06. 14:02:05

@Brix: Felhívnám a figyelmedet, hogy az élősködők elenyésző SZJA-t fizetnek, mert nem fizetés-jellegű jövedelemből élnek. A magas felső kulccsal kb. csak a szakértőket szopatod. Igen, az "élősködőnek" is magas a fizetése, de századannyin vannak, mint a tényleges szakemberek.

Celtic 2014.01.06. 14:17:17

En elcserelnem a tavaly ev eleji banki kondiciokra a rezsicsokkentesemet.
Akkor 150 Ft volt a havi szamlavezetesei es havi egy ingyen kivetel barelyik penzintezet automatajabol. Most 850 Ft es 8000 Ft kivetelre 800 Ft-ot szamioltak fel...Ugy erzem, ennel kevesebb a rezsicsokkentesen elert megtakaratiasom...(600-700 Ft a gaz es a villany is. Mondjuk azert, mert hulye fejjel nyilaszarot csereltem, hogy az okolnyi lyukon ne menjen ki a meleg, meg nem is futok minden szobat, csak ahol vagyok allandoan. Igaz, tobb nincs is...)

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2014.01.06. 14:25:09

@monddazigazatmar: az állam elvette a megélhetését azoknak, akik trafikot üzemeltettek. (egy csomó munkahely szűnik meg továbbá azok beszállítóinál, és az evvel kapcsolatos logisztikai háttérben.)

az állam ostoba szabályozással egy csomó vásárlót átterelt (kb. 30-40%) az illegális zónába, kb. felére esett vissza a legális forgalom, így a központi költségvetés ennyivel kevesebb jövedéki adót szed be, tehát valahol azt majd pótolni kell, azaz mindnyájunktól veszi el a pénzt az állam.

és a dohánytermelésből élő gazdák és a feldolgozást végző cégek is csúnyán ráfizetnek erre a szabályra.

az eredmény:
-40-45 ezer munkahely (valamint annak járulékai, adói, stb.),
-40 milliárd huf jövedéki adó
-és az egész kieső (legális) fogyaszás miatt kieső áfa.

a dohányosok száma nem változott, így sikerült koncessziónak álcázni egy erőszakos piaclopást, ami ráadásul nettó 60 milliárd forintjába került kb. az adófizetőknek, és felszámolt kb. 45 ezer munkahelyet.

úgy lop a kormány, hogy közben sóval szántja fel a gazdaságot és szarrá válik, amihez hozzáér. pedig adóbevétel csak működő cégekben dolgozó emberek fogyasztása után lesz.

és a legszomorúbb, hogy nyilván ezt te is tudod, csak eljátszod az ostobát.

Mozartkugel · http://baronesregni.blogspot.hu/ 2014.01.06. 14:28:06

@mcs:

Alaposan meg fogunk fizetni mindenért, de nem is érdemel mást egy ennyire önkritikátlan és felelőtlen társadalom.

Parajpuding 2014.01.06. 14:31:04

"Ha minden híradásban, újságcikkben és utcasarkon belenyomják a képembe, hogy "REZSICSÖKKENTÉS", akkor sem fogom elhinni, hogy jobban teljesítő országban és jobban élek, hiszen nem így van."

Te nem hiszed el. Viszont van nagyszámú sötét birka ebben az országban (nevezzük őket fideszrkoknak, mert róluk van szó), akik elhiszik. Elhisznek bármit, ami a messiásuk rágószervén, vagy kloákáján kijön. Neki szól a REZSICSÖKKENTÉS propagandája. Bár nekik elég egyszer is, felesleges több pénzt kiadni rá. Helyette mehetne a stadionok mellé mondjuk egy felcsúti űrközpontba. Ahol majd az első űrturista maga lesz személyesen a bőrkabátos-joggingos suttyó. Bízzunk benne, hogy elsőként egy feketelyukba tesz látogatást.

dr kíváncsivagyok 2014.01.06. 14:44:44

Visszaadom a rezsicsokkentés osszes hozadékat !
Kérem cserébe :
vissza a 25 % -os áfát
vissza az adómentes kotelezo biztosítást
vissza JOVEDÉKI ADÓmat a régi szintre
vissza a nyugalmamat
vissza a nácimentes kozoktatást
vissza a nácimentes kozéletet
vissza az irányt Európába !

a nemzet fogatlan provokátora 2014.01.06. 15:01:33

Szokásos jó kis csúsztatásokkal teli libsi poszt..
Éves szinten csak 2632 ft lenne a poszter megtakarítása?? Ez-csak 10%-os csökkentéssel számolva- azt jelentené, hogy évente mindössze 26320 ft-ot költött fűtésre előtte. Miben laksz kedves blogger kutyaólban?? (Ugyanezt természetesen vonatkozik az áramra is).
Az igazság az, hogy 20%-os csökkentésekkel számolva egy átlagos család évente simán megtakaríthat a rezsin 100-150 ezer forintot. A tények makacs dolgok..

Laci A Lakli 2014.01.06. 15:05:27

Én a NER nevében elfogadom a szerző ajánlatát. Kérem utalja át nekem a rezsicsökkentés által megspórolt pénzt. Cserébe visszavezetem a szerzőre a 2009-es adókulcsot azaz 1.9 millióig 18%-ot ha afeletti jövedelemmel rendelkezik akkor 36%-ot. Azaz kérem utaljon át nekem 2 illetve 20%-ot havonta a fizetéséből a rezsicsökkentésen spórolt pénzen felül. Szeretném emlékeztetni, hogy SZUPERBRUTTÓSÍTVA kérem a különbözetet!

LallyPop 2014.01.06. 15:22:12

@mcs: Ahhoz képest hogy a bolsi államcsőd óta rombol a zorbán egész rendben van a gazdaság.

Nemde?

steve523 2014.01.06. 15:31:39

Én is lemondanék arról a kb. 10000 magyar forintról amit a rezsicsökkentésnek köszönhetően a zsebemben hagytak, cserébe én viszont az áfa normális 27-ről mondjuk 19% -ra csökkentését kérném.

Mindjárt jobban élne mindenki!!! Éves szinten pedig 200000.-250000.e forint is lehetne a megtakarítás családonként.

Egy csapásra olcsóbb lenne a víz, villany, gáz, üzemanyag, élelmiszer, műszaki cikk, posta, fodrász, autószerviz minden......
Jelenleg mi van: EURÓPA REKORD ÁFA! A magyar meg tapsol:"Szeretünk Viktor!"

Az összes áfacsaló maffiavezér Magyarországra jön egy kis áfacsalásra még egy ilyen fasza helyet nem talál a környéken, ahol ekkora 27%!!!! haszonnal lehet áfát visszaigényelni és elcsalni! Hajrá Magyarország!

_most_ 2014.01.06. 15:50:23

én lemondanék a rezsicsökkentésről, ha cserébe több stadion épülne :D

Szelid sunmalac 2014.01.06. 15:59:51

@_most_: Vagy tobb lelegeztetogep! Vagy tobb lelegeztetogepet a stadionokba!

Kis ember 2014.01.06. 16:04:53

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Akkor talán egy jobboldali pártnak a piac megnyitásán kellen fáradoznia, nem?

ex-dr. vuk 2014.01.06. 16:10:37

@Roll1983: Ez is egy szempont, viszont a pirosak alatt legalabb demokracia(bb) volt. Most ott tartunk, hogy meg 2 ciklus es eszak-koreaval vetekszunk demokraciaszintben.. Nagyon nem is kell messzire menni, eleg a NAV vezeto felulrol utasitott igazsagszolgaltatas altali vegzalasaig menni. Vagy a fidesz szekazfoglalok pont ugyanolyan ugyeig. Egyelore meg a birosagok a helyukon vannak es elutasitjak, de innen mar nem sok lepes kell a koncepcios perekig. A tortenelem mindig ismetli onmagat.

ex-dr. vuk 2014.01.06. 16:12:35

@steve523: nekem a legszebb a "penzugyi rezsicsokkentes" a la Rogan Anti. Tranzakcios adokkal felkorbacsoljak a banki koltsegeket, aztan osszevonjak a szemoldokuket, hogy "na a rohadt bankok nezzetek hogy nyereszkednek, na majd letorjuk", es bumm ingyenes keszpenzfelvet... Ha meg magyarorszagon elnek sirnek, de igy mar csak rohogok... Igaz kinomban.

Reggie 2014.01.06. 16:15:34

@steve523: Inkabb az SZJA-t kene 0-ra levinni. Az afat a sok ingyenelo is fizeti.

Roll1983 2014.01.06. 16:16:26

@ex-dr. vuk: Szerinted, ha a piros oldalnak lett volna 2/3-ad, akkor mi lenne? Demokrácia, ugye? :D

a nemzet fogatlan provokátora 2014.01.06. 16:24:05

@steve523: Persze, csak az állam bevétele lenne kevesebb jelentősen egy 5%-os Áfa csökkentés hatására, amit valahogyan pótolnia kellene.

_most_ 2014.01.06. 16:30:58

@a nemzet fogatlan provokátora: az áfa csökkentés miatt kieső adó bevételeket különadókkal be lehetne hozni, például lehetne különadót kivetni a békemenetre, ha minden békemenet résztvevő csak egy forintot fizetne máris meg lenne a hiányzó összeg.

ex-dr. vuk 2014.01.06. 16:31:15

@Roll1983: Mintha Gyuszi bacsinak lett volna, nem? Oszt megse lett semmi. Levaltottak.

schomy 2014.01.06. 16:31:33

Milyen 20%-os rezsicsökkentésről beszélnek? Az idén januárban volt 10%-os egységár csökkentés, majd novemberben újabb 10%, a gáz, villany, víz és a távfűtés területén. Az nem lehet egy naptári évben 20%, mert csak az időszak egy hatodára vonatkozik. A fizetésemelésed is 20%, ha januárban kapsz 10%-ot, meg novemberben is 10%-ot? Azért írtam egységár csökkentést, mert azt mindenki elfelejti, hogy a fizetendő díj az olyan érték, melyet a mennyiség és az egységár szorzata ad meg. Lehet, hogy többet fogyasztva nincs is értékcsökkenés! Ez pedig a pazarlásra ösztönözheti azokat, akik meggondolatlanok. Aki meg már korábban szigetelte a házát, a takarékos fűtési rendszerre nem sajnálta építéskor a pénzt, nem 25 fokban lakik télen, az meg hülye a mostani mértékadók szerint? Amikor mindenki a szűkös erőforrásokról beszél, miért tesszük olcsóvá azt, ami fogy (víz, energia? Kit érdekel ilyenkor a környezettudatosság? Honnan vesszük azt a vizet, amit most olcsóbban elfolyatunk? Miért nem technológiai váltásokban (szigetelés, világítás korszerűsítés, stb.) segédkezik az adónkból az állam?

Laciii 2014.01.06. 16:32:59

@ex-dr. vuk:
"A tortenelem mindig ismetli onmagat."
Mármint a komcsik tüntetők közé lövetnek, még nem élessel, de ahogy írtad "de innen mar nem sok lepes kell".

Laciii 2014.01.06. 16:38:45

@ex-dr. vuk:
Az mszp-szdsz az tényleg kettő volt, nem olyan, mint a fidesz-kdnp ami gyakorlatilag egy párt.
Az mszp örült volna legjobban, ha nincs szüksége az szdszre.

ex-dr. vuk 2014.01.06. 16:39:00

@Laciii: azokra a "bekes" tuntetokre gondolsz, akik kovekkel es uvegekkel dobaltak a rendoroket, kurvanagy taqbortuzet gyujtottak valamelyik teren, kocsikat gyujtottak fel, kifosztottak a tv-szekhazat, stb? Ja, es akiket persze a fidesz rendelt oda (berelt fel)? Hmmm.

Azert kivancsi vagyok, hogy ha a fidesz alatt tortenik hasonlo, akkor vajon mit tett volna (nyilvan ugyanezt)?
A kulonbseg az, hogy a piros oldal nem berel fel focihuliganokat "bekesen tuntetni".
Erdekes, hogy a fidesz szekhazban ulo TENYLEG bekesen uldogelo partiz ember az aggresszivnak lett kommunikalva a partmediaban (hirado). Pedig azok tenyleg csak ultek egyhelyben es skandaltak. Ja es azokat vegzaltak rendorsegileg, vadat emeltek, a focihuliganoknak meg jott az (alkotmanyellenesen hozott) amnesztia.

EBREDJ MAR FEL!

ex-dr. vuk 2014.01.06. 16:41:36

@Laciii:

Szamit? Kormanykoalicio volt, lenyegtelen, hogy hogyan. Megtehettek volna ok is barmit. De nem tettek. Akkor most ki a "kommunista"?..

Laciii 2014.01.06. 16:46:02

@ex-dr. vuk:
Teljesen mindegy ki és miért tüntet, egy demokráciában a rendőr nem azonosító nélkül teszi amit tesz számonkérhetetlenül.
Ha valóban a demokrácia ELVE érdekel akkor a fékek és egyensúlyok rendszerét párttól függetlenül el kéne várnod mindegyiktől, de téged csak az egyik esetben érdekelnek az ELVEK.

ex-dr. vuk 2014.01.06. 16:51:13

@Laciii: az "ellensulyok" akar lenni szerintem :)

En elvarom mindket feltol, de most nem arrol van szo, hogy hogyan kezelodik aktualisan egy tuntetes, az egy rendorsegi hiba, kar a politikat (teljesen) belevinni (max kicsit).
De jelenleg a demokracia modszeres leepitese tortenik, torvenyekben! Ilyen nem lattal gyuszi bacsiektol (akarmennyi faszsagot is csinaltak).. Levalthatok maradtak. A mostani eppen abban mesterkedik (alkotmanymodositassal, valasztasi torvenyek atirasaval), hogy ne legyenek levalthatok most. 4 ev mulva mi lesz? Nem lesz valasztas se?

Laciii 2014.01.06. 16:51:27

@ex-dr. vuk:
De még mennyire, hogy számít. Még a fidesz se tudna ennyit tenni ha lenne belső "ellenzéke" és nem egyszemélyesként működne.

Amúgy kommunista az mszp és társai meg a fidesz is.

ex-dr. vuk 2014.01.06. 16:57:19

@Laciii:

"Amúgy kommunista az mszp és társai meg a fidesz is."

Es megis... mszp alatt nem volt visszacsuszas a komcsi rendszer fele, meg akkor sem, mikor 2/3-juk volt. Engem (ha meg magyarorszagon laknek) nem erdekel(ne), hogy ki nyer, csak ne a fidesz... Mert latjuk mi van abbol.

tavolirokon 2014.01.06. 16:57:51

A cikk alapotlete jo lenne, de eleg gaz, hogy nem kepes nehany bullet-pointnyi kezzelfoghato jogtiprast es rosszabbulelest felsorolni. A magasabb ado visszasirasa kesz ongol, hacsaknem minimalber-korul keres a szerzo.

Igy csipobol en sem tudok, en a manyup-lenyulaskor leleptem (megtartottam a penzemet, es nem akartam megvarni a kovetkezmenyeket). Igy viszont nem is reszesulok a rezsicsokkentesbol :-)

Ha maradtunk volna, szivesen visszakernem az alkotmanyt, az egyhaz es allam kulonvalasztasat, a forintarfolyamot es vasarloerteket, meg ugy altalaban a jogbiztonsagot.

Laciii 2014.01.06. 16:58:05

@ex-dr. vuk:
Az akart lenni, autocorrect megette.

Az nem hiba ha szervezetileg sértik meg az előírásokat és az se hiba, hogy efölött szemet hunynak. A fidesz felháborító módon visszaél a 2/3-addal, de még nem érték utol az mszp szintjét.

a nemzet fogatlan provokátora 2014.01.06. 17:00:15

@_most_: Valld be hogy ezt a Sas kabaréból loptad !:)))

belgabela 2014.01.06. 17:01:22

Bátran beszálsz, mert tudod, hogy egy gyakorló elmebeteg miatt nem lehet megváltoztani a rendszert.

Laciii 2014.01.06. 17:02:35

@ex-dr. vuk:
Nem volt 2/3-uk értsd már meg, 1/2-ük se volt. A fidesszel se volt ennyi baj amikor nekik se.

ati27 2014.01.06. 17:04:49

@Reggie:
vagy nem... Miről is van a nagy volumenü áfacsalásokkal? Ja, ha valaki nagyban csinálja, akkor nem lesz problémája.. Csak annak aki észreveszi... :D

Laciii 2014.01.06. 17:05:34

@tavolirokon:
Valószínűleg papíron annyit.
A manyup megtartásának nem volt azóta semmi következménye, nem csapott le se a nav se a tek azokra akik megtartották.
Az utolsó bekezdéssel egyetértek.

ex-dr. vuk 2014.01.06. 17:07:42

@Laciii: a KORMANYNAK (koalicio) 2/3-a volt. Ez a lenyeg. Attol koalicio, hogy kb ugyanazt akarjak.

"A fidesz felháborító módon visszaél a 2/3-addal, de még nem érték utol az mszp szintjét."
Az MSZP hol elt vissza a (szerinted nem is letezo) 2/3-adjaval?

ati27 2014.01.06. 17:08:35

@ati27:
korr: "miről is van szó a nagy volumenű ÁFA csalásoknál?" akart lenni

nemzeti csótány írtó 2014.01.06. 17:16:02

@a nemzet fogatlan provokátora: Igen, meg lehet takarítani 150-200 ezret, ha van 400 m2-es házad, és fűtöd benne a medencét. Lehet, hogy a te baráti körödben ez az átlagos, mert egy fideszes fasz szopó társaságban vered a hamut. Ha van vér a pucádban, akkor állj ki az utcára pl: Tatabányán vagy Miskolcon netán Ózdon és magyarázd el a zembereknek, hogy mennyi minden jót tesz velük a jelenlegi hatalom.
osztjónapot!

Laciii 2014.01.06. 17:19:30

@ex-dr. vuk:
Attól koalíció, hogy egyedül mindkettő kevés volt és _kényszerből_ összefogtak. Az szdsz meg tudta, hogy ha bológatnak az mszpnek akkor az mszp megeszi őket, ahogy a fidesz is leépítette a koalíciós "partnereit".

Az mszp szintje meg az, hogy a demokrácia alapját a hatalmi ágak szétválasztását köpte szembe.
A rendőri intézkedésnek egy demokráciában törvényi követelményei vannak, ezek közül egyik legfontosabb az azonosíthatóság a későbbi számonkérhetőség miatt. Ahol a rendőrség politikai jóváhagyással cselekszik törvénytelenül és következmények nélkül ott nincs demokrácia.

LallyPop 2014.01.06. 17:27:21

Miröl beszélgettek?

MTP már megszünt, Mszp-nek jövőre van az utolsó választása. Aztán majd eljön a fidesz ideje is, kártékosnyági sorrendben szabadul meg tőlük a társadalom.

ex-dr. vuk 2014.01.06. 17:28:48

@Laciii: es ez mennyiben kulonbozik attol (rosszabb), mint az, hogy az _ugyeszseg_ dolgozik utasitasra, torvenyeket megszegve?
Ha szerinted csak az azonosito hianyzott, es a cselekedet helyenvalo volt, akkor azert ezt meg nem erzem akkora gondnak mondjuk, de teny, hogy szabalytalan. Viszont kerdes, hogy politikai kerdes volt-e, hogy nem volt azonosito. Szerintem nem. Viszont egy torvenytelen ugyeszsegi hazkutatas az durva(bb - szerintem).

a nemzet fogatlan provokátora 2014.01.06. 17:30:12

@Bokány: Egyrészt én 100-150 ezret írtam. Nekem a gáz és a villany együtt kb. 50 ezer volt havonta, és nem élünk nagy lábon. Ennek a 20 %-a 10 ezer forint havonta. Ezt felszorozva 12-vel 120 ezret spórolok évente. Nem pedig 2362 ft-ot ahogy a posztoló állította.

LallyPop 2014.01.06. 17:31:53

@ex-dr. vuk: 'es ez mennyiben kulonbozik attol (rosszabb), mint az, hogy az _ugyeszseg_ dolgozik utasitasra, torvenyeket megszegve?'

- abban hogy ez a te fantáziád balfasz koma, a másikról van vidió (nemszp-s vidió hanem igazi)

ex-dr. vuk 2014.01.06. 17:41:06

@LallyPop:
jaja csak en talaltam ki, hogy hazkutataast tartottak a volt NAV alkalmazottnal, es ket dologgal is megvadolta az ugyeszseg annak ellenere, hogy "kozerdeku bejelento" ellen ezt nem tehettek volna meg?

A rozsaszin (narancssarga) kod majd felszall a szemedrol egyszer... De akkor mar keso lesz.

Kerek négyszög 2014.01.06. 17:46:24

A gáz világpiaci ára 20%-ot csökkent egy év alatt.

Az elektromos áram világpiaci áránál 40% -al magasabban adja az állami kézben levő MVM az áramot a területi szolgáltatóknak.

Ebből minden nehézség nélkül lehet rezsit csökkenteni, csak pártunk és kormányubk átmossa a kádárista ingyenebédváró emberek agyát.

Ez az egész csak propaganda. Az simán elvárható, hogy a gáz ára annyi legyen, amennyi a valós ára. Ha az csökken akkor csökkenjen, ha nő a világpiaci ár, akkor nőjjön az ár, mert különben a különbözetet máshol gombolják le rólunk, az meg átbaszás.

LallyPop 2014.01.06. 17:48:13

@ex-dr. vuk: jogász is vagy balfasz koma? Mert ilyet kb. senki nem állított, hogy HA közérdekü bejelentő lenne és azt sem hogy az ellen nem lehet eljárni néhány szintén nem jogász balfasz blogger komádon kívül

_most_ 2014.01.06. 17:51:16

@Laciii: jobboldalon azért rendesen beindult a mítosz gyártás a 2006-os eseményekről, pusztán annyi történt, hogy a rohamrendőrök tömegoszlatás közben megvertek pár embert, egyszeri eset volt és leginkább csak fidesz szavazókat érte atrocitás, becsületes embereknek nem esett bajuk, de egyesek már 56-hoz hasonlítják, ami nem kis tiszteletlenség az 56-os forradalmárokkal szemben.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.01.06. 17:51:46

Ne is hidd el, ostoba MSZP csicska..

Higgyél inkább annak az MSZP-nek amelyik alatt kétszeresére nőttek az áram és háromszorosára a gázárak.

Persze szigurúan azután, miután haveroknak bagóért eladták a közműveket...

MIndig gondolkodom, hogy ezek a szerencsétlen bérrettegő ballib bloggerek kapnak-e jutalékot, vagy élből ilyen barmok.. :DDD

ex-dr. vuk 2014.01.06. 17:52:54

@LallyPop:

En mindkettot allitom. Van jogasz a kornyekemen.
Azt hiszem, hogy azon nem sok vita lehet, hogy "kozerdeku bejelento"-e vagy sem :) De gondolkozz jozanul (haha), szerinted a bejelentot kell vegzalni vagy ellenorizni/nyomozni, hogy igaz-e, amit allit?... Marmint egy rendes orszagban.

Persze ha csak a fidesz-sajtot olvasod/nezed, akkor ilyesmi nyilvan nem fog eljutni hozzad (vagy maskepp fog).

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.01.06. 17:53:36

@_most_:
Na ez a másik MSZP legend.

Beazonosíthatatlan karhatalmistákat uszítottak kedvenc MSZP-s barmaid mindenkire aki nem szereti az MSZP-t.

Mocskos Rákosit megszégyenítő diktatórikus módszerekkel ütöttek vertek mindenkit, miután nem sikerült betiltani minden tüntetést, és feloszlatni.

Persze szigorúan a demokrácia jegyében..

Röhejes komcsi csinovnyikok vagytok.

LallyPop 2014.01.06. 17:55:35

@ex-dr. vuk: 'Azt hiszem, hogy azon nem sok vita lehet, hogy "kozerdeku bejelento"-e vagy sem :)'

már miért ne lehetne? szerintem semmit sem jelentett be. Vagy tudjuk mi van a ződ dossziéjában?

Kerek négyszög 2014.01.06. 17:55:44

@Laciii:
"Ahol a rendőrség politikai jóváhagyással cselekszik törvénytelenül és következmények nélkül ott nincs demokrácia. "

Az a politikai jóváhagyás duma egy kicsit sántít. Urban legend.

Következmények nélkül? Hány bírósági ítélett született ezügyben? Na ugye... Tehát mégiscsak volt demokrácia...

Bár ha a terrorista gyújtogatók védelmét nézzük... lehet hogy nem volt igazi demokrácia.

_most_ 2014.01.06. 17:56:38

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: és te ingyen csinálsz-e hülyét magadból rendszeresen, vagy fizetnek érte? :D

_most_ 2014.01.06. 17:59:20

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: mondjuk, ha esetleg békés tüntetések lettek volna, mint, amilyenek a demokratikus ellenzék tüntetései, akkor talán nem lett volna rendőri erőszak.

Kerek négyszög 2014.01.06. 18:02:45

Beazonosíthatatlan karhatalmistákat uszítottak kedvenc MSZP-s barmaid mindenkire aki nem szereti az MSZP-t.

>>>>> "Ha nem nyerünk forradalmat kell csinálni" mondották Orbánék és már rendelték is meg a gyújtogatásokat.

Mocskos Rákosit megszégyenítő diktatórikus módszerekkel ütöttek vertek mindenkit, miután nem sikerült betiltani minden tüntetést, és feloszlatni.

>>>>> Érdekes, azóta a demokratikus jogállamokban hasonló módszerekkel léptek fel a terroristákkal szemben. Egyébként meg akik imádják a "rendet" azoknak miért tetszik a rendőrdobálás, autógyújtogatás?

Persze szigorúan a demokrácia jegyében..

Röhejes komcsi csinovnyikok vagytok.

>>>>> Te meg a diktatúrás bandáddal vagy NEMZETKÖZI szinten lejáratódva. Saját magatok paródiái lettetek.

Stabilo 2014.01.06. 18:08:27

Én tényleg kiküldtem volna mindenkinek egy levelet, hogy édes egyetlen kedves polgárom, akarod-e a rezsi csökkentést vagy sem?
Ha akarod akkor megkapod, ha nem akkor neked nem jár, aztán ennyi.
Állandóan csak ez a sírás és nyavalygás már azért is, ha kevesebbet befizetni valót találunk a csekken is.

ex-dr. vuk 2014.01.06. 18:10:55

@LallyPop: nem a kozvelemenynek kell tudni rola, hanem az ugyeszsegnek. Ha az ugyeszseget erdekelne a dosszie, akkor elkerne, nem? De eddig csak arra vesztegettek az energiat, hogy visszavadoljanak es abban az ugyben nyomozzanak.

FYI, attol, hogy "balfasz koma"-nak hivsz valakit nem lesz igazad valamiben. Ez maskepp mukodik :)

LallyPop 2014.01.06. 18:11:12

@Stabilo: Annyira azért nem akarták a suttyadékok, hogy egy aláírásgyüjtést összedobjon a zellenzék hogy opciós legyen a rezsiharc...:(

LallyPop 2014.01.06. 18:14:18

@ex-dr. vuk: 1. nem a közvéleménynek kell tudni róla? Ez egyre jobb nem a közvéleménynek kell tudni attól közérdekü a bejelentés? Tehát minden hülye közérdekü bejelentő, mint terriblekk? propeller.hu/szorakozas/2845379-terry-black-ok-harman-erkolcstelen

2. a ződdosszié a házkutatásnak hála már az ügyésznél van balfasz koma

jogalany 2014.01.06. 18:19:57

kovi1970
Pont Te beszélsz a nagy többség érdekével szemben, Te csak hagyd, hogy mi élvezzük a rezsicsökkenés előnyét, és ha neked nem kell fizesd be valamelyik lopós civil gyermekmentősnek.

lenoardo999 2014.01.06. 18:21:48

Szerintem előremutatóbb volna, ha a posztíró és a vele egyetértők nem a mások által megtermeltek elvonásából képzelnék el a saját pénzügyi helyzetük javulását, hanem megpróbálnának valami olyasmihez érteni, amiben ők személy szerint nagyobb értéket állítanak elő. És akkor nem kéne nyavalyogniuk sem havi néhány ezer pluszért vagy mínuszért.

jogalany 2014.01.06. 18:25:05

ekat
Vannak akik a nép érdekével ellentétesen beszélnek, mint Te, és ezzel tulajdonképpen a Fidesz malmára hajtod a vízet, mert akinek számít minden fillér, az bizony kiáll a rezsi csökkenése mellett.
Így lesz belőle tényleg háború, mert ha kell ezért még én is kiállok.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2014.01.06. 18:26:26

@LallyPop: eddig ez az év poénja. Kampány van, nem sokáig lesz ez igaz, de addig élvezd.

jogalany 2014.01.06. 18:28:53

Sparhelt
Az a baj, hogy egybe veszed a költségeket, holott a kiadások akkor is megvannak, ha a rezsi változatlan.
Ehhez képest, ha a rezsi csökken, azzal beljebb vagyok. Az élet nem egy habostorta, hanem sokféle torta szelet.

jogalany 2014.01.06. 18:31:52

christophe
Pont a közgazdaság mondja ki, a bevétel és kiadás nem mindig függ össze. Ha rezsi csökken, akkor a kiadás nem azért nő, hanem annak más okai is lehetnek.
A közgad.tan mellé nem árt némi logika sem.

dez01 2014.01.06. 18:58:49

Inkább arról kellene itt beszélgetni, hogyan lehetne az adósságot lecsökkenteni...

Szerintem kell hozzá a lehető legigazságosabb ingatlanadó......

dez01 2014.01.06. 19:04:21

Tény hogy a magas ÁFA zavaró, de ilyen magas adóelkerülés mellett ez megint csak viszonylag igazságos.....

ex-dr. vuk 2014.01.06. 19:10:11

@LallyPop:

1. A kozvelemenynek bejelentette, amit be kellett (mi tortent, hogyan es milyen mertekben). Neveket nem mondhat, mert akkor megtobb pert akasztanak a nyakaba...

2. Teny, de vajon miert nem a bejelentes miatti nyomozas alapjan vettek el? miert az oellene valo viszontfeljelentesek miatt?

Persze a szemelyeskedesed lepereg, csak magadat minosited vele, es hiteltelenne teszed amit mondasz.

AskmeLater30 2014.01.06. 19:32:20

"igazságosabb többkulcsos adózást"

:D

zobod 2014.01.06. 19:32:58

Az egykulcsos adó ellen óbégató baloldali macskajancsik közül hányan adományozták az elmúlt években a 16% és a korábbi adókulcsuk közti különbözetet jótékony célokra?

­DezInf 2014.01.06. 19:42:21

@zobod:

Az Adócsaló ballib söpredéknek mindegy hogy hány kulcs van.

GYurcsány apjuk megmutatta milyen az igazi demokrata viselkedés, ha adózásról van szó:

www.gondola.hu/cikkek/46221
Jogerősen pert vesztett Gyurcsány Ferenc a Fittelina-ügyben a Magyar Nemzettel szemben a Fővárosi Ítélőtáblán.
...
A kormányfő által kifogásolt két cikk egy sorozat része volt, amelynek során a Magyar Nemzet feltárta, hogy Gyurcsány családjának villáján végrehajtott luxusberuházás felveti az adócsalás gyanúját.

ex-dr. vuk 2014.01.06. 19:44:19

@dez01: zsenialis, megint a becsuletesek jarnak rosszul. Ez mitol is "igazsagos" ?...

randomuser1 2014.01.06. 19:48:51

lo, a többkulcsozás újabban a baloldal rezsicsökkentésre adott válasza vagy mi a demagógia dinamikája újabban..
fűtött medence, rezsicsökkentés, egykulcsos, budán szép az élet :)

valaki senki 2014.01.06. 19:49:59

Csak az adók -és járulékok befizetésére kirótt tranzakciós adók többe kerülnek éves szinten, mint a rezsicsökkentés. És akkor a rezsi befizetésére kivetetett tranzakciós adót még nem számoltam, és egy kiló kenyér sem került haza....

­DezInf 2014.01.06. 20:11:07

@valaki senki:

Hogy sírva ne fakadjak..

Bezzek a derék MSZP, aki rommá adósította az országot, miközbe duplájára emelte a villany és triplájára a gázárakat, már ami szigorúan vett rezsiharcot illeti ballib módra.

LallyPop 2014.01.06. 20:22:17

@ex-dr. vuk: '1. A kozvelemenynek bejelentette, amit be kellett (mi tortent, hogyan es milyen mertekben). Neveket nem mondhat, mert akkor megtobb pert akasztanak a nyakaba...'

- semmit sem jelentett be nemcsak a közvéleménynek, hanem a feljelentésében sem. Ezért rendelték el a feljelentés kiegészítését, eddig 2x

'2. Teny, de vajon miert nem a bejelentes miatti nyomozas alapjan vettek el? miert az oellene valo viszontfeljelentesek miatt?'

- miért röfögöd megint amit balfasz blogger komáidnál olvastál?

­DezInf 2014.01.06. 20:26:31

@ex-dr. vuk:

Baromság.. Bilit borítani úgy kell mint Snowden csinálta. Felpakolni mindent a netre, cirka 8 helyre, 6 újságnak elküldeni.

AZtán lehet nyilatkozgatni.

Hülye Horváth meg kis zöldmappával a hóna alatt rohongált, és semmit nem mondott soha. Állítása szerint nincs is másolata.
Tehát vagy hülye, vagy egy magamutogató bohóc.

ex-dr. vuk 2014.01.06. 20:28:25

@LallyPop:
1. Ha nem jelentett be semmit akkor miert akasztottak ket feljelentest a nyakaba?

2. latom a hirek teged elkerulnek :) Innentol en is el foglak.

ex-dr. vuk 2014.01.06. 20:29:21

@­DezInf: Ha igy csinalta volna, akkor ezutan orszagelhagyas valami messzi szigetre az velejaroja. Latod meg nevek nelkul is meghurcoljak, mi lett volna ha tenyleg kipakol mindent?..

bőrmók 2014.01.06. 20:29:58

@­DezInf: "bezzeg"? Tehát elismered, hogy a rezsicsök kamu?

LallyPop 2014.01.06. 20:32:10

@ex-dr. vuk: Mert a feljelentés kiegészítése a nyomozó hatóságra is vonatkozik, nekik is kötelességük bizonyítékokat keresni, és olyat már HA NAV-os szekrényében is találtak

Fogalmad nincs mi a hír, és mi nem az.

bőrmók 2014.01.06. 20:32:56

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: te meg egy seggnyaló, gondolkodni képtelen, kritikátlan faszfej vagy.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.01.06. 20:36:59

@bőrmók:

Jajj szegény pici MSZP csicskácskának bántották a kedvenc elkúrócskáit.
Irgum-burgum !
-toppant dühösen-
:DDD

bőrmók 2014.01.06. 20:42:18

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Legközelebb nézd meg hogy mire kaptad a választ, mielőtt házhoz mész a lófaszért

DezInf 2014.01.07. 07:57:14

@­DezInf:

Na mizu nicktolvaj?

Saját neveden nem mersz naffijú lenni?

Merd már magad felvállalni szerencsétlen fidextoprongy:))))

Nagyon szeretsz más bőrébe bújni te kis ferdehajlamú szellemharcos:D

A lopott nickeken való hozzászólásokért is fizet a futtatód?

A nicktolvajok is jobban tejjesítenek!!!!

Laciii 2014.01.07. 08:25:31

@Kerek négyszög:
A hasonló módszert azt különbözteti meg az ugyanolyan módszertől, hogy csak hasonló.

Demokráciában nem illik a rendőrségnek nagyjából törvényesen fellépni hanem teljesen törvényesen kellene. Akár focihuligánok ellen is.

Félkifli 2014.01.08. 10:00:33

@jet set: nem figyeltem a szoci propagandát, ha más megközelítésből, de mégis erre a következtetésre jutottam (amit úgy látszik a szocik tolnak), akkor valószínűleg vérkomcsi vagyok, bár ezt nehezen lehet összeegyeztetni azzal, hogy pont a szabad piac mellett érveltem, de ha a sors fintora folytán valamiért most mégis a szocik képviselik ezt az irányvonalat, tudod mit, a kedvedért: legyen! :)

Államosítsunk mindent, a gonosz bankokat, meg a gonosz szolgáltatókat is, csak aztán nem kell csodálkozni, ha a hadsereg a WC-papír hiányára hivatkozva megszállja a budipapírgyárat (Venezuela), elűzi a boltok tulajdonosait és az alkalmazottak kezébe adja az "irányítást".
Nagy nemzeti öntudatunkban elűzve minden külföldi tőkét majd nem kell csodálkozni, ha körülnézve tökre úgy néz ki minden, mint Kádár idejében.
Es paradox módon hopp, a komcsik ellenében máris csináltunk egy komcsi államot.

jet set 2014.01.08. 12:40:27

@Félkifli: Túl sok érvet nem sorakoztattál fel azért.
Ha nem éri majd meg a cégeknek, akkor eladják a részesedésüket, ahogy a raiffeisen is 1€-ért az egészet. Mondjuk ott nem csak a kormány volt a hibás, hanem ők is bénák voltak.
Persze lehet, hogy Merkel felemeli a telefont és helyreteszi orbánt, ahogy már megtörtént korábban és akkor végetér a nagy rezsiharc.

jet set 2014.01.08. 12:42:59

@makkospacal: Jön bajnai és német fizetések lesznek 2 éven belül. :-)
De valóban ez az igazi probléma. A jelenlegi fizetésekből nehéz kigazdálkodni a megélhetést. És itt nem a rezsicsökkentés a megoldás vagy a másik oldalon az adójóváírás újbóli bevezetése. Ezek egy átlagos családnál párezer Ft-os tételek. Ettől a párezer Ft-tól nem lesz életminőség javulás.
süti beállítások módosítása