2013.12.26.
09:28

Írta: lbm

15 forint karácsonykor

A jól teljesítés egyik valós formája lehet a következő történet. Bármely hasonlóság, bármelyik családdal pedig nem a véletlen műve, mivel a következőkben leírtak megtörtént esetet tárnak fel...

Jelenleg 15 forintja van a mi kis családunknak. December 24.-én karácsony szenteste is ennyi volt. Nem panaszáradat fog következni NERtársak, mivel arra nincs okom, mindössze elmesélem, hogy teljesítettünk mi jól, azaz, hogyan teremtettük meg egymásnak és a kisfiúnknak a gyönyörű karácsony estét, bár valóban nem ettünk calvados szószt vagy lúdgége tésztát.

Előre bocsájtom, hogy a történet attól érdekes, hogy hárman élünk kis populációnkban, két teljes munkaidőben dolgozó felnőtt emberrel, és nem mellékesen egy nagyon jól teljesítő országban…

Szóval két keresetünket megkapva december elején, kötelességszerűen kifizettük a számláinkat, bérletet, iskolai ebédet, és miegymást. Még karácsonyfát is vettünk 2500 ft-ból, szép lucfenyőt, illatosat, hisz azért a karácsonyfa feldíszítése a csillogó szemű gyermekünkkel fantasztikus érzés. Eme vidám gyermekünknek is megvettük a vágyott társasjátékot, és mellé, hogy mást is bontogasson a fa alatt, egy gyermek sampont meg egy gyermek tusfürdőt, aminek nagyon finom illata van, kicsit különlegesebb mint amit a hétköznapokon vásárolunk.

 Csoda szám-e a 15, azt nem tudom, de mindezek után maradt kereken 15 ezer forintunk. Nem gond, mi minden hónapban e körüli, 15-20 jobb hónapokban 30 ezer forintnyi összegből gazdálkodjuk ki az élelmezésünket. Meg is oldjuk. No problem. De ugye karácsonykor kéne egy finom vacsora, és nem mellesleg addig is ennünk kell. Igen, sajnos gyarló ember vagyok, és vágyom arra, hogy karácsonykor, egy némileg jobban megrakott asztal mellé üljünk le, hogy megadjuk egy kicsit a módját ennek az ünnepnek. Miközben teltek a napok, és tejet, kenyeret, meg némi főzni valót kellett vásárolnunk, úgy fogyott a 15 ezer forintunk is. A karácsony előtti héten már magát a karácsonyi vacsorát fogalmunk sem volt hogyan s miből. Végül magamban végigleltároztam a készleteinket amiben volt kétszer egy kiló darált hús a mélyhűtőben, ugyanitt tarjacsont és csirkefarhát, mivel egész csirkét szoktam venni és amikor kibontom a csontot le szoktam fagyasztani. A tarjacsont is eképp lapult a mélyhűtőben. Némi répa is volt itthon, így a következő elhatározásra jutottam: a karácsony előtti hétvégén az egyik adag darált húsból készítek egy kis bolonyait, a másik adagból pedig fasírtot krumplival karácsonyra, a csontokból pedig egy finom levest, és innentől már csak a reggelihez való kenyér meg némi felvágott okozhat gondot.

Pontosan így álltunk december 20.-án délelőtt. Ám csodák mindig vannak, és a férjem délután telefonált, hogy ajándékutalványt kapott a munkahelyétől, ha szerencsénk van szép, méltó vacsorát tudunk kreálni. Elment a bevásárlóközpontokba, és végül az egyikben rábólintottak arra, hogy bármilyen élelmiszerre elfogadják eme jegyeket. Este fel is kerekedtünk és szépen kiszámolva a három szelet pontyot, a két csirkemellet és a négy szelet tarját, meg az olajat, szaloncukrot, tejet, vajat és minden egyebeket megvásároltuk ötszáz forinttal lépve csak túl a keretet.

Hogyan maradt 15 forintunk? 23.-án úgy gondoltuk legyen „habzsi-dőzsi”, és süssek almáslepényt is. A férjem elment és hozott tejfölt hozzá (alma már volt), plusz vett még kenyeret és mindennek megkoronázásaként 99 forintos üdítőt. Így maradt 15 forintunk.

Nincs ok szomorúságra, hisz a karácsonyunk gyönyörűen sikerült, és hálásak lehetünk a sorsnak, hisz másoknak mennyivel nehezebb. Végül egy pici csomagocskát is összeállítottunk a fiammal egy hajléktalan néninek, aki nagyon örült neki, és még csak egy forró kávéra kért pénzt.  A mi 15 forintunkból sem tudott volna venni, de ha nálam lett volna azt is odaadtam volna, hisz neki még annyija sincs. Ám a 15 forintunkat leraktuk egy feldíszített kisasztalra, mint jól teljesítésünk példaképét, hisz minden meg lett ahhoz, hogy a kisfiúnk és mi is boldog estét töltsünk el.

A férjem amikor hazatért a megmaradt 15 forinttal, azt kérdezte, menyibe kerül most egy doboz gyufa. Mondtam, hogy 20 ft. Ő pedig viccelődve mondta:

-          Akkor már azt sem mondhatom, hogy: „Egyszer élünk, kérek még egy doboz gyufát!” …?

322 komment

Címkék: NERlemény

A bejegyzés trackback címe:

https://nertars.blog.hu/api/trackback/id/tr465709206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.12.27. 15:09:58

@anyahajókabinajtóhajtogató: Ideje lenne nick-et váltani, ezért már nem fog senki fizetni... :P

monddazigazatmar 2013.12.27. 15:10:15

@anyahajókabinajtóhajtogató: "Mindketten szakmunkások vagyunk, a szakmánkban dolgozunk és e mellett estin leérettségiztünk. "
Régen jó volt mert alvállalkozó voltál. Mivel? A 8 osztályoddal?
Mi a fasznak hazudsz összevissza mindenféle faszságot?
3 gyerek, panellakás, aztán te állami beruházásokra mentél alvállakozni ugye?

Nagyzee 2013.12.27. 15:10:39

@anyahajókabinajtóhajtogató:

" anyahajókabinajtóhajtogató 2013.10.13 19:52:11
Barátaimnál 3 gyerek van a családban..."

Majd felsorolod gyakorlatilag ugyanazokat a kereseteket és kiadásokat, amiket itt sajátként.

---

"anyahajókabinajtóhajtogató 2013.10.22 15:44:12
Kész szerencse, hogy százmilliós vállalkozásom van és soha nem kerülök kapcsolatba ilyen hernyógörényekkel!"

Skizofrén vagy, váltásban használjátok a nicket a 100 milliós vállalkozást vivő haverral?

kvadrillio­ 2013.12.27. 15:12:00

@anyahajókabinajtóhajtogató: jah, 4 eve az mszpnel nem ez volt, ugyan dehogy. veletlenul tudom mi a helyzet az epitoiparban, edesapam abban dolgozik. ugyanez a szar volt akkoris, csak masok voltak a csokos cegek, sot nem egy olyan csokos van aki ciklusokon ativel, es fizet mindig annak aki epp hatalmon van.

baratom, ez kibaszottul nem attol fugg, hogy ki van hatalmon, ezek ugyanugy lopnak mint a korabbiak, tavolrol sem vedem oket, csak az kurvara zavar, amikor mindenki mas hibas, csak te nem. ha meg a szakmadban olyan baszott jol lehet keresni mas orszagban, akkor miert vagy meg otthon?

nem azt mondom, hogy huzz mashova, de ha akkor a gaz mint ahogy leirod, akkor nem ertem miert kell a seggeden ulni es sirankozni, en is tudtam mozdulni amikor kellett, csak en nem probaltam az aktualis kormanyra fogni.

monddazigazatmar 2013.12.27. 15:12:23

@anyahajókabinajtóhajtogató: Mellesleg TE beszélsz elvtelenségről? Amikor leírod, hogy van az a pénz amiért elmész fidesztrollnak?

monddazigazatmar 2013.12.27. 15:13:08

@Nagyzee: Akkora a szegénység náluk baszod, hogy egy nicket használnak ketten.

christophe 2013.12.27. 15:20:30

@anyahajókabinajtóhajtogató: èn is erre vàgytam,igaz egy gyerekkel,1500 km-re M.o-tol megtalàltam amit kerestem(unk).Elèg turelmes voltam 15 èven keresztul,dolgoztam,remènykedtem,adot fizetem,most màr làttom teljesen feleslegesen.Mindig is lesz egy rèteg M.o-n aki nagyon jol èl,politikusok,a buntàrsaik,adocsalo vàllalkozok,bunozok, ès pàrszàzezer ugyes,sokat dolgozo szerencsès ember.DE az àtlagember,mint Te(ès 5èvvel ezelottig èn is) semmi jora nem szàmithat...

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.12.27. 15:23:42

@tisztapista:

Na jó akkor én is megtisztellek részletes válasszal:

"Üdvözöljük!
A NER ingyenes tanácsadó szolgálat fogadta hívását. Készüléke billentyűzete segítségével válasszon az alábbi menüpontok közül:
Életviteli tanácsok - egyes gomb
"1"

Ön az életviteli tanácsok menüpontot választotta. Blogon közzétett adatai alapján az alábbi tanácsokat adjuk önnek, melyek közül szabadon választhat:

1. Költözzön el jelenlegi lakásából, és azt adja el, vagy adja ki albérletbe. A 44.000 Ft fűtés irdatlan sok. Ha nem minden hónapban ennyi, akkor a megspórolt pénzt máris félre tudja tenni. A költözéssel szemben nem lehet ellenérzése, hiszen úgyis el akart innen menekülni. Ha családi házba költöznek, akkor a közös költség és a díjbeszedő számla is eltűnik."

Ha eladom akkor 8.5 MFt vételárral kalkulálhatok. Ezért ekkorát vagy nagyobbat nem kapok Budapesten maximum a nyolcadik kerületben valami lepusztult szart, te gondolom szívesen laknál ott? Adjam ki? akkor miből is veszek újat magamnak? Vagy fizessek albérletet abból amit kiadtam? Ennek mi értelme? Vegyek házat??? Hol? Bp közepén dolgozunk, a gyerekek itt járnak iskolába. Budapesten ennyiért 2 szobás házat nem kapok de még az aglomerációban sem! Járjak 100 km -ről dolgozni, hogy ne legyen közös költségem? Hülye vagy te?

"2. Csökkentse vízfogyasztását. Az ön által megadott érték horrorisztikus. Egy ötöst simán le tudna ebből faragni, ha akarna."

Akarnék én csökkenteni de légy erős egy 5 tagú család ahol a gyerekek is már tinik ENNYI VIZET FOGYASZT! A mosógép mindennap megy, zuhanyunk (húúúúúú arcátlanság) és még a retyót is lehúzzuk szarás után.

"3. Adja el autóját, vagy járjanak inkább azzal a BKK helyett. Így együttesen legalább tízezer forint pazarlás havonta. Ön nagyvonalúan elhallgatja az autó egyéb költségeit, mi viszont tudjuk, hogy rendszeres szervízre is szükség van, különben többel köti be."

Adjam el az autómat? Egyrészt a cirka 120.000 Ftot amit kapnék érte pont a hajamra kenhetem, 3 havi bérletünk se. Járjunk mind azzal, bravó remek ötlet, én 4kor kelek megyek 5re dolgozni aztán hazaküldöm az autót azzal elmegy a három gyerekem szépen egy időben de különböző közép és általános sulikba aztán hazaküldik ismét és mehet vele az asszony is, talán még beér végül délután/este ugyanez visszafelé. Rendszeres szervíz? miből barátom, miből? Az ablakomat celluksz és kartonpapír tartja fent, a fékfolyadékomat havi fél literrel töltögetem újra és még sorolhatnám.

"4. Valamelyikőjük - vagy mindketten - sürgősen gondolkodjanak el a munkahelyváltáson. Lehet, hogy szeretik jelenlegi munkájukat, de életvitelük ilyen csekély bevétellel hosszú távon fenntarthatatlan. Gondolkodjanak el egyéb bevétel szerzési lehetőségeken is. Internetük van, gyűjtsenek ötleteket."

Gondolkodunk ne félj már 3 éve gondolkodunk és nézelődünk + próbálkozunk is de ha nem vetted volna észre nincs meló! Ha meg van az ugyanilyen szarul fizet. Ezért van, hogy el kell menni sajnos. Egyéb bevétel? Mit csináljunk 10-12 óra kőkemény meló után még? termesszünk füvet az erkélyen? A faszt, egy rendes munkából meg kéne tudni élni úgy mint külföldön. Barátom mosogat 2 éve egy Londoni szállodában és 500.000 körül keres. Persze ez nem igaz, kint nyomorognak a magyarok, azért mennek ki direkt nyomorogni!

"5. A havi költségvetés mellett készítsenek éves költségvetést is, ahol az egyes idény jellegű tételek (télen több fűtés, nyáron több autóhasználat, ősszel az iskola többletköltségei) is látszanak. Ez alapján kiszámolható, hogy éves szinten mekkora plusz bevételekre vagy kiadáscsökkentésre van szükség."

Teljesen jó DE: A plusz bevételeket vagy a csökkentést ugyan hogy a gárnátos faszba valósítsuk meg??? Miből?

Tudjuk, hogy tanácsaink önöktől is komoly erőbefektetést igényelnek, mert lakhelyet, munkahelyet és életvitelt változtatni nem könnyű. De ha úgy érzi (és jól érzi), hogy jelenlegi életvitelében változtatásra van szüksége, akkor inkább javasoljuk, hogy ezt országon belül oldja meg, és ne meneküljön külföldre.

Köszönjük, hogy a NER ingyenes tanácsadó szolgálatot tisztelte még bizalmával. Viszont hallásra!

tisztapista 2013.12.27. 15:23:51

@anyahajókabinajtóhajtogató: "Á szevasz! Figyu mondd már el, hogy hol lehet jelentkezni elvtelen fidesztrollnak? komolyan ha tényleg ennyire jó a pénz akkor faszba az elveimmel, jövök én is! "

Gazdagoknak nincs felvétel! Ugye nem akarod elhitetni velünk, hogy október 22 óta odalett a százmilliós vállalkozás?!

"anyahajókabinajtóhajtogató 2013.10.22 15:44:12

Kész szerencse, hogy százmilliós vállalkozásom van és soha nem kerülök kapcsolatba ilyen hernyógörényekkel!"

christophe 2013.12.27. 15:25:52

@monddazigazatmar: Belinkelnèl egy jo helyen lèvo,àtlagos àllapotu 50-60nm budapesti lakàst amit 120-140000ft-os nm àron kinàlnak?!Ne fàradj,250eft/nm alatt nem fog menni, max.11 keruleti panelt 12millio korul.....

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.12.27. 15:27:30

@droid_: "nekem ugy tunik, 2010-ben ugyanekkora bruttobol kb 25ezerrel kevesebbet vittetek volna haza, jovore pedig a jelenleginel kb 40ezerrel tobbet fogtok hazavinni. jol szamol a nettober.com? "

Rosszul látod mert akkor még nem tette rá a fideszmutyimaffia a kezét arra a szegmensre (is) ahol vállalkoztunk és volt munkánk amiből átlagosan megéltünk, egy szavunk sem volt, nem is politizáltam soha előtte.

monddazigazatmar 2013.12.27. 15:27:47

@anyahajókabinajtóhajtogató: Állítsd ki asszonyt a sarokra, 3 pulya után nyilván tudja mit hogyan kell csinálni.

monddazigazatmar 2013.12.27. 15:29:48

@christophe: Fáradok.
ingatlan.com/lista/elado+lakas+6.3-7.7-mFt+t:Budapest

5145 találat.
Igen, rohadt olcsók a lakások, ha tetszik, ha nem.
Nézz utána, ezen kesereg minden ingatlanos.

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.12.27. 15:29:52

@háténimmár:

"A führer uralma előtt ugye ennek a pénznek a triplájából éltetek és a kiadfásotok meg fele ennyi volt?
Mert a jelen nyomorodhoz kizárólag ekkor lenne köze a pillanatnyilag regnáló kormánynak."

Kb így van! A vállalkozásunk amit több ezer hasonló és több tízezer másféle vállalkozással együtt a fideszrezsim tett tönkre jól ment és háromszor ennyiből gazdálkodtunk, az áraknak meg nézz már utána. mennyi volt a benzin a kaja és egyebek?

monddazigazatmar 2013.12.27. 15:31:51

@christophe: 3092 ami nem panel.
Ebből 24 van 70nm felett.
350euró/nm

monddazigazatmar 2013.12.27. 15:33:23

@anyahajókabinajtóhajtogató: Nem unod még a hülyeséget? Félrebasztad a százmilliós céget, aztán 4-16ig dolgozol szakmunkát, mi?

kvadrillio­ 2013.12.27. 15:34:23

@anyahajókabinajtóhajtogató: valaszolj mar, mi lett a szazmillios vallalkozasoddal? most a szaraz kenyeret ragod, de akkor nem volt annyi eszed, amig zuhantak be a milliok, hogy felretegyel?

lbm · http://nertars.blog.hu 2013.12.27. 15:34:52

@nick:: "nem tudom, mennyire vehető komolyan a cikk
de az mindenképp érdekelne, hogy lehet megoldani 15ezer Ft-ból 2 felnőtt és 1 gyermek egyhavi étkezését
ezt ki lehetne fejteni kicsit bővebben?
...még a 30 is fura, de a fele pláne

és mi az a 2 főállás, ami ilyen rosszul fizet?

illetve ha tényleg ennyire nagy a szegénység, milyen kiegészítő munkát végez pl. apa egy kis pluszpénzért?"
Meg lehet oldani aki hozzá van szokva ahhoz, hogy mindent szeletre és pont annyit vásároljon amennyi végképp szükséges, és persze ha az ember nem lusta elmenni akár 2-3 helyre is, hogy az olcsóbbat vásárolhassa. Az állások közül az egyik állami tulajdonú cégnél van, a másik pedig a szociális szférában.
Azt pedig nem állítottam és nem is érzem, hogy szegénységben élnék, mivel az nálam ott kezdődik, ha a gyerek éhesen fekszik le este egy hideg szobában. Itt nem tartunk. Szarul élünk az tény. Apuka pedig súlyos beteg, ám minden nap elmegy dolgozni, hogy ne legyen kevesebb a bevételünk.
A post lényege pedig az, hogy ha az alapvető színvonalat tartani szeretnénk, tehát, hogy legyen villany, fűtés, netalántán egy karácsony akkor az már sokkal nehezebben megoldható mint pár éve.
Az idei statisztikák szerint a családok nagy része úgy él, hogy ha külön kiadás adódna a családban ( tehát elromlik egy mosógép ilyesmi) azt nem tudnák hirtelen előteremteni.

A többieknek pedig akik azzal élcelődnek, hogy na persze Orbán előtt biztosan milliomos voltam, azoknak üzenném, hogy Orbán neve egyszer sem olvasható a posztban, de ha már itt tartunk, akkor tény, hogy sem milliomos nem voltam őelőtte, és ajándékozáskor sem Ferrarikat vásároltam, de az is tény, hogy nem 15 forintom maradt karácsony estére. Amúgy nem kell aggódni nem fogunk éhen halni, nem is erről szólt a poszt.

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.12.27. 15:35:07

@monddazigazatmar:

"Mi a fasznak hazudsz összevissza mindenféle faszságot?
3 gyerek, panellakás, aztán te állami beruházásokra mentél alvállakozni ugye?"

kedves nagyonhülye fideszbértroll!

A szakmunkás az szakmunkásképzőbe jár jellemzően 3 évig és vizsgát tesz, nem 8 általánosa van, ráadásul ott van, hogy érettségiztünk is tehát nem értem miért ne lehetett volna a cégem alvállalkozó bármely állami vagy nem állami cég alatt? Mellesleg nem írtam állami beruházásokról csak arról, hogy a fidesz ellehetetlenítette a cégeket. Gondolj a trafikosokra, taxisokra vagy az építőiparra, vagyonvédelemre ... soroljam még te értetlen pénzért kommentelő baromállat?

kvadrillio­ 2013.12.27. 15:38:31

@lbm: csak ugye a blog neve: NERTARS blog, ami nyilvanvaloan a jellenlegi fasszopo bandat karikirozza, ugyhogy a kontextus is szamit, nem csak a mondando.

Recs Kázmér 2013.12.27. 15:38:38

@apanna:
Van aki ingyért is mexophat, oszt nála marad a 15 forint. De csak lány jön szóba

monddazigazatmar 2013.12.27. 15:38:46

@anyahajókabinajtóhajtogató: Nem akarok trafikosokra gondolni (volt Bp-n 3 darab, aki most nezmzeti dohánybolt)
Engem a te hazugságaid érdekelnek, hogy hogy a kurva anyádba voltál te 6. alvállakozója valami állami beruházásnak, százmilliókkal, amikor most meg a panellakás küszöbét rágod.
Beszélsz összevissza, töröld ki a nicknevet, aztán csinálj másikat, egy poszton belül ez már a 4. verziód

A szerelő 2013.12.27. 15:41:18

A családnak nagy szeretettel sikeres boldogulást kívánok! Legyen a következő év számotokra is sokkal jobb!

A hozzászólásokból pedig ismét kiderült, hogy csak a fideszesek (főleg, ha még trollok is) mondanak igazat, mindenki más hazudik.

tisztapista 2013.12.27. 15:41:44

@kvadrillio­: "valaszolj mar, mi lett a szazmillios vallalkozasoddal? "

Elvitte a patásorbán. Valószínűleg idén október 23-án, a nemzeti ünnep alatt történt, mert 22-én még megvolt.

tisztapista 2013.12.27. 15:43:40

@lbm: "A többieknek pedig akik azzal élcelődnek, hogy na persze Orbán előtt biztosan milliomos voltam, azoknak üzenném, hogy Orbán neve egyszer sem olvasható a posztban"

Még a végén kiderül, hogy a legnagyobb kormánypárti bloggerhez van szerencsénk, és csak mi, hülye fidesztrollok vesszük a szánkra a miniszterelnök úr nevét...

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.12.27. 15:47:31

@lbm: "A post lényege pedig az, hogy ha az alapvető színvonalat tartani szeretnénk, tehát, hogy legyen villany, fűtés, netalántán egy karácsony akkor az már sokkal nehezebben megoldható mint pár éve."
Most képzeld el, ha nem lenne -10% a rezsin...

monddazigazatmar 2013.12.27. 15:53:24

@lbm: Azért olyan jó, hogy vannak ilyen emberek. Akik 15 forinttal a zsebükben csomagot csinálnak a hajléktalan néninek. Aki ezt örömmel fogadja. Aztán kér még pénzt kávéra :D:D
Hogy beleszart volna az öreglány a nagy karácsonyi hangulatodba ha egy felesre kér pénzt, mi?

lbm · http://nertars.blog.hu 2013.12.27. 15:55:34

@Mária: Arról, hogy ki és mi a szegény az előzőekben leírtam a véleményem. Azt viszont nagyon sajnálom, hogy nem tudod még csak el sem képzelni, hogy egy nehezebb sorsú ember gondol egy nála sokkal nehezebb sorsúra. A gyerekemmel állítottuk össze a kis csomagot, és a hajléktalan néni valóban csak még egy meleg kávét kért és én valóban arra már nem tudtam neki adni.
Ezt a blogot sokan olvassák, és sok mindent lehet mondani rá, fikázni is ezerrel, de egyetlen egy dolog van benne amiért olvassák: az, hogy nem hazudok benne. Soha.

christophe 2013.12.27. 15:56:03

@monddazigazatmar: koszonom megerositettèl az igazamban
''48 havi, tehát 4 évi nettó béredből kulturált 50-60 nm lakást tudsz venni a fővárosban''
Hulyesègeket irsz,nyilvàn ki vagy rà kèpezve,az àltalad emlitett ingatlanok,30nm koruliek,vagy a nyockerben vannak,vagy lepusztult panelok irtozatos rezsivel....

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.12.27. 15:58:16

Most írok valami nagyon tanulságosat! ;)
Tudjátok mit csinálnék, ha nem lenne pénzem?
178 blog bejgeyzés helyett (amiért állítólag nem fizetnek), elmennék és keresnék valami fizetős melót!

monddazigazatmar 2013.12.27. 16:03:32

@christophe: Te eddig normális voltál..
50-60 nm között 915 találat.
ingatlan.com/szukites/t:Budapest+elado+lakas+6.3-7.7-mFt+50-60-m2
Ebből 749 a panel.
Szóval 166 db lakás van per pillanat eladó 7 milla körül, 50-60 nm nem panel.
4 év nettó fizetésért mit kapsz ott nálatok? Te mit vettél 5 év alatt?
Egyébként fél magyarország panelban lakik, akkor az akkora gáz?

willcox 2013.12.27. 16:04:14

Meccsenkénti 700 nézőre 4 milliárdos stadion épül a min.elnök szomszédságában /szürreális/, az MTK-nál 800 nézőre 5 milliárd támogatás jut és még hosszan sorolhatnám, közben kis túlzással a fél ország éhezik. Nem érzelemből kellene politizálni nem rajongókra van szükség, hanem gondolkodó józan emberekre /mindegy, hogy milyen oldaliak/!

monddazigazatmar 2013.12.27. 16:05:43

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: :D:D:D:
EZ MEKKORA!!!! :D:D:D

Mondjuk rohatt fidesztroll vagy, és nem fogod fel, hogy vannak emberek akiknek nem az anyagi dolgok számítanak, társadalmi munkában figyelemfelkelt, meg amúgy sincs munka senkinek csak az orbán dolgozik mindenhol.

monddazigazatmar 2013.12.27. 16:09:47

@willcox: szeretem az ilyen kis túlzásokat. fél ország éhezik? Melyik a túlzás? Az éhezik, vagy a fél, vagy mindkettő?
Amugy osszuk szét a százmilliárdot a fél ország közt, jut mindenkinek 20 rongy, az megszűnteti az összes problémát egy életre..

fizetekmegegysort 2013.12.27. 16:10:53

@monddazigazatmar: a bölcsödei dajka nettó 70-80 körül keres. És lécci, küldjed, hogy hol veszek Bp-en 6-8 milláért 60 nm-es kecót, ami olyan környék hogy majd el is tudjam adni ha szükséges, plusz sötétedès után is közlekedhessek nyugodtan. Tehát: nyócker, kőbánya, havanna valamint az eladhatatlan de kurva magas költségű távfűtèses panelek, valamint az adósság hegyeket felhalmozott lakóparkok (ahol fizethetek dupla villanyszámlát, mert a lakók fele nem fizeti), kösz, nem érdekelnek. Ahol 6-8 milla egy ilyen kéró, az nem véletlenül van.

2013.12.27. 16:11:09

@BKV reszelő: Kezdek "féltékeny" lenni Máriára.

monddazigazatmar 2013.12.27. 16:12:05

Amúgy az miért van az indexblogokon, hogy amikor kezd kilógni a lóláb, hogy mekkora marhaságok vannak leírva, akkor mindig előkerül egykét ember aki valami teljesen mást (nyugdíjpénztárat, stadiont, orbánbányát) rángat elő?

2013.12.27. 16:16:50

A blog szerintem félig valóság,másik fele kitaláció.
Akinek ennyi pénze van,az egészen biztos,hogy nem így vásárol és nem ezt vásárolja amit a blog írója.Továbbá nem egy munkahelye van.

monddazigazatmar 2013.12.27. 16:17:35

@fizetekmegegysort: Te kisbarátom! 4 évi fizetésért mégis mi a gecit várnál el? Rózsadombi villát? Hol van ilyen ország?
Ja, és miért a legszarabb fizetésűekkel jössz? A bölcsisek fizuja szerintem is felháborító, de az nem 3 év problémája, hanem 30! Miért nem egy 30 éves 8 éve dolgozó átlagfizetése a számítás alapja?

Hannibal ante portas 2013.12.27. 16:18:53

@jóeznekem?: melyik országról beszélsz? Hol éltél 6-7 évvel ezelőtt?

2013.12.27. 16:21:33

@monddazigazatmar: Valóban igaz,a fél ország valóban éhezik.Ez valóban így van.Nem hogy hó végén nincs pénzük az embereknek,de már 10.én nincs pénzük.De véleményem szerint aki többet szeretne keresni,az még most is tud többet keresni ha nagyon akar.Azaz talál munkát.Csak az igényeket kell lényegesen lejjebb adni,és rögtön van munka.

christophe 2013.12.27. 16:24:32

@monddazigazatmar: tudod ezt utàlom a fèligazsàgokat,Te is tudod azemberek tulnyomo rèsze(tanàr,àpolono,elado stb;)100ezer netto korul keres havonta,rendben kulvàrosi panel 8millio,az 80havi fizetès,ugy,hogy kozben,nem ettèl,nem ittàl,nem laktàl,nem ruhàzkodtàl,semmit nem csinàltàl..
Ha igy vesszuk,akkor igen itt is lehet kulvàrosi,elonytelen adottsàgu lakàst venni 120000euroèrt(1500x80)Kèrlek,ne gyere azzal,hogy vannak olyan specimenek is akik akàr 150ezret is megkeresnek havonta,èn is a minimàlis fizetèsekrol beszèltem.

fizetekmegegysort 2013.12.27. 16:28:08

@monddazigazatmar: te kisbarátom! Te írtad baszki, hogy a bölcsödei 120-at megkeres nettóban, bocs hogy hülyeséget írtál... Javítottam.
ÉN nem akarok ennyiért normális lakást, de gondoltam tudsz valami okosat, akkor befektetésnek megveszem... Csakhogy az van, hogy hazudtál kisbarátom: NORMÁLIS (értsd fenntartható költségű, forgalomképes, lakható helyen lévő) kérót bizony nem adnak ennyiért. Baszhatom ám az ócsított panelt, ha 50 ezer a fűtésszámlája plusz a többi, és havonta kapok felszólítást, hogy fizessek több közöset, vagy a nem fizető lakók miatt kikapcsolnak ezt-azt... Ezek a 6-8 millások pedig pont ezekért kerülnek ennyibe: megveszed olcsón, és a gatyád rámegy a fenntartására, vagy havonta rabolnak ki a környéken.

Hannibal ante portas 2013.12.27. 16:29:21

@exlex: kész szerencse, hogy ennyire pallérozott agyú vagy. Megnyerő a kifinomult stílusod. Azért van még mit csiszoni rajta.

2013.12.27. 16:32:35

Véleményem szerint 3 részre osztható az ország jelenleg.Az egyik a felső X ezer,mely a képesítéseik és az ismerőseik révén jó pozíciókban vannak,majd létezik egy köztes réteg( úgy kb 10-%) mely rendkívül jó képességekkel megáldott és sokoldalú emberekből áll,akik akkor is megélnének ha a III.VH következne be és van a többi,mely havi 80 -100 ezer ft-ból tengődik és ki van szolgáltatva a forintnak a kormánynak és az egyetlen munkaadójának.
De ez utóbbi réteg sem hibáztatható,hogy nem született szuper képességekkel.
Ez a helyzet.

Hannibal ante portas 2013.12.27. 16:39:23

@willcox: persze az mellékes, hogy ezt a pénzt az MTK Klub kapta, amelynek NEM része a focicsapat. Igaz, ezt még Kálmán Olga is nehezen értette meg.

Hannibal ante portas 2013.12.27. 16:48:49

@monddazigazatmar: Volt egy hajéktalan Újpesten, kezéban tábla: "Italra kell". Mindig adtam neki, ha arra jártam. Legalább nem a nemlétező beteg anyját-apját-sok gyerekeit hozta oda.

willcox 2013.12.27. 16:55:47

@monddazigazatmar: Négy millió ember él szegénységben a felmérések szerint, így jó lesz? Nem ezt a pénzt nem osztanám szét, visszapumpálnám az oktatásba, persze, csak ha egyetértesz:)

willcox 2013.12.27. 16:58:56

@Hannibal ante portas: Nyilvánvalóan nagy része elkopik a stadion építésben. Félre ne érts, nagyon szeretem a sportot, de léteznek prioritások. Egy szegény országban különösen figyelni kellene erre!

Hannibal ante portas 2013.12.27. 17:00:32

@anyahajókabinajtóhajtogató: jól is ment a vállalkozásoknak egy kényszervállalkozásokból álló országban, kamuprojekteken, kamumunkákkal, kamu teljesítésigazolásokkal. Jó is, hogy ennek lassan vége. Van most is sok galádság, több is, mit kellene, de szépen tisztul a helyzet. Magyarországon pl. az építőiparben 3 -4 szer annyi vállalkozás dolgozik, dolgozik a fenét: van jelen, mint Ausztriában (2001 - ben 10:1 volt az arány!). Nem érdekes ez? Hatékonyság, gazdaságosság, teljesítmény, minőség: sehol. Valamikor egyszer meg kell tanulni és el kell kezdeni dolgozni, nem csak a markunkat nyújtogatni. Addig, ameddig úgy működnek a dolgok, hogy mindenki a másik alá kínál, nincs mit várni és nincs min csodálkozni. És ezt a vállalkozások teszik egymással, a nagyok meg a multik röhögnek a markukba. Lásd: magyarországi nagyberuházások. Körbetartozások meg ki kit szivat és hol. Itt meg megy az egymás ekézése.

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.12.27. 17:56:46

@kvadrillio­: Igen, evvel nagyjából egyet tudok érteni. Tudom, hogy a szociknál is ez ment , nem is mondtam, hogy nem viszont ha valakivel a fidesz baszott ki az nehezen tud elvonatkoztatni.

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.12.27. 17:58:16

@tisztapista: Te szerencsétlen fasz, ha mindent elhiszel akkor nézz ki az ablakon ott állok és baszom anyádat a járdán. Hülye. Persze milliárdos vagyok bazmeg és itt kommentelek neked... Valószínű. Hülye agyatlan fasz.

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.12.27. 18:02:08

@Hannibal ante portas: Abban a szegmensben ahol én voltam nem volt kamu a teljesítés. éppen, hogy a sokadik alvállalkozó csinálta ténylegesen a munkát, ő fizette a sok adót és tb-t ő szívott az egésszel. Ráadásul biztosan tudom, hogy a kormány közeli cégek most is úgy értelmezik a törvényt ahogy akarják. nekik lehet.

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.12.27. 18:04:28

@monddazigazatmar: Te látod a sok faszságot amit leírsz, hülye agyhalott fidesznyik. Hogy baszna agyon egy óriás meteor te nyomorult fasz!

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.12.27. 18:06:55

ÜZENET

A

FIDESZ

FIZETETT

DROIDJAINAK:

Ne fáradjatok, nem nézek vissza ebbe a topicba, nem fogom olvasni a sok reménytelen agyatlan faszságot tehát innentől kezdve a mocskolódásotok falra hányt borsó!

Ja és mindegyiknek egyenként a KURVA ANYJA!

A többieknek kellemes ünnepeket!

2013.12.27. 18:09:53

@willcox:

Inkább fogalmazzunk úgy, hogy egy felmérés alapján 4 millió embernek a látható jövedelme nem haladja meg a létminimumot. De ebből még nem következik az, hogy ők szegénységben élnének, mert a tényleges életszínvonalat nem vizsgálták.

monddazigazatmar 2013.12.27. 18:12:37

@christophe: Te miért a minimális fizetésekről beszélsz? Vannak specimenek, akik 150et megkeresnek? Hát ja, 147 nettó a magyar átlagfizetés. És 4 millió munkavállaló átlagát nem nagyon tolja semerre 1-2 ezer milliós fizetésű.
De mi a faszért vagy itt és keresgélsz önigazolást, meg osztod az észt, hogy mennyire jól jár aki elmegy. Elmentél. Ok. A kutya nem hív vissza, nem hiányzol senkinek. Gondolom anyád nyugdíját mi ittmaradók fizetjük tovább, de ez nem baj. Csak akkor ne gyere már ide púposkodni, meg magyarázd meg a hülyeségeidet.

2013.12.27. 18:14:11

@valaki senki: Na már, alig találtam meg a válaszod itt a nagy össznemzeti őrjöngés kommentáradatában, hogy rád tudjak kattintani. Őszintén szólva, olyan stílusban írsz, amire nincs sok kedvem válaszolni, de olyan hosszan írtál, hogy ennyit megérdemelsz. :)
Ne írd azt, hogy "Ti", ha írni akarsz. Nem tudom, kivel azonosítasz még, de nem is érdekel. A magam nevében írtam. Tévesen azonosítasz, nem mentem bele semmilyen politikai vitába. Ha a posztoló nem hazudik, és tényleg csak 15 Ft-ja van, akkor valamit nagyon rosszul csinált, volt már a történelemben ennél sokkal nehezebb helyzet is, amikor anyáink, nagyanyáink meg a dédik be tudták osztani azt, ami volt. Most nem az a helyzet van. És egy anyának be kell tudnia osztani azt, ami van. Ha az a veszély, hogy 15 Ft marad, akkor nem vesz vegyszeres habfürdőt és üdítőt a gyereknek, amelyek amúgy is károsak, nem vesz 2500 Ft-ért fölöslegesen emberi önzésből fenyőt, amit egy hét után kidob, és jobban meggondolja, hogy mi legyen a hűtőben. És bizonyára arra sincs pénze és ideje, hogy az interneten erről írogasson, hanem helyette elgondolkozik azon, hogy mit tehetne ő, hogy ne kerüljön ilyen helyzetbe.
Értem én, hogy mit akarsz mondani, a szülők szeretnének mindent megadni a gyereküknek. De az életben a legjobb dolgok nem a dolgok. És engem meg nem kell sajnálnod, a szüleimet sem, az, hogy azt hiszed, nem voltak a "topon", csak a te életszemléleted. Vannak még más értékek is a világban. Én nem érzem megfosztottnak magam azért, mert nem veszek meg egy árut, egy tárgyat, amelyet egyébként a gyártói úgy hirdetnek, hogy attól boldognak kell lennem.

monddazigazatmar 2013.12.27. 18:17:23

@fizetekmegegysort: Nem írtam, hogy bölcsödei dadus megkeres 120at. Sajnos.
Amugy meg finnyáskodsz panel miatt, hely miatt, bazmeg, emberek laknak ott is. Mi a hazugság abban, hogy 6-7 milláért kapsz lakást? Kapsz.
Kirabolnak? Nézz már meg egy statisztikát Bp. rablásokról, hasonlítsd össze bármelyik nagyvárossal.

monddazigazatmar 2013.12.27. 18:19:08

@willcox: Nem, nem igaz, nem él 4 millió ember szegénységben. Vagy mi a szegénység, definiáld!

tisztapista 2013.12.27. 18:40:04

@anyahajókabinajtóhajtogató: " Fagyos lett a szívem, kemény, mint a kő. Menekülj, amíg nem késő"

christophe 2013.12.27. 18:43:59

@monddazigazatmar: Làttod ''baràtom'' ezzel àrultad el ki is vagy valojàban,egy fideszestroll akinek csontig kell nyalni a felcsuti torpènek,hogy ne dogoljon èhen,a tènyek elott nem hajolsz meg,hanem egy arrogàns ,pokhendi dàjcstomivvà vàltozol,egyèbkènt senkimnek a nyugdijàt nem fizeted ...

christophe 2013.12.27. 18:50:29

@monddazigazatmar:=nàlad èrtelmesebb emberek deffiniàltàk,tobbek kozt,nem jut hetente kètszer hus az asztalra,nem tud ''rendesen'' futeni.De Te csak nyald tovàbb a viktàtor seggèt,ès kozbe mormoljad,Magyarorszàg jobban teljesit,jobban teljesit...

tisztapista 2013.12.27. 19:03:38

@christophe: Már egy másik blogon is leírtam a 4 millió szegényről a saját tapasztalataimat. Akkor még 4,6 millió szegény volt. Ennyi embernek nem jut hetente kétszer hús az asztalára? Ennyi ember nem tud fűteni? Hazugság.

Ajánlom figyelmedbe, és minden korlátolt és hazug közvélemény kutatás készítő figyelmébe:

Az egyik barátom "mélyszegénységben" él. Egyike a 4,6 milliónak. Mivel felesége van és 3 gyereke, így ez már 5 ember a 4,6 millióból.

Az anyuka dolgozik, fél állásra van bejelentve, persze egész állásban dolgozik. Fizetése PAPÍRON 50.000 Ft körül van. Valójában a duplája.

Az apuka hivatalosan nem dolgozik. Nem hivatalosan azonban kertépítésben, házfelújításban, építkezésben dolgozik, szakmunkát végez. Nincs bejelentve, havi 150-200 között keres.

Ház van - építettek. Autó van - munkaeszköz. Számítógép van, a gyerekeknek is megvan minden, ami kell. Nem 100 doboz legó fejenként, de tele vannak jó játékokkal.

Hivatalos jövedelmük havi 50.000 Ft!
Mélyszegények? Távolról sem.

Nem kellene hamis statisztikákkal hergelni az embereket egymás ellen! Az emberek érzik, hogy az ország fele nem "szegény"! Az emberek a valóságban élnek, vannak szomszédaik, barátaik, rokonaik, látják, hogy ki hogyan él. A statisztika csak a hivatalos számokat látja. A HIVATALOS SZÁMOK PEDIG NEM A VALÓSÁGOT TÜKRÖZIK.

christophe 2013.12.27. 19:28:15

@tisztapista: kevès magyarorszàgi ismerosom van,màr.Az egyik tobb honapnyi hercehurca utàn pèkboltban talàlt munkàt heti 44oràra 100ezer netto,rèszidore bejelentve.egyedul neveli a gyerkocot,igy van havonta 120 000ft jovedelmuk,havonta 70ezer a fix kiadàsuk marad 50ezer forintjuk,egy kamaszgyerekkel,most akkor Ok gazdagok?Szerintem szegènyek,ès azok is fognak maradni,lèvèn nincs pènz,se nyelvtanàrra,se semminemu tanfolyamra,kulonoràra.

apanna 2013.12.27. 19:55:42

@Ambiorix: Dehogy érted te lúzer...

apanna 2013.12.27. 20:10:35

@tisztapista: Sőt, nincs is nélkülöző ember az országban. Mély szegénység? Na az is kamu.....

apanna 2013.12.27. 20:14:01

@monddazigazatmar: Az a sikertelen paraszt, akinek jobb dolga nincs mit fikázni azokat akik 120 bruttót keresnek szakmunkásként.
Persze, maszek is lehetne ebben az országban mindenki, de akkor ki törölné ki a seggedet agg korodban? Ja, hogy egy szakmunkás, akinek a bruttója 120 ezer.

apanna 2013.12.27. 20:14:39

@Recs Kázmér: Felváltva használd a csuklód....

apanna 2013.12.27. 20:26:34

@monddazigazatmar: Ha azt írja, hogy maradt 5 rugó a zsebében az jobban festene?
És miért ne lehetnének akármilyen kütyüi? Az én laptopom is már 6 éves, a kölkeim gépei céges selejtezésből vannak ingyen. És a villanyszámlánk havi 20 körül mozog.
És miért ne fizethetne a netért havi mondjuk 4 rugót?
Vagy aki szegény az dögöljön meg, mert kiváltság egy gép vagy netes előfizetés? Aki szegény az kussoljon, és örüljön, hogy lyuk van a seggén? Levegőt vehet?

tisztapista 2013.12.27. 20:26:59

@christophe: "havonta 120 000ft jovedelmuk,havonta 70ezer a fix kiadàsuk marad 50ezer forintjuk,egy kamaszgyerekkel,most akkor Ok gazdagok?Szerintem szegènyek,ès azok is fognak maradni,lèvèn nincs pènz,se nyelvtanàrra,se semminemu tanfolyamra,kulonoràra."

Bocsesz, 4 millió főről volt szó, akik heti kétszer nem esznek hűst és nem tudnak fűteni. A fenti család ilyen? Tudsz mutatni 4 millió ilyen embert?

tisztapista 2013.12.27. 20:28:53

@apanna: "Sőt, nincs is nélkülöző ember az országban. Mély szegénység? Na az is kamu....."

Sajnos csak ismételni tudom magamat egy másik blogból: a 4 millió szegényember hazugság, reálisan néhány százezer ember küzdhet mindennapi megélhetési gondokkal és mélyszegénységgel.

Ez azért nem ugyanaz.

apanna 2013.12.27. 20:35:17

@tisztapista: Tehát a statisztika hazudik, a te statisztikád nem...
Mond, te honnan veszed a saját "statisztikádat"?

tisztapista 2013.12.27. 20:44:33

@apanna: "Mond, te honnan veszed a saját "statisztikádat"?"

Ujjamból szopom, ezen kívül gondolkodom. Rengeteg vidéki családtag, ismerős van, és sehol sem látom a 4 millió szegényt, akinek nem telik húsra meg fűtésre. Van viszont karitatív szervezetnél ismeretség, szociális munkásokkal beszélgetek (tudod, amikor éppen a gáton vagyok homokzsákolni), és így kialakul egy kép azokról is, akiket nem ismerek személyesen.

A mélyszegények számát ugyanis településenként lehet becsülni, és elég jól látszik, ha egy-egy településen mindenki mélyszegény. Ebből jön ki - az én becslésem alapján - a SZERINTEM néhány százezer mélyszegény. Becslés, nincs mögötte hazug statisztika, de ezt őszintén vállalom, és lehet velem vitatkozni is.

christophe 2013.12.27. 21:12:04

@tisztapista: Nem tudnak,hetente kètszer hust,enni ès a futèsnel pedig tudomàsom szerint arrol van szo,hogy nem tudnak megfeleloen futeni,ha vki nem fut az megfagy....

AutosVilli 2013.12.27. 21:16:49

@Mária: Akkor szoruljon be a billentyűzeteden a B,A,Z,D,M,E,G-betűk,nem ez az első blog ahol beégsz a gyökérségeddel.

christophe 2013.12.27. 21:17:30

@christophe: egyèbkènt kulon deffinicioja van a szegènysègnek,ès a mèlyszegènysègnek szegènybol,tuttira megvan a 4millio.de google baràtom mindjàrt segitsègemre lesz ki szàmit szegènynek az ENSZ szerint..

apanna 2013.12.27. 21:28:14

@tisztapista: "A mélyszegények számát ugyanis településenként lehet becsülni, és elég jól látszik, ha egy-egy településen mindenki mélyszegény. "
Ja ránézel és megmondod..
Meg a szociális munkás ismerőseidtől hallottad, és a rokonaid sem szegények.
Jó neked, bezzeg mi tudatlanok...

christophe 2013.12.27. 21:29:42

@tisztapista: ''Szegénységi kérdőív, EU[2]:
Tud-e egy 50 ezer Ft-os váratlan kiadást fedezni?
Megengedhet-e magának évi egyhetes üdülést?
Igaz-e, hogy nem kell takarékoskodnia a fűtéssel?
Jut-e kétnaponta húsétel az asztalára?
Igaz-e, hogy még sohasem került hátralékba a hiteltörlesztéssel vagy számlákkal?
Van-e telefonja?
Van-e színes TV-je?
Van-e kocsija?
Van-e mosógépe?''
ebbol 4-re nemmel vàlaszol az illeto szegènynek minosithet
''Magyarországon 2010 decemberében mintegy 2,8 millió ember tekinthető szegénynek, vagy nélkülözőnek.
A felmérések szerint 2,2 millió gyermek közül 430 ezren nagyon szegénynek tekinthetők. A szegénység valamilyen formában mintegy 750 ezer gyereket érint ma Magyarországon.''
Wikipèdia,tudom nem tèvedhetetlen,de inkàbb Nekik hiszek,mint Neked vagy a kormànyzati propagandànak...

monddazigazatmar 2013.12.27. 21:33:26

@christophe: Mitől is lettem hirtelen fidesztroll? Mert hogy az anyád nyugdíját az én befizetésemből fizetik? Nem így van? Vagy anyád nincs, vagy még nem nyugdíjas, de majd lesz. Te ugye kint vagy, nem itt fizetsz járulékokat, akkor meg most mire háborodsz fel ezen az egyszerű tényen?

apanna 2013.12.27. 21:35:53

@tisztapista: Itt nem a mély szegénységről beszélünk konkrétan, hanem a szegénységről. Nekem az is szegény, aki hónapról hónapra él, és egy háztartási gép meghibásodása is felborítja a költségvetését. Szegénység és szegénység között is van különbség.
Lehet, hogy van egy lakása, autója amit hitelre vett, és nem tudsz a hitel miatt leadni az életviteléből, de ugyan úgy napról napra él a család, akár saját akár önhibáján kívül. A fiam osztályában a havi 500 forintos osztálypénzt, az osztály fele nem tudja fizetni. Nálad hol kezdődik a szegénység, miben definiálod?

2013.12.27. 21:38:49

@christophe:

Amit az EU vizsgál, az a relatív szegénység. A valódi szegénység az, amikor az ember létfenntartása kerül közvetlen veszélybe. (Pl. nincs megfelelő ivóvíz, vagy nem tudja bevinni az életfunkciók működtetéséhez szükséges napi kalóriát.)
Valódi szegénység sehol nincs az EU-ban. Ha azt nézik a szegénység vizsgálatánál, hogy van-e valakinek mosógépe, színes tévéje, ez is azt jelzi, hogy valós problémák nincsenek ilyen téren.

Az ENSZ rankingje szerint is az Eu-tagállamok a legmagasabb/magas életminőségű országok közé tartoznak.

monddazigazatmar 2013.12.27. 21:39:14

@apanna: Figyelj, te nagyon kretén! Ha sok a villanyszámla akkor spórolj bazmeg.
Faszom megáll tényleg, ugattok az éhezésről, aztán 20 rongy a villanyszámla.
Amugy meg igen, kurva hiteltelen hogy ötezret kifizetsz netre, miközben éhezel, utána meg fel vagy háborodva, mert neked az is jár.
És igen, egy JÓ szakember nem 120 bruttót keres. Vagy nem vagy jó, vagy nem vagy szakember. Semmiben

monddazigazatmar 2013.12.27. 21:44:27

@christophe: "Jut-e kétnaponta húsétel az asztalára?" Erre a válasz az hogy NEM, akkor az azt jelenti, hogy a válaszadó éhezik?

monddazigazatmar 2013.12.27. 21:46:55

"Megengedhet-e magának évi egyhetes üdülést?"
Ez milyen jó kérdés. Hol? Sátorban a balcsin, vagy bungallóban Balin?

christophe 2013.12.27. 21:50:56

@monddazigazatmar: Attol,hogy amikor ràvilàgitottam arra,hogy az emberek nagyrèsze àtlag 100ezer ft netto jovedelemmel rendelkezik,ès 80honapnyi bèr egy lakàs àra,amit mifelènk is lehet teljesiteni,ha nincsenek extra igènyeid,dàjcstomis bunkosàggal reagàltad le,lèvèn èszèrveid kifogytak.A csalàdi àllapotomat,nem Veled fogom megvitatni,elèg legyen annyi,hogy az èn rèszemrol senkit nem fogsz eltartani,se most sem a jovoben.

tisztapista 2013.12.27. 21:52:31

@christophe: Így elfogadható a szám, bár nem értek egyet vele, hogy ezt szegénységnek kellene hívni, de ha a statisztika így hívja, akkor rendben.

Én azzal vitatkoztam, hogy 4 millió ember nem tud fűteni, és nem engedhet meg magának heti 2 húsételt. Ez nem vág egybe a tapasztalataimmal.

Ha viszont ez a két kérdés csak kettő a kilencből, akkor más a helyzet. Különösen más a helyzet akkor, ha a "szegénység" bélyeghez elegendő az alábbi 4 kérdésre válaszolni:

"Tud-e egy 50 ezer Ft-os váratlan kiadást fedezni?
Van-e színes TV-je?
Van-e kocsija?
Van-e mosógépe?"

Lefogadom, hogy az ország népességének egynegyedét kitevő 18 év alattiak nagy része már ennél a 4 kérdésnél nemmel válaszolna. Plusz a nyugdíjasok többsége. Így nem sok még a 4 millió "szegény" sem. Csakhogy ez mégis egy óriási becsapás.

2013.12.27. 21:57:04

@apanna:

Az ENSZ az szerint abszolút szegénység az, amikor valakinek komoly problémái vannak azzal, hogy az alapvető emberi szükségletekhez (pl. ivóvíz, élelem, ruházat, eü. ellátás ) a túléléshez szükséges mértékben hozzájusson.

A relatív szegénység pedig csak a jóléti államokban kialakult társadalmi egyenlőtlenségekre utal, amikor valakinek az életszínvonala nem ér el egy bizonyos szintet. (Pl. nincs kocsija.)

monddazigazatmar 2013.12.27. 21:58:40

@christophe: A magyar átlagfizetés nettó 147 ezer forint. Ne az utcaseprőt vedd alapnak. És persze lehet kétmilliárdért is találni ingatlant, de használható (lakásnak funkcionáló, nem romos, normális, (nem gettó nem társbérlet ) 50-60 nm lakást 5-6 milláért kapsz. Ezen ne vitatkozz mert kapsz. Egy fő, egyedül ne 200 nm-t számolgasson.
Azt mondod, hogy lehetetlen, meg 250e /nm árak vannak. Megcáfolom, csak mondod tovább a hülyeséget.
Te nem vagy itt, fingod nincs semmiről, akkor miért okoskodsz bele? Miért?
Minden kibaszott statisztika alapján Bp az egyik legolcsóbb főváros az unióban. De te meg csak mondod tovább.
Mesélj, mit értél el 5 év alatt? Lakás, autó, kisfaszom, minden?
Gratulálok.

monddazigazatmar 2013.12.27. 22:00:18

@christophe: "az emberek nagyrèsze àtlag 100ezer ft netto jovedelemmel rendelkezik"
Ja, ezt légyszi igazold már valamivel. Mert te erre rávilágítasz, akkor az már ugy is van, hiszen onnan minden tisztán látszik.

christophe 2013.12.27. 22:03:24

@monddazigazatmar: ha potolni tudja màs fehèrjèvel nyilvàn,nem.Cinikus vagy nem kicsit nagyon.Rèszemrol lezàrtam a tèmàt,meggyozni nem fogjuk egymàst,van osszehasonlitàsi alapom,tudom milyen az àtlagember àtlagèlete M.o-n ill.nyugat-europàban.Nyugodj meg,Te se fogsz Nekem hiànyozni...

monddazigazatmar 2013.12.27. 22:10:03

@christophe: Hát igen. Lezárod a témát, mert böfögsz valamit aztán semmivel nem tudod alátámasztani.
Azt sem írtad le, hogy mit értél el 5 év alatt.
Ja, egyébiránt 20 éve még romániához hasonlitgatott mindenki, most meg hirtelen nyugateurópa a mérvadó?

Mária 2013.12.27. 22:32:53

@AutosVilli:

"Akkor szoruljon be a billentyűzeteden a B,A,Z,D,M,E,G-betűk,nem ez az első blog ahol beégsz a gyökérségeddel."

Menstruálsz vagy klimaxolsz, hogy így hisztizel?

Bretschneider detektív 2013.12.28. 09:57:46

@BigPi: Az gazdasági törvényszerűség, hogy félévente kitalálnak valami új törvényt, adót, regisztrációs díjat, járulékot, egyéb kötelezettséget (konkrétan itt a NAV-os pénztárgépet), amit már nem bír kigazdálkodni a kereskedő?

Bretschneider detektív 2013.12.28. 10:05:53

@monddazigazatmar: Ha nem a fidesz lenne, annyiból lenne más, hogy nem lenne kötelező hozzá jó pofát vágni.

apanna 2013.12.28. 11:04:29

@monddazigazatmar: TE Isten barma! Nem írtam, hogy éhezem. Te is valami segélyes agyrém lehetsz, mert ilyen funkcionálisan analfabétát ritkán olvasni mint te.
A szekértelmem pedig nem függ össze a béremmel te majom. NE is akard kipróbálni azt amikor majd a roggyant seggedet kell tisztába tennie egy szerinted egy "Vagy nem vagy jó, vagy nem vagy szakember. Semmiben". Te büdös paraszt.....

apanna 2013.12.28. 11:06:46

@Bretschneider detektív: A pénztárgépek bekötése nem hazai találmány, hisz pl. a horvátoknál is bevezették, és bizony kiderült, hogy mekkora eltérés volt a bevallt és tényleges bevétel között.

Nagyzee 2013.12.28. 11:06:57

@christophe: Az a vicces, hogy eszerint a kérdőív szerint már majdnem szegénynek számítok. Nincs TV-m és autóm, és számlával/befizetéssel is csúsztam már meg. (Oké, leginkább figyelmetlenségből.)

1 kérdésre vagyok a szegénynek minősítéstől, közben meg magyar viszonylatban átlag fölötti a jövedelmem.
süti beállítások módosítása